Wifi en 3g valt steeds weg

• 17 juni 2012
  • 5 reacties
  • 10935 keer bekeken

Heb sinds 10 April de HTC OneX white, vind het een prachtig toestel. Sinds een paar weken komt het regelmatig voor dat de 3g verbinding plotseling wegvalt en dat je zonder het te weten ook niet mobiel bereikbaar bent. Ook het probleem met de wifi komt bij mijn toestel voor, drukken op de achterkant verhoogt de ontvangst. Heb het toestel via internet besteld bij de verlenging van mijn contract. Hopenlijk heeft KPN hier spoedig een oplossing voor.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste Henry,

Is het probleem inmiddels opgelost?

Wij horen graag van u.

Met groet,

Cornelis

Reputatie 4
Badge +2
Beste Henry,

Uw aansluiting staat volgens mijn systeem correct in dienst. Zou u de simkaart nog in een ander toestel willen proberen?

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Reputatie 4
Badge +2
Beste Henry,

De tenaamstelling van uw internet moet inderdaad geen invloed hebben. Uw APN-type kan echter wel invloed hebben. Ik verzoek u het in ieder geval wel te proberen.

De nieuwe simkaart kan de oorzaak zijn. Om dit uit te zoeken verzoek ik u uw telefoonnummer en postcode+huisnummer te sturen via een privébericht. Hoe u een privébericht stuurt leest u hier.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Beste Le Yan,

Bedankt voor de snelle reactie. Echter als ik de ingestelde

waarden in mijn HTC One X bekijk voor internet, is de ingestelde naam "KPN Mobiel Internet" i.p.v. "Mobiel Internet". Maar dat zal denk ik geen invloed hebben op de verbinding.

Bij APN-type staat in mijn HTC One X "default,hipri" i.p.v. alleen maar "default "

Ik heb trouwens niks handmatig ingevoerd, heb een nieuwe simkaart gekregen bij de KPN winkel en deze toen in de telefoon geinstalleerd en daarna werkte alles.

Kan dat de oorzaak zijn van het wegvallen van de 3g verbinding ?

Tevens ben ik dan ook niet telefonisch bereikbaar, is dat ook verholpen als ik de gegevens wijzig ?

Tevens is mijn Wifi signaal heel zwak zelfs als ik op enkele meters van mijn modem verwijders ben.

Heeft U hier ook een passende oplossing voor ?

Met vriendelijke groet,

Henry Stegehuis

Reputatie 4
Badge +2
Beste henryausepre,

Heeft u het toestel al opnieuw opgestart? Mocht dit niet werken, dan kunt u de toestelinstellingen nog controleren. Zie link.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Reageer