Vraag

Update installeren of niet

• 20 september 2016
  • 28 reacties
  • 697 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +13
Mijn Mac moet een update krijgen, macos Siërra. Wat is het verstandigste, vandaag nog of later installeren?

28 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Dat is een keuze die iedereen persoonlijk zal moeten maken. Sierra is al geruime tijd getest door leden van het Apple Beta Software Program. De grootste en meeste bugs zullen er wel uit zijn. Echter blijft het een nieuw OS. Een klein bugje sluipt er zo doorheen.

Dus je zult de afweging moeten maken of je graag direct het nieuwste wilt, of nog eventjes af wilt wachten totdat ook de laatste (kleine) bugs gevonden en gefixt worden.
Reputatie 6
Badge +13
Wat vindt u het verstandigst? Op internet, Iculture, zeiden ze dat het dom was om het nu al te doen.
Reputatie 7
Badge +12
Die dingen lees ik ook inderdaad. Maar ik lees ook erg veel mensen die direct upgraden, en waar het tot dusver goed draait.

Persoonlijk zou ik direct upgraden. Maar dat is puur omdat ik graag snel het nieuwste wil. Bovendien vind ik het ook wel interessant om eventuele bugjes die ik tegenkom op te lossen. Dus zoals ik al zei is dit een persoonlijke keuze!
Reputatie 6
Badge +13
Hoe los ik die op dan?
Reputatie 7
Badge +12
Dat is per bug natuurlijk verschillend. Als jij er nog niet fijn bij voelt zou ik nog gewoon een maandje wachten Fame. Dan zijn de bugs er al wel uitgehaald!
Reputatie 6
Badge +13
Ik weet het nog niet. Maar wel bedankt voor je tips!
Reputatie 6
Badge +13
Ik zie hem nog niet.
Reputatie 7
Badge +18
Fame29, als je het niet zeker weet, dan zou ik nog maar even wachten. Net wat @hrh al aangeeft zodat de meeste bugs eruit zijn. Je hebt er niks aan als er een "bug" in zit, en er daarna niet meer uitkomt. 😳
Reputatie 6
Badge +13
Dat is een fout ofzo toch?
Reputatie 7
Badge +18
Dat is een fout ofzo toch?Ja, een "bug" is een fout in het software wat nog niet helemaal klaar is. En dat die fout er nog uitgehaald moet worden. Met bijvoorbeeld dat er dan weer een nieuwe update komt. 😳
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bug_(technologie)
Hier staat alles te lezen, fame.

Belangrijk stukje.
Een bug is een fout in een computerprogramma of een website, waardoor het zijn functie niet (geheel) volgens specificaties vervult.
Reputatie 7
Badge +18
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bug_(technologie)
Hier staat alles te lezen, fame.
Handig Dreekuh-53!!! :P:D
Reputatie 6
Badge +13
De een krijgt hem eerder dan de ander toch?
Hahaha yep.
Hoort bij.
https://forum.kpn.com/andere-merken-22/update-installeren-niet-426384/index1.html#post444247
Reputatie 7
Badge +18
De een krijgt hem eerder dan de ander toch?Ja dat kan inderdaad. :8
Reputatie 6
Badge +13
Ik heb hem nu gezien en hij is hem aan het installeren. Ben benieuwd! Ik heb er wel goed aan gedaan aangezien het gisteren heel druk geweest is.
Reputatie 6
Badge +13
Heb hem misschien per abuis dubbel geïnstalleerd. Hoe haal ik die dubbele eraf?
Reputatie 6
Badge +13
En kan ik die nog annuleren?
Reputatie 7
Badge +12
Als bij al bezig is met installeren kun je niet meer annuleren. Dan moet je wachten tot hij klaar is. Vervolgens zou je wel weer kunnen downgraden naar El Captain. Hoe dit werkt is hier uitgelegd.

Bevalt Sierra niet of wil je het gewoon weten voor de zekerheid?

Edit: ik geloof niet dat je Sierra dubbel kunt installeren. Waarom denk je dat dit gebeurt is?
Reputatie 6
Badge +13
Omdat ik op download had getikt en hij al op siërra stond in de instellingen van mijn Mac. Hij ging gewoon weer downloaden.
Reputatie 7
Badge +12
Dan heb je hem hooguit een extra keer gedownload. Dat is niet erg. Die kun je vanuit de App store van je mac weer verwijderen.
Reputatie 6
Badge +13
Dank voor je duidelijke en lieve reacties hrh!
Reputatie 6
Badge +13
Waar precies staat die dubbele dan? Moet ik hem eerst weer helemaal laten installeren?
Reputatie 6
Badge +13
En nu kan ik niet meer uitloggen op de MacAppStore.
Reputatie 6
Badge +13
Dit is nu gelukt.

Reageer