Vraag

Update MS8.1 moblie naar 10.1

Badge
IK ben 73 jaar en heb al meer dan 20 een mobiel van Nokia via KPN.
Mijn Nokia635 met MS Mobile 8.1 moet worden "geupdate"naar MS10 Mobile!
8.1 wordt niet meer "gesupporteerd".
Kan ik dt met behulp van één van jullie medewerkers in de KPN winkel :Adres: Höltersweg 30 B, 7556 BX Hengelo, laten doen ?\
mvg DJH Snijder
Borne

7 reacties

Reputatie 7
Dag @nokia635, welkom op het forum.

Slechts een beperkt aantal modellen is destijds door Microsoft aangemerkt voor de upgrade van Windows Phone 8.1 naar Windows 10 Mobile. Helaas zat de Nokia Lumia 635 daar niet bij.

Inmiddels heeft Microsoft min of meer officieel laten weten geen energie meer te streken in Windows 10 Mobile, althans niet voor de consumentenmarkt. Een zeer beperkt aantal modellen krijgt nog de update van Windows 10 Mobile versie 1703 naar versie 1709, maar vrij algemeen wordt momenteel aangenomen dat het Windows Phone/Mobile platform "dood" is. Helaas moet ook ik uitzien naar een telefoon met een ander besturingssysteem, onder meer omdat mijn bank recent heeft laten weten binnenkort te stoppen met de app voor Windows telefoons. Verder constateer ik dat steeds meer app-ontwikkelaars hun apps voor Windows terugtrekken.

Ik ga waarschijnlijk terug van Microsoft naar Nokia: die maken nu telefoons met Android.
Badge
Ik ben net terug van de KPN winkel. Volgens de update gegevens van MS moet mijn Nokia te updaten zijn.
Maar na het installeren van MS Upgrade-assistent bleek het toch niet te kunnen.
alternatief: kopen van een Nokia 5 KPN 192€ met android
Mijn abonnement loopt nog een paar maanden en dan kan ik het meenemen in mijn nieuwe contract, 24mnd á 8€
Nokia653
Daníel
Reputatie 7
Inderdaad, je hebt gelijk, de 635 komt in aanmerking voor de upgrade, mijn excuses. Waarom bleek het niet te kunnen? Ik heb begin vorig jaar de upgrade uitgevoerd op de Microsoft Lumia 640 XL van mijn vrouw, ook via de upgrade assistent. Ik d8 toen gelezen te hebben dat alleen de Microsoft Lumia's voor de upgrade in aanmerking kwamen en de Nokia Lumia's niet meer, vandaar.

Als je gewend bent aan de Microsoft apps (o.a. OneDrive, Outlook (mail en kalender), Skype en Office) kun je veel ervan ook onder Android installeren, vaak zelfs als vervanging van de standaard Android apps. In dit Engelstalige artikel kun je lezen wat er allemaal mogelijk is. Ik ga me daar t.z.t. ook eens in verdiepen.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Daniel, welkom op het forum! Wat leuk dat je al meer dan 20 jaar klant bij ons bent. 🙂 Net als Henk ben ik ook wel benieuwd wat de reden was dat jouw telefoon toch niet van een upgrade voorzien kon worden.

Het geboden alternatief, een nieuwe telefoon, lijkt mij ook een prima optie. 🙂 Ik lees goede dingen over de Nokia 5.

@Henk, dank voor de uitleg over Windows Mobile.
Badge
Hallo Henk en Justin,
Vanmorgen in de KPN winkel (Holtersweg) te Hengelo vroeg ik omdat de Upgrade niet werkte, geef mij dan de Nokia 5 zoals jullie hem aanbieden. 24 mnd 8 €! Dat kon niet, volgens de klantenbalie, omdat mijn contract pas 03-12-'18 afloopt! hoezo? Ik heb alléén een bundel voor 4GB en onbeperkt SMS en BELLEN.
Géén smartphone!! Dan kan volgens mij de Nokia5 er toch gewoon bij!!!!!! Apps van ABN en SNS werken ook al niet meer en welke volgen? Zelfs KPN Veilig is gestopt!
EFFETJES contract aanvullen, aanpassen en ik ben klaar en blij. Zoals ik al eerder melde ben ik een 73 jarige pensionaris die op de centen moet letten dus in één keer kopen is voor mij een behoorlijke uitgave.
Misschien kan de KPN iets menselijks doen. Waar een wil is, is een weg!
PS de Upgrade-assistent melde, zonder toelichtig, dat de upgrade niet mogelijk is.???
Groetjes
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Daniel, als jouw abonnement inderdaad nog loopt december 2018 is er helaas geen mogelijkheid nu de Nokia 5 op afbetaling aan te schaffen. Ik begrijp uiteraard dat je dit graag zou willen, maar het omzetten van een Sim Only naar een abonnement met toestel wordt jammer genoeg niet gedaan. Dit is pas mogelijk als je abonnement verlengbaar is.

Op de website van Microsoft lees ik dat het aan het type Lumia 635 ligt of je hem kunt upgraden. De variant met 512 MB aan ram is niet te upgraden, de variant met 1024 MB aan ram wel.
Badge
Hoi Justin.
Heb ondertussen contact gehad met KPN Verkoop.
Uit gelegt wat de bedoeling is. Geen toestel alléén Simcard. Wil een nieuw toestel voor deze Simcard. Alles duidelijk maar: hoe groter hoe logger.
Ze kunnen/mogen het niet aanpassen.( Bij KPN)Sommige providers doen dit wel maar ik wil na 52jr gewoon bij mijn kluppie, KPN, blijven.
Er wordt gezocht, in hogere kringen, of dit toch te realiseren is binnen KPN.
We wachten af
Groet
Daniel

Reageer