Beantwoord

Waar blijft mijn FairPhone?

  • 21 June 2019
  • 21 reacties
  • 674 keer bekeken

Badge
Ik heb een Fairphone besteld, maar waar blijft ie nou?
Blijkbaar niet naar mijn huis laten sturen, maar waar is ie dan heengegaan?
Ik kan geen bevestigingsmail meer vinden...
Naar a ******@xs4all.nl gestuurd maar kan ik nergens meer vinden...


Overiggens voor weinig IT geinteresseerde mensen zeer onvriendelijk alleen vragen afhandelen via een forum, kunnen we ook nog een gewoon iemand spreken. #AI zo overrated....

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel

icon

Beste antwoord door Marina_ 2 August 2019, 08:37

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Ymara, Welkom op het forum! Ik kan vast en zeker achterhalen waar je bestelling blijft. Zou je daarvoor je 06-nummer, bestelnummer, jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik het uitzoeken.
Reputatie 7
Badge +19
@Ymara Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt achterhaald. Anders hoor ik het graag!
Badge
Nee, al die dingen die jullie vragen. Als ik die had geweten dat had ik zelf wel kunnen achterhalen naar welk adres hij was gestuurd.
Pik ben dus de bevestigingsmail kwijt. En mijn huidige Fairphone doet het dus helemaal niet meer want daar is water over heen gegaan. Dus hoe kan ik dan bevestigen als jullie een code naar mijn mobiel versturen. Echt onhandig.
ik heb dus al 5 dagen geen telefoon. Lekker!
Badge
Ik heb het nu ingevuld, maar weet niet wat mijn KPN klantnummer is.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Ymara, In jouw geval, erg onhandig allemaal. Je kunt het klantnummer terugvinden op je overeenkomst en/of facturen die je via MijnKPN kunt bekijken. Wil je dit klantnummer toevoegen? Zonder dit klantnummer kan ik je niet verder helpen. Zou je achter het klantnummer je 06-nummer willen plaatsen? Aan de hand van deze gegevens kan ik uitzoeken hoe het zit met je nieuwe telefoon.
Badge
Ik heb al een andere telefoon gekocht. Je weet wel, loopt een winkel binnen en kan wat vragen stellen...half uurtje later doet alles het op je nieuwe tel. Geen KPN winkel. Die was ver weg. Sorry.

ik zie mijn geld wel tegemoet. Ik ben nu op reis. Ik voel mijn nummer in als ik t achterhaal later vandaag
Badge
Hallo, ik heb nog steeds geen telefoon ontvangen of geld teruggestort gekregen. Ik heb via de webshop deze telefoon betaald. Ik sta nu in een KPN winkel met deze vraag. Heb mijn klantnummer achterhaald, het is

Graag hoor ik van u.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Ymara, Welkom terug. Je geeft aan dat je in de KPN winkel staat met deze vraag en plaatst je klantnummer hier. Je bent er in de winkel niet uitgekomen? Via https://mijnbestelling.kpn.com/ aan de hand van je ordernummer en je postcode kun je lezen dat je order geannuleerd is, omdat je de telefoon niet opgehaald hebt. Er staat ook een ander bezorgadres dan je woonadres. Je kunt dit zelf controleren via mijnbestelling, misschien zegt het bezorgadres je wel iets. Je krijgt geen geld terugstort, omdat er geen eenmalige toestelkosten in rekening zijn gebracht. Hopelijk is het je duidelijk hoe het nu zit. Als er iets niet klopt of je hebt vragen, hoor ik het graag van je.
Reputatie 7
Badge +19
@Ymara, Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag beantwoord is. Mocht je toch nog iets willen vragen, hoor ik het graag.
Badge
hoi, ik was een paar dagen in het buitenland dus ff latere reactie.

nee, de jongen in de winkel wist het ook niet. look, het hele gebeuren is nu 6 weken verder. ik heb betaald, ik krijg geen geld terug, en ik heb geen telefoon....ik vind het nu toch wel echt bizar te vinden.
waarom moet het allemaal zo klantonvriendelijk. echt. hoe moeilijk kan je het maken.
Reputatie 7
Badge +19
@Ymara, Welkom terug. Uiteraard help ik je en wil ik kijken naar een oplossing. De bestelling is geannuleerd, dat je geen toestel hebt gekregen klopt dus. Zou je nog willen kijken naar het afleveradres? (zie voorgaande reactie) Die is namelijk anders dan het adres die bij ons in het systeem staat. Je geeft aan dat je hebt betaald. In mijn vorige bericht gaf ik aan dat er geen sprake van toestelkosten was. Via MijnBestelling wordt aangegeven dat er geen sprake van is. Nu ik de orderbevestiging open zie ik dat je €168,00 eenmalig moest betalen. Daar zit volgens mij de kink in de kabel. Dit leg ik uit bij onze klachtenafdeling, omdat ik deze kosten niet kan vergoeden(die autorisatie heb ik niet) Dit kan even duren, maar we houden contact en ik help je met een gepaste oplossing. Excuses voor het ongemak.
Badge
Klopt, ik heb op 4 juni(!) 168 euro betaald.
Dat afleveradres is een ophaalpunt in de buurt, omdat ik de afgelopen 2 maanden veel in het buitenland ben geweest.
Ik wil nog steeds een Fairphone 2 voor mijn bedrijfje. Ik heb betaald, kan je me er niet gewoon een sturen? Naar een ophaalpunt in de buurt? 2583ph is de postcode.
Reputatie 7
Badge +19
@Ymara, Dat is wel de kortste klap en snap dat je dit vraagt. Echter werkt het proces niet zo. Zou je mij een kopie van de factuur/aankoopbon willen sturen?(het e-mailadres stuur ik je in een privébericht) Dan zorg ik ervoor dat je de kosten terugkrijgt. Zodra je de kosten terug hebt, zorg ik dat iemand van de verkoopafdeling je belt om de order opnieuw in te leggen.
Badge
Beste Marina, na 14 berichten in 2 maanden verder ( wow!) Ben ik best toe aan een korte klap. Jammer dat ik me telkens keer op keer moet voegen naar hst KPN systeem zonder dat iemand me gewoon eens velt, sorry zrgt en het gewoon voor me oplost. Je weet wel, wat andere bedrijven verstaan onder klantenservice. Ik kan jullie niet eens bellen, word ik weer verwezen naar een of andere website. Ik denk dat ik Youp van t Hek of een andere gast ga schrijven en hem/haar het tijdpad, jullie eisen en onze correspondentie voorleg. Dat wordt genieten.
#treurig
#Kafka
#telefoonbedrijf dat vergeten is dat t een telefoonbedrijf is
Reputatie 7
Badge +19
@Ymara, Ik heb nog geen e-mail van je ontvangen met de factuur/aankoopbon. Zou je hier nog naar willen kijken? Dan kan ik het verder oppakken om ervoor te zorgen dat je jouw geld z.s.m. terugkrijgt.
Badge
ik heb geen factuur / aankoopbon gekregen. zie mijn allereerste mail op dit forum.... "Ik kan geen bevestigingsmail meer vinden". ik kan wel een afschrift van mijn bankrekening sturen. naar welk mailadres kan ik dat sturen??

in de winkel (2 weken inmiddels weer geleden?) kwamen ze erachter dat jullie geen email van me in het systeem hebben staan en daarmee dus alle ellende is begonnen.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Ymara, een bankafschrift is ook goed. Facturen kun je trouwens ook vinden in MijnKPN. Het e-mailadres heb ik je vorige week in een privébericht gestuurd, daar kun je deze gegevens naar toe mailen en pak ik het weer op.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Ymara Als reactie op het verzoek van Marina zag ik vandaag een bericht van je voorbij komen met het bijgevoegde betaalbewijs. Dank daarvoor. Ik laat uitzoeken hoe het precies zit en ik kom er zo snel mogelijk op terug.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Ymara Inmiddels gaat het gelukkig iets sneller. Het bedrag is zojuist teruggestort en je zult het binnen enkele dagen op je rekening zien staan. De eerste keer is dat helaas niet goed gegaan.
Badge
Beste Bart, dank. Is het mogelijk ook een kwijtschelding te krijgen voor mijn abonnementskosten? Ik heb dus al sinds begin juni niet gebeld met het telefoonnummer. En ik vind dat jullie aan te rekenen. Het ging niet soepel met de klantenservice via de chat.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Ymara. Ik ben het met je eens dat je niet hoeft te betalen voor iets wat je niet hebt kunnen gebruiken. Ik zie dat je vanaf 26 juni niet hebt gebeld, gesms't of gebruik hebt gemaakt van mobiel internet. Ik heb daarom de abonnementskosten van in totaal 3 maanden gecorrigeerd. Dit bedrag ontvang je op de eerst volgende factuur.

Reageer