Beantwoord

Whatsapp melding Huawei Mate 20 Lite niet zichtbaar

  • 5 March 2019
  • 11 reacties
  • 11317 keer bekeken

Ik heb sinds deze week de Huawei mate 20 lite. Nu ben ik erachter gekomen dat ik totaal geen melding krijg als ik een WhatsApp bericht ontvang. Er komt enkel een gekleurd rondje bij het WhatsApp pictogram op het startscherm te staan, maar dit moet je dan maar net precies zien. Hiervoor heb ik ook een Huawei gehad, maar hier kreeg ik gewoon als ik op mijn telefoon bezig was bijv. Facebook een melding. Er kwam dan van boven aan het scherm even kort een WhatsApp melding naar beneden. Zo wist ik dat ik een appje had, maar kon ik er wel voor kiezen om op Facebook te blijven of te reageren want deze melding vaagde dan weer weg en het icoontje van WhatsApp stond dan boven in mijn balk. Het enige wat ik nu kan vinden in m'n telefoon is een popup instellen, maar deze komt dat midden op je scherm te staan en moet je ook echt wegklikken als je wil reageren. Ik heb al gezocht op verschillende forums maar kan niets vinden. Ik hoop dat iemand hier weet hoe ik dus zo'n korte melding boven aan mijn scherm kan krijgen als er een whatsappbericht binnen komt.
icon

Beste antwoord door Wibisa 5 March 2019, 11:33

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Lees dit maar even door https://www.droidapp.nl/tips-en-tricks/notificaties-inschakelen-meldingen-huawei-smartphone/
Daarna moet het allemaal werken.
Bedankt voor je tip. Ik had dit artikel echter al gelezen en uitgeprobeerd. Bij mij is het echter anders. Ik kan niet dezelfde stappen volgen als in de uitleg. Ook heb ik meldingen toestaan al aan + weergeven in statusbalk en banners. Maar dan krijg ik dus als nog niet die melding vanuit het bovenscherm en ook komt het icoontje niet in de bovenste balk te staan.
Reputatie 4
Badge +4
Ga eens naar Apps & meldingen
Daarna Apps en dan onderaan zie je een tandwieltje (instellingen)
Speciale toegang ........ dan Batterij-optimalisaties negeren.
Daar moet je Apps op toegestaan zetten.
Ik heb het geprobeerd en ondertussen verschillende appjes ontvangen, maar het werkt jammer genoeg nog steeds niet.
Reputatie 4
Badge +4
Is je statusbalk niet te vol ?
En wat heb je staan bij je meldings methode ?
Heb je ook al gekeken bij whatsapp zelf bij de instellingen daar ?
Ik heb geen idee. Ik heb wat schermopnames gemaakt misschien dat je zo kan zien wat ik anders in moet stellen. 🙈

Reputatie 4
Badge +4
Dan houd het voor mij op helaas, je hebt het precies zo ingesteld als ik met dezelfde telefoon.
Oké jammer! In ieder geval bedankt voor je tips!
Reputatie 7
Badge +21
Pfoe, al heel wat getest zie ik! Ik heb nog even gezocht voor je, het enige wat ik nog niet voorbij heb zien komen (of misschien wel maar heb ik het gemist) is het volgende: je kunt bij Instellingen > apps en meldingen > meldingen en statusbalk bepaalde instellingen aanpassen.

Had je ook dit al gecontroleerd? En eventueel Whatsapp even opnieuw geïnstalleerd? Werkt dit ook niet, moet ik je een antwoord schuldig blijven.
Reputatie 7
Badge +21
@Riannexx, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Is het inmiddels opgelost? Ik heb verder geen opties meer maar hoop dat je het inmiddels hebt weten in te stellen!
Ga naar instellingen, onderaan de pagina zoek je "Google, Google diensten".
Deze openen en op "blokkering opheffen" klikken.
Klaar, je push meldingen zouden weer binnen moeten komen.

Reageer