Beantwoord

van iphone naar windows telefoon

  • 31 mei 2020
  • 6 reacties
  • 229 keer bekeken

Hai

Mijn iPhone 6 is kapot en nu wilde ik mijn simkaart overzetten naar een Nokia telefoon waar Windows op zit. Ik krijg echter steeds een melding dat er dan geen simkaart in zit of een foutcode op zit. Moet ik de simkaart activeren of zo ? Wat doe ik verkeerd? Als ik de Sim in een andere iPhone zet doet hij het wel dus het ligt niet aan de Sim. 

icon

Beste antwoord door RBxx 31 mei 2020, 06:59

Hallo @CNMvD 

De simkaart zou direct in een ander toestel moeten werken, activeren niet nodig. Het kan natuurlijk ook aan de Nokia liggen, een slecht contact of zo. Heb je al eens een andere simkaart in de Nokia geprobeerd?

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @CNMvD 

De simkaart zou direct in een ander toestel moeten werken, activeren niet nodig. Het kan natuurlijk ook aan de Nokia liggen, een slecht contact of zo. Heb je al eens een andere simkaart in de Nokia geprobeerd?

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen @CNMvD en welkom op het forum!

 

Zoals @RBxx al aangeeft, zou een simkaart direct moeten werken in een ander toestel dus ik ben ook heel benieuwd wat er gebeurt als je eens een andere simkaart in de Nokia doet; op die manier kun je heel veel zaken uitsluiten en ik vermoed dat je daarna weet wat hier de boosdoener is! Laat je het ons nog weten?

Reputatie 7

Is dat een oude telefoon? Want Windows voor mobiel is toch al gestopt. (?)

https://support.microsoft.com/nl-be/help/4485197/windows-10-mobile-end-of-support-faq

https://tweakers.net/reviews/4609/een-vaarwel-aan-het-mobiele-windows.html

Tagging: @Henk2304 

Reputatie 7

Ja, Windows 10 Mobile wordt al een paar jaar niet meer geleverd. Op sommige modellen worden nog wel security updates aangebracht. Mijn huidige SIM-kaart komt uit een Lumia 950XL, maar dat (laatste) model werd, net als sommige oudere modellen, onder de merknaam Microsoft uitgebracht. Nokia's met Windows Phone/Mobile zijn nog weer wat ouder. 

Reputatie 7
Badge +24

We hebben niets meer van je gehoord @CNMvD dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Bedankt voor alle antwoorden. Het lag inderdaad aan de telefoon. 

Reageer