Beantwoord

Wat is jouw favo toestel

Reputatie 2
Badge
Gewoon even puur uit nieuwsgierigheid en omdat ik binnenkort weer een nieuw toestel mag uitzoeken... de volgende vraag: wat is jullie favoriete gsm toestel? 

Ik ben persoonlijk best wel fan van apple, heb tot nu toe een 3g gehad en op dit moment een 4s. Vandaar de vraag, waarom hebben jullie voor de telefoon gekozen die je nu hebt?  

icon

Beste antwoord door donnie_brasco 29 januari 2013, 16:26

jeroen470,

Ik vraag mij af waarop jij baseert dat de Iphone5 stabieler werkt dan Android. Kijk, als je een crappybudget model hebt, of zelf hebt lopen flashen en rooten kan ik daar inkomen. Maar ik heb nog geen enkele crash of vastloper op mijn Xperia T gehad. Software kan alles draaien, blijft soepel. En de UI die ze eroverheen gegooid hebben is supersnel en stabiel. Specifiek gemaakt voor deze telefoon. Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met de nieuwste Iphone (wel een mooi model overigens!). Maar ik zie toch ook vorige versies van Iphone's bij vrienden, die verre van stabiel draaien.

Bekijk origineel

16 reacties

Ik heb al anderhalf jaar de Galaxy S2 en tot nu toe nog niet het gevoel gehad een nieuwe telefoon nodig te hebben. Toptoestel :) 

Mijn eerste smartphone was de HTC G1 (of de 'Dream'). Het uitschuifbare toetsenbord beviel me erg goed. Het is jammer dat er zo weinig toestellen uitkomen met toetsenbord. Als ik over een half jaar mag verlengen hoop ik dat er een toptoestel beschikbaar is met toetsenbord.

Reputatie 7
Heb al ruim een jaar een Nokia Lumia 800 en ben er heel blij mee. M'n zoon heeft net een zwarte Lumia 920 en die is ook heel blij. Het wachten is nu op de rode Lumia 920 (via Phonehouse, wel met KPN abo ook al vanwege KPN Compleet) voor mijn vrouw. Maar wij hebben thuis alles op Windows (8 inmddels). Binnenkort nog een Microsoft Surface RT tablet.

Reputatie 7
Het grote verschil tussen Apple en Microsoft enerzijds en Google anderzijds is m.i. dat de eerste twee je een product verkopen in ruil waarvoor je er min of meer van gevrijwaard wordt dat ongewenst allerlei privé-informatie over je verzameld wordt en dat soort ongein. Google verkoopt niets aan particulieren en wil in ruil daarvoor alles van je weten wat ze dan weer doorverkopen aan geïnteresseerde bedrijven om zo persoonsgerichte reclame en zo te kunnen sturen. Google zegt ook gewoon dat ze dat doen, zelf ieder e-mailtje dat je via Google (Plus) verstuurt wordt besnuffeld. Voor niets gaat de zon op.

Vandaar dat ik altijd met een ruime boog om Google-producten (zoals Android) heen loop.

Windows Phone bevalt mij al ruim een jaar uitstekend. Van gebrek aan apps heb ik geen last: ik heb er toch al teveel op m'n Lumia 800 staan, moet nodig eens gaan opruimen. Er staan er inmddels een paar honderduizend in de Windows Phone Store en dat is welliswaar minder dan bij Apple en Google maar zo langzamerhand staan daar veel apps in die min of meer hetzelfde doen. Van de meest populaire apps is inmiddels vaak ook wel een Windows Phone versie beschikbaar. Maar er zullen altijd apps zijn die wel in de ene en niet in de andere store staan (b.v. de NOS app is lange tijd alleen voor iOS en Windows Phone beschikbaar geweest en niet voor Android).

Tenslotte blijkt uit recente publicaties dat Android - door zijn open karakter - veel gevoeliger is voor malware dan beide anderen.

Reputatie 2
Zie heel vaak Apple fan boys, maar eentje van Sony ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Leuk om te zien :)

Zelf dol op HTC toestellen, Desire -> Sensation en nu de OneX in gebruik, bevalt erg goed. Ook erg gewend aan Android en de vrijheid die het biedt.

Ben benieuwd naar de opkomst van windows phone komende tijd. Zeker met de lineup van Nokia (820,920) die al ondersteuning bieden voor 4G, enig idee wat hun marktaandeel tegenwoordig is t.o.v. iOS/Android?

Reputatie 2
Badge
Ik ben best een beetje een apple fanboy inderdaad :D Maar stiekum ook wel heel erg benieuwd naar de windows phones (of is dat vloeken in de kerk ;-)

De samsung galaxys heb ik wel eens in handen gehad, maar krijg ik op de een of andere manier altijd een beetje een 'cheap' gevoel bij, alsof je niets in handen hebt... 

Inderdaad een goede vraag, iemand al ervaringen met de Lumia?

Reputatie 2
Badge
Cool 🙂 Ik las ook dat Nokia inmiddels zijn laatste Symbian toestel heeft uitgebracht... Nu kijken hoe hen het windows platform bevalt 

http://www.z24.nl/ondernemen/artikel_409302.z24/Nokia_stopt_met_maken_Symbian-telefoons.html

Reputatie 2
Badge
ik heb de 4s volgens mij alweer een jaar en draait tot nu toe zonder enige problemen, ik werk met meer Apple apparaten en natuurlijk is het heerlijk om te kunnen synchroniseren, etc. Dus jouw verhaal over de stabiliteit kan ik zeker onderschrijven,@jeroen470, daarnaast is dit toestel gewoon lekker op gewicht, mooie grote, lekker scherm en gewoon snel. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de i5 dan weer wat minder mooi vindt... misschien toch wachten op de iphone6? Hoorde wat geruchten over doorzichtige schermen 🙂  

Reputatie 2
Badge
Ondanks de Apple voorkeur, moet ik zeggen dat dit toch ook wel een goede kandidaat is :-)

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=V8_Z7_kJ3_g#!

Heb sinds kort de samsung S3. ben er heel blij mee. alles gaat supersnel kan de nieuwste spelletjes spelen. Ik zou hem iedereen aanraden.

Reputatie 6
Badge +2
Als je altijd Apple hebt gehad zou ik voor de iphone 5 gaan. Werkt echt super vergeleken met de 4. Nadeel is echter dat hij zeer snel beschadigd en duur is. Vergeleken met android is hij ook veel stabieler.

Kijk je meer naar prijs kwaliteit verhouding zou ik voor een GS3 gaan.

Windows Phone 8 is ook leuk maar staat nog in de kinderschoenen qua apps en dergelijke.

ik heb nu de samsung galaxy s3

echt een super super gave telefoon! echt een aanrader. 

- beeld is super mooi!

- een van de snelste mobiele telefoons

- touchscreen werkt goed.

- mooi geluid

- nice 8.0 mp camera

- bereik is goed.

enigste waar ik me aan heb geirriteerd is dat ik klein probleempje had met wifi. 

maar dat is nu opgelost.

android 4.1.2 werkt super fijn en dit toestel kan veel aan. echt een aanrader!

Reputatie 4
Badge
Ik heb sinds 2 maanden de Sony Xperia T en die bevalt me meer dan goed! Hiervoor had ik een Nokia N95 en een Samsung Galaxy Spica en ben echt blij met mijn Sony. Ik zat tussen een aantal toestellen te twijfelen maar een aantal factoren gaven mij de doorslag:

- Design (altijd goed verzorgd bij Sony)

- Ui specifiek ontwikkeld voor het toestel

- Geen quadcore, maar wel een snelle chipset

- De 13MP camera

- En niet iedereen heeft hem al :p

http://www.sonyxperiat.nl/

Reputatie 4
Badge
Een fanboy wil ik mezelf nog niet noemen, ik zal hier nog niet het Sony evangelie verkondigen, maar zeker ten opzichte van de S3 en Iphone die veel van mijn vrienden hebben, ben ik meer dan tevreden! :D

De Lumia ben ik echter ook wel zeer nieuwsgierig naar. Ik heb hem nog niet in mijn handen gehad, maar wat ik er van gelezen heb is het toch wel veelbelovend. Wellicht iemand hier al ervaringen?

Is overigens ook al bekend welke telefoons er nog meer ondersteuning bieden voor 4G?

Reputatie 4
Badge
Om even terug te komen op de vraag van Evocation over het marktaandeel van Windows Phone las ik recentelijk dit artikel op nu.nl:

http://www.nu.nl/gadgets/3010266/windows-phone-pakt-derde-plek-europese-smartphonemarkt.html

Reputatie 4
Badge
jeroen470,

Ik vraag mij af waarop jij baseert dat de Iphone5 stabieler werkt dan Android. Kijk, als je een crappybudget model hebt, of zelf hebt lopen flashen en rooten kan ik daar inkomen. Maar ik heb nog geen enkele crash of vastloper op mijn Xperia T gehad. Software kan alles draaien, blijft soepel. En de UI die ze eroverheen gegooid hebben is supersnel en stabiel. Specifiek gemaakt voor deze telefoon. Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met de nieuwste Iphone (wel een mooi model overigens!). Maar ik zie toch ook vorige versies van Iphone's bij vrienden, die verre van stabiel draaien.

ik heb zelf een iphone 4, maar nee geen apple fan en ga zodra het ook mogelijk is naar samsung terug, altijd tevreden geweest en nu een uitstapje naar Apple maar die valt me zwaar.

Reageer