Vraag

Welke eisen stel je aan een smartphone bij aanschaf?

Reputatie 7
Welke eisen stel je aan een smartphone, waar let je op bij de aanschaf van een nieuwe?
Dus, wat zijn je criteria?
Kijk je alleen naar het merk of ook de specificaties? Grootte scherm?
Wil je alleen maar IOS of Windows of Android?
Kijk je naar wat voor camera? Soort processor, hoeveel RAM?
Nou ja, genoeg voorbeelden lijkt me, vraag is duidelijk lijkt me.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Persoonlijk kijk ik of er een appel op de achterkant staat en of hij op iOS draait. Bij iedere release kijk ik naar de combinatie van dingen die jij hierboven noemt of ik ga upgraden of niet 😉
Reputatie 7
Badge +29
Uh, prijs?

Maar inderdaad, schermgrootte, Android natuurlijk, camera maakt me niet veel uit maar ik probeer wel een van de nieuwste SoC's uit te zoeken waarbij ik voorkeur heb voor Qualcomm
Reputatie 7
Ik let er juist op dat er vooral géén Android op staat 😉
Reputatie 7
En ik let er juist weer op dat er geen iOS in zit.
Ik gebruik al vele jaren telefoons van HTC en ik ben nog steeds zeer te spreken over dat merk. Wat mij betreft is HTC een ondergewaardeerd pareltje dat zeer goede telefoons maakt. Ik had de HTC 10 willen kopen maar helaas weigert mijn HTC One M7 de geest te geven. 🙂

Overigens lijkt de Oneplus 3 een interessant alternatief te zijn voor 50% van de prijs. Nog even de kat uit de boom kijken of OxygenOS stand houdt.
Reputatie 7
Badge +12
Oneplus 3 lijkt mij inderdaad ook een interessante telefoon. De specificaties in verhouding tot het prijskaartje wat aan dat toestel hangt is indrukwekkend. Alleen vind ik het scherm nogal groot (5,5 inch) en durf ik gewoonweg niet over te stappen vanaf iOS 😳
Reputatie 7
hrh schreef:

...en durf ik gewoonweg niet over te stappen vanaf iOS :$

Koudwatervrees wat ik wel vaker hoor, maar wees gerust, wat mij betreft is Android minstens net zo volwassen en gebruiksvriendelijk als iOS. :8
Mijn zoon heeft een Oneplus 2 en dat is al een leuk device maar de Oneplus 3 verpulvert inderdaad zijn voorganger weer qua specs en design.
Reputatie 5
Badge +8
Ik kijk of je er mee kan bellen, me koelkast kan openen en een biertje eruit haalt, en via me robot stofzuiger naar me toe komt rijden, en dat er een bieropener op zit (just in case).

Maar ik let persoonlijk op een apple-logo icm. iOS-systeem....waarom?? Omdat het me persoonlijk aantrek.
Reputatie 7
Badge +29
wjb schreef:

hrh schreef:

Koudwatervrees wat ik wel vaker hoor, maar wees gerust, wat mij betreft is Android minstens net zo volwassen en gebruiksvriendelijk als iOS. :8
Mijn zoon heeft een Oneplus 2 en dat is al een leuk device maar de Oneplus 3 verpulvert inderdaad zijn voorganger weer qua specs en design.

Jammer dat de OnePlus 3 niet meer verkocht wordt, en het nu de 3T is.
Reputatie 7
RobinFlikkema schreef:

wjb schreef:

hrh schreef:

Jammer dat de OnePlus 3 niet meer verkocht wordt, en het nu de 3T is.

Ook die 3T mag er zijn.
Reputatie 7
Badge +14
Haha! 😛 Mijn eisen zijn wat lastiger 😛

1: Is het apparaat snel genoeg voor productiviteit (AKA: RAM)
2: Kan er genoeg data op?
3: Kan ik de telefoon laten stuiteren? 😛
4: Prijs
5: Staat er geen logo van een appel op? (Alhoewel, dat valt al af als je kijkt naar de prijs 😛 )

Reageer