Beantwoord

Update Lumia 640 W10M

• 19 mei 2016
  • 13 reacties
  • 1125 keer bekeken

Hallo allemaal, Ik heb een Lumia 640 LTE die draai op Windows 8.1 en nu hoorde ik dat ik deze waarschijnlijk kan updaten naar Windows 10. Ik schijn eerst de app Upgrade Advisor te moeten downloaden uit de store maar deze staat er bij mij niet in, wel Upgrade-assistent klopt dit? en moet ik deze dan hebben? En is dit veilig niet dat mijn telefoon het straks niet meer doet? ik ben nogal voorzichtig in dit soort dingen. Alvast bedankt voor de hulp.
icon

Beste antwoord door Henk2304 19 mei 2016, 17:36

roos1984 schreef op 19 mei '16 om 16:04u
Hallo allemaal, Ik heb een Lumia 640 LTE die draai op Windows 8.1 en nu hoorde ik dat ik deze waarschijnlijk kan updaten naar Windows 10. Ik schijn eerst de app Upgrade Advisor te moeten downloaden uit de store maar deze staat er bij mij niet in, wel Upgrade-assistent klopt dit? en moet ik deze dan hebben? En is dit veilig niet dat mijn telefoon het straks niet meer doet? ik ben nogal voorzichtig in dit soort dingen. Alvast bedankt voor de hulp. 
Je moet inderdaad de Upgrade assistent hebben, die controleert of er voldoende ruimte is en zet eventueel een aantal bestanden (foto's, muziek e.d.) over naar OneDrive. De Lumia 640 modellen hebben allemaal "slechts" 8 GB opslagruimte en dat is krap. Ik heb de Lumia 640 XL van m'n vrouw een tijdje geleden overgezet. Maar daar zit een MicroSD kaart van 16 GB in. Zo'n SD-kaart zou ik je wel aanraden maar zorg er dan voor dat je die aanbrengt voordat je de Upgrade assistent uitvoert. Dan kun je aangeven wat er allemaal op de SD-kaart moet komen en niet naar OneDrive moet. Let er dan wel op dat de apps niet op die SD-kaart komen voordat de upgrade naar Windows 10 Mobile is uitgevoerd. Ik heb ervaren dat apps op een SD-kaart tijdens de upgrade voor problemen kunnen zorgen. Sowieso zijn er apps die niet op de SD-kaart kunnen (de meeste van Microsoft zelf al niet). Maar muziek, foto's en video's kunnen wel prima op een SD-kaart.

Inmiddels werkt mijn vrouw al weer een paar maanden met Windows 10 Mobile op haar 640XL en ze merkt niet veel verschil. Ik heb zelf een Lumia 950XL waar Windows 10 Mobile al standaard op stond. Ik zie de laatste tijd dat veel apps een update krijgen "Gebouwd voor Windows 10"; voor WP8.1 vindt niet veel (!)ontwikkeling meer plaats, dus alleen al daarom zou je de upgrade moeten overwegen. Maar garanderen dat het probleemloos verloopt kan ik niet (heb 't maar één keer gedaan, dus ook niet veel ervaring op dat gebied). Je zou ook eens op internet (Bing of zo) kunnen zoeken naar upgrade ervaringen van mensen met net zo'n toestel als jij.

Succes!

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
roos1984 schreef op 19 mei '16 om 16:04u
Je moet inderdaad de Upgrade assistent hebben, die controleert of er voldoende ruimte is en zet eventueel een aantal bestanden (foto's, muziek e.d.) over naar OneDrive. De Lumia 640 modellen hebben allemaal "slechts" 8 GB opslagruimte en dat is krap. Ik heb de Lumia 640 XL van m'n vrouw een tijdje geleden overgezet. Maar daar zit een MicroSD kaart van 16 GB in. Zo'n SD-kaart zou ik je wel aanraden maar zorg er dan voor dat je die aanbrengt voordat je de Upgrade assistent uitvoert. Dan kun je aangeven wat er allemaal op de SD-kaart moet komen en niet naar OneDrive moet. Let er dan wel op dat de apps niet op die SD-kaart komen voordat de upgrade naar Windows 10 Mobile is uitgevoerd. Ik heb ervaren dat apps op een SD-kaart tijdens de upgrade voor problemen kunnen zorgen. Sowieso zijn er apps die niet op de SD-kaart kunnen (de meeste van Microsoft zelf al niet). Maar muziek, foto's en video's kunnen wel prima op een SD-kaart.

Inmiddels werkt mijn vrouw al weer een paar maanden met Windows 10 Mobile op haar 640XL en ze merkt niet veel verschil. Ik heb zelf een Lumia 950XL waar Windows 10 Mobile al standaard op stond. Ik zie de laatste tijd dat veel apps een update krijgen "Gebouwd voor Windows 10"; voor WP8.1 vindt niet veel (!)ontwikkeling meer plaats, dus alleen al daarom zou je de upgrade moeten overwegen. Maar garanderen dat het probleemloos verloopt kan ik niet (heb 't maar één keer gedaan, dus ook niet veel ervaring op dat gebied). Je zou ook eens op internet (Bing of zo) kunnen zoeken naar upgrade ervaringen van mensen met net zo'n toestel als jij.

Succes!

Bedankt voor uw reactie, dan heb ik de goede Upgrade voor me en kan ik deze veilig downloaden.

Dat word straks weer zoeken waar alles staat en werkt :D

Reputatie 7
Graag gedaan. Heb je al Windows 10 op pc of laptop? Dan is de gewenning minder groot, want de menu's zijn grotendeels gelijk.
Ja mijn laptop draai sinds januarie 2016 op windows 10.

Mijn Lumis is net klaar ( naar 2 uur ) met instaleren en ik ben nu alles weer aan het instellen zoals het stond, het is wel even wennen hoor.

Weet iemand mischien ook hoe ik weer geluid krijg bij een inkomende mail.

Ik heb nu een outlook en een outlook.com tegel maar beide geven geen geluid bij een inkomende mail, wel een teken boven in scherm.

Reputatie 7
Instellingen > Persoonlijke instellingen > Geluiden > App geluiden beheren
Nog even 1 vraagje.

Ik ben nu al een uur bezicht met mijn telefoonlijst ( contacten ) maar hoe kan ik een contactpersoon/ naam verwijderen.

Tijdens de update heeft de telefoon een naam van Skype in mijn contacten lijst gezet en deze persoon wil ik echt uit mijn telefoon hebben. Deze naam staat niet eens in mijn Skype lijst alleen in mijn mail lijst waar ik hem ook niet uit krijg ( geeft aan Skype contact ).

Hoe kan ik deze naam uit mijn telefoonlijst krijgen?

Reputatie 7
Mijn excuses dat ik niet eerder gereageerd heb :manembarrassed: .

In de contactenlijst (Hub Personen) zie je rechts onderin een picto van 4 liggende streepjes met twee vinkjes ervoor. Als je die aanraakt zul je zien dat er voor ieder contact een aankruisvakje verschijnt. Door vervolgens het te verwijderen contact aan te kruisen kun je het via het picto van het prullenbakje, dat dan rechtsonderin verschijnt, verwijderen.

Henk2304 schreef op 24 mei '16 om 14:21u
Mijn excuses dat ik niet eerder gereageerd heb Verlegen man .

In de contactenlijst (Hub Personen) zie je rechts onderin een picto van 4 liggende streepjes met twee vinkjes ervoor. Als je die aanraakt zul je zien dat er voor ieder contact een aankruisvakje verschijnt. Door vervolgens het te verwijderen contact aan te kruisen kun je het via het picto van het prullenbakje, dat dan rechtsonderin verschijnt, verwijderen.

Geeft niet, ik kijk ook niet elke dag.

Dit heb ik geprobeerd maar helaas, ik kan de naam aanvinken en dan op prullenbak drukken vervolgens krijg ik een tweede scherm en daar kan ik de naam niet aanvinken, ook niet als ik op sellecteer alles druk. Ik heb me er maar bij neer gelegt dat deze naam altijd in deze telefoon zal blijven staan. Het vreemde is dat deze naam er niet instond toen ik nog geen W10M had, komt door skype denk ik. Weet u ( of iemand anders ) misschien hoe ik Skype definitief van W10M kan krijgen? Als ik bij opslag kijk kan ik deze niet verwijderen.

Reputatie 7
Als je Skype daadwerkelijk niet gebruikt kun je die uit de contactenlijst filteren. Dat doe je via de tegel Personen. Daarin klik je op de drie puntjes (...) rechtonderin en kiest vervolgens voor Instellingen. Vervolgens klik je op Contactenlijst filteren, in in het volgende scherm haal je het vinkje bij Skype weg en klik je op Gereed. Als het goed is zie je dat helemaal geen Skype-contacten meer.

BTW, Skype van je telefoon halen gaat niet: het is diep geïntegreerd in Windows 10 (alle versies).

Bedankt voor uw reactie, ik wist niet dat er onder personen nog meer opties waren.

Ik heb uw advies opgevolgd mar helaas blijft deze ene naam staan. Ik krijg onder filter alleen Outlook, Outlook.com en Microsoft berichten, geen Skype.

Ik denk dat deze naam altijd in deze Lumia blijft staan en dat moet dan helaas maar, ben ik in de stad vraag ik het wel een keer in de KPN winkel.

Henk2304 schreef op 30 mei '16 om 15:05u
 BTW, Skype van je telefoon halen gaat niet: het is diep geïntegreerd in Windows 10 (alle versies).

Dat vermoeden kreeg ik al naar 3 uur proberen en zoeken. Wel jammer want ik gebruik Skype echt niet, heb zelfs al jaren geen account meer.

Reputatie 7
roos1984 schreef op 31 mei '16 om 11:51u
 Wel jammer want ik gebruik Skype echt niet, heb zelfs al jaren geen account meer.

Je Microsoft-account is sinds Microsoft Skype een aantal jaren geleden heeft overgenomen ook meteen je Skype-account. Of je het Microsoft-account ook voor Skype wilt gebruiken moet iedereen natuurlijk zelf weten.

En of iemand in een KPN-winkel hier verstand van heeft waag ik zeer te betwijfelen, ze weten meer van Android en iOS.

Henk2304 schreef op 31 mei '16 om 17:04uJe Microsoft-account is sinds Microsoft Skype een aantal jaren geleden heeft overgenomen ook meteen je Skype-account. Of je het Microsoft-account ook voor Skype wilt gebruiken moet iedereen natuurlijk zelf weten.Dit wist ik niet, ben niet zo handig met computers en telefoons.

Henk2304 schreef op 31 mei '16 om 17:04u
 En of iemand in een KPN-winkel hier verstand van heeft waag ik zeer te betwijfelen, ze weten meer van Android en iOS.

Mocht ik in de buurt van een KPN winkel zijn kan ik het altijd even vragen

Verder draait mijn Lumia 640 goed met de W10M en ben ik er zeer tevreden oven.

Reageer