Beantwoord

Sony Xperia 10 reanimeren na enig contact met water

  • 5 August 2019
  • 10 reacties
  • 514 keer bekeken

Na bijna een uur zoeken gaf ik het op. Mijn gloednieuwe Xperia 10 was en bleef foetsie. Dan toch maar voor de 2de keer binnen het uur even naar het toilet. Normaal doe ik mijn telefoon nooit in mijn kontzak. Toen dus wel. Normaal doe ik nooit het licht aan in het toilet. Nu dus wel. Raadt u het al? Rechtop in de wind keek ik vervolgens in het toiletpot naar mijn gloeiende gloeiende gloednieuwe telefoon. Ik hoop met heel mijn hart dat die bak rijst zo ontzettend zijn best gaat doen. En mochten de genodigden nog geen cadeau hebben gekocht voor mijn tuinfeestje aanstaande maandag 5-8: ik start bij deze een crowdfunding voor een nieuwe foon. Want ik val flauw als er nog enig teken van leven komt in deze. Of ik er zomaar vanuit ga dat ik cadeau'tjes krijg? Uiteraard. Ten eerste ben ik gek op cadeau'tjes en ten tweede wordt een mens maar 1 x 50. Ook 18, 25, 33, 45 en zo verder word je maar 1 x, maar daar gaat het nu niet om. @jeetjewatbaalikhierenormvan!

Bovenstaande schreef ik op smoelenboek om mijn verhaal kwijt te kunnen, te delen en tips te krijgen voor zijn herstel. We zijn inmiddels ruim 1,5 dag verder en mijn telefoon geeft nog geen enkel teken van leven. Moet ik meer geduld opbrengen en blijven hopen? Zijn er nog andere tips die kunnen bijdragen aan de reanimatie?
icon

Beste antwoord door huistijger 5 August 2019, 06:47

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Toessie
Da's een zeer vervelende zaak voor je.
Maar als je telefoon in het water valt en je hem direct, maar dan ook direct met een föhn droogt of in de rijst legt dan kan het zijn dat er nog kans is dat hij het weer doet, maar als hij zoals je zegt er al een tijdje in heeft gelegen dan kun je alle hoop wel laten varen dan is de patiënt overleden...
Hoi @Toessie
Da's een zeer vervelende zaak voor je.
Maar als je telefoon in het water valt en je hem direct, maar dan ook direct met een föhn droogt of in de rijst legt dan kan het zijn dat er nog kans is dat hij het weer doet, maar als hij zoals je zegt er al een tijdje in heeft gelegen dan kun je alle hoop wel laten varen dan is de patiënt overleden...

Dank voor je reactie. Dat zou echt meer dan jammer zijn.
Hallo @Toessie , heb je wel je mobiel geheel ontmanteld, d.w.z. kapjes er af, batterij er uit en toen in de rijst gelegd?
Hallo @Toessie , heb je wel je mobiel geheel ontmanteld, d.w.z. kapjes er af, batterij er uit en toen in de rijst gelegd?
Helaas kan ik hem niet verder ontmantelen dan alleen de simcard verwijderen. Hij lijkt verder hermetisch gesloten.
Reputatie 7
Badge +21
Dat klopt. Steeds meer smartphones zijn volledig gesloten.
Je hebt speciale tools en kennis nodig om ze open te maken.
Ik kan bij mijn mobiel de achterkant verwijderen en de batterij verwijderen.
De achterklep moet ik verwijderen om de simkaart(en) en geheugenkaart te kunnen plaatsen.
Maar dat kan inderdaad per mobiel verschillen.
Reputatie 7
Badge +21
(niet zo'n) goedemiddag @Toessie. Een zeer vervelende ervaring die ik met je deel! 😞 Ik ga duimen dat die rijstkorrels er toch nog zin in krijgen, in dat vocht! De wonderen zijn de wereld nog niet uit, laten we positief blijven 🙂

Wat ik nog wel even wil ophelderen, heb je hem bij KPN gekocht en heel misschien ook een verzekering afgesloten bij die mooie, gloednieuwe Sony Xperia 10?
(niet zo'n) goedemiddag @Toessie. Een zeer vervelende ervaring die ik met je deel! 😞 Ik ga duimen dat die rijstkorrels er toch nog zin in krijgen, in dat vocht! De wonderen zijn de wereld nog niet uit, laten we positief blijven :)

Wat ik nog wel even wil ophelderen, heb je hem bij KPN gekocht en heel misschien ook een verzekering afgesloten bij die mooie, gloednieuwe Sony Xperia 10?

Inderdaad bij KPN gekocht maar helaas geen verzekering. Had ik op de vorige wel, maar ik doe, inmiddels moet ik zeggen deed, geen onhandige dingen met mijn telefoon dus vond het nu niet nodig.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Toessie Het volgende toestel wordt een stof- en waterdicht model denk ik zomaar 🤓
Een IP68 specificatie kan geruime tijd onder water (schoon... dat wel).
Reputatie 7
Badge +21
@Toessie, ai! En dan zul je zien dat er dan opeens wel een verzekering nodig blijkt 😞 Je zou hem bij een telefoonwinkel nog even uit elkaar laten halen, misschien is het 1 onderdeel die kapot is gegaan.. Je weet het niet! Maar daar zullen ook kosten aan verbonden zijn ben ik bang.. Een touwtje aan je volgende toestel in het begin misschien een idee? 🙈

Reageer