Unlockcode

• 15 mei 2012
  • 8 reacties
  • 10338 keer bekeken

Ik heb een mail gekregen van KPN met een unlcockcode en een unlockprocedure. Er staat dat ik mijn Sim-kaart eruit moet halen en hem aan moet zetten. Ze zeggen dat er dan in beeld komt plaats een sim-kaart en dan moet je iets invullen met de unlockcode. Maar als ik mijn mobiel aanzet komt er gewoon het menu van mijn mobiel maar staat er wel dat er geen sim-kaart inzit en dat ik niet kan bellen en smsen. Maar waar moet ik nu die code invullen?

8 reacties

reageer ff

Hoi,

Neem aan dat je ook iets van een procedure of instructie erbij gekregen hebt?

En gaat het om de PUK of UNLOCK code?

Gr

Reputatie 7
Badge +8
plaats een simkaart van een andere provider en dan vraagt ie wel om de unlockcode als de telefoon een simlock heeft. doe dit wel een op een rustig moment, 3x een foute code en hebt problemen. 

welk merk en model gsm gaat het over?

nee dat heb ik al geprobeerd maar als ik er een andere simkaart in doe komt er simkaart is niet geldig en dan typ ik de code in die ik van KPN heb gekregen maar als ik dan het # indruk stopt ie en als ik alleen de code intik komt er alleen SOS.

Ik heb een Samsung Corby TXT (B3210)

Het gaat om een UNLOCK en ik heb er ook een procedure bij gekregen en daar staat: Doe de mobiel zonder simkaart erin aan. Maar als ik dat doe gaat hij gewoon aan en komt hij gewoon op het beginscherm en dan kan je gewoon naar menu enz. , maar je kan er dan niet mee bellen en smsen natuurlijk. Maar waar zou ik dan die code moeten invullen? Ik heb het al geprobeerd vanaf het beginscherm en dan kan je altijd een nummer typen maar dan komt er alleen SOS en met een sms doet hij het ook niet. Waar moet ik hem dan invullen?

Reputatie 7
Badge +8
Druk achtereenvolgens op de toetsen # 0 1 1 1 * gevolgd door de ontvangen simunlockcode en sluit af door te drukken op de toets #

http://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/samsung/s3650-corby/simlock-verwijderen/simlock-verwijderen/

hoe weet je of het werkt indien je geen andere sim hebt? 

Voer deze code in om het service menu te komen: *#7465625#

Er komt een menu tevoorschijn met de volgende informatie:

1. [xxx] Network lock
2. [xxx] Subset lock
3. [xxx] SP lock

(xxx = waarde AAN of UIT)

als ik die code intik komt er nog niet aangepast! wat moet ik nu doen?
Reputatie 5
Badge +6

Beste eefi-1998,

Update 4-3-2020: het is vanaf 2020 niet meer mogelijk om via KPN een unlockcode aan te vragen. 

Mocht het niet lukken het toestel te unlocken dan kunt u ook met de instructiebrief en toestel langs een KPN verkooppunt gaan. Hier kunnen zij u verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Menno 

Reageer