Beantwoord

Telefoon en simkaart via belsimpel

  • 15 March 2019
  • 8 reacties
  • 2542 keer bekeken

Heb tel gekregen maar is lockt

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Susan_ 24 March 2019, 12:29

Bekijk origineel

8 reacties

Heb een dou kaart via belsimpel. Omdat mijn tel kapot was. Dus ook dou kaart die nog niet geactiveerd is?
Heb ook tel gekocht bij belsimpel. Dus deze hulpje. Zou deze tel graag ook gebruiken
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Djezzz, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Uit je reacties begrijp ik dat je op het moment je gekochte toestel en simkaart van Belsimpel niet kan gebruiken? Ik wil je graag verder helpen, maar dan heb ik wel wat meer informatie nodig.

Heb je de simkaart al geactiveerd? Dit kan tegenwoordig ook online! Verder ben ik benieuwd welke melding je krijgt, als je de simkaart in het toestel stopt en het toestel aan zet. Krijg je dan een melding van simlock? Want tegenwoordig hebben mobiele toestellen eigenlijk geen simlock meer.. Alleen heel soms toestellen uit het buitenland.

Mocht het activeren niet lukken, wil je dan jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en mobiel nummer + simkaartnummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Geef even een seintje, dan help ik je zo snel mogelijk verder hierin!
Reputatie 7
Badge +21
@Djezzz, ik heb helaas geen reactie meer gelezen. Kan je aangeven of jouw probleem inmiddels opgelost is, of dat je hier nog hulp bij kan gebruiken?
De telefoon die ik heb gekregen is locked. Heb de simkaart dus nog niet geactiveerd.
Bedankt voor de reacties.
Grt.
Reputatie 7
Badge +21
@Djezzz, oke. Heb je hem inmiddels kunnen activeren via bovenstaande link? Of heb je nu geen toestel (die je evt. even kan lenen) om de simkaart te laten activeren? Dit kan je ook in een telefoonwinkel laten doen, dan kunnen ze misschien meteen even meekijken met die lock. Want dat is zeer ongebruikelijk tegenwoordig!
Hallo Suzan, als deze kaart geactiveerd wordt kan ik dan mijn huidige simkaart niet meer gebruiken? Deze doet het nog maar ben bang dat ik dan al mijn gegevens kwijt ben. Snap je.
Thanks
Grt Margo. Djezz is niet mijn naam ik weet niet hoe jullie erbij komen of iemand anders heeft het voor mij gedaan. Vond het best raar maar dacht zal wel goed zijn. Ik heb ook een sim van jullie gekregen maar daar staat bij dat mijn oude sim met zelfde nr. zal verlopen. Dat is niet de bedoeling. Die ene tel is blockd...is in België gekocht. Van een Belgische vriend gekregen. We dachten Samsung is Samsung.... Denk daarom dat hij geen simkaart pakt van KPN.
Reputatie 7
Badge +21
Ah Margo! Je gebruikersnaam is Djezzz, en zolang we niet anders weten (bijvoorbeeld als iemand zegt Groeten Margo), dan houden we dat aan. Met de @ krijg je ook een melding, vandaar!

Wanneer je de nieuwe simkaart activeert en het is van dezelfde provider met hetzelfde nummer, deactiveert de ander. Bij een overstap zal die oude simkaart sowieso vanaf een bepaald moent niet meer werken. Je moet dus even goed kijken naar de gegevens die je hebt opgeslagen op je oude simkaart. Deze kan je het beste overzetten naar het toestel! Kijk hier welk toestel je hebt, je kan dan aan de rechterkant het kopje 'Nooit meer contactgegevens kwijtraken'.

In België gekocht kan inderdaad een probleem opleveren, maar Samsung vaak niet.. Heb je tijd, dan wil ik aanraden om even langs de KPN Winkel in de buurt te lopen! Een blik erop kunnen werpen zou denk ik ook al heel veel helpen!

Reageer