Beantwoord

Windows Phone als nieuw toestel

mijn abonnement loopt af ik heb windows op mijn telefoon en wil dit graag houden kan dat ook met nieuw toestel
icon

Beste antwoord door Joran 17 oktober 2018, 14:56

Dag Connie, welkom op het forum! Wij leveren geen toestellen meer met Windows Mobile. Als jouw huidige toestel nog goed bevalt kun je die natuurlijk gewoon houden en overgaan op een Sim Only abonnement. Je kunt eventueel nog een los toestel aanschaffen met Windows Mobile, als je wel toe bent aan een nieuwe. Microsoft is echter gestopt met de ontwikkeling en toestellen ontvangen vanaf december 2019 ook geen updates meer.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Dag Connie, welkom op het forum! Wij leveren geen toestellen meer met Windows Mobile. Als jouw huidige toestel nog goed bevalt kun je die natuurlijk gewoon houden en overgaan op een Sim Only abonnement. Je kunt eventueel nog een los toestel aanschaffen met Windows Mobile, als je wel toe bent aan een nieuwe. Microsoft is echter gestopt met de ontwikkeling en toestellen ontvangen vanaf december 2019 ook geen updates meer.
Reputatie 7
Badge +10
@conniekersten
Ik ben wel benieuwd waarom je de windows-phone wil behouden, een vriend van me zit (zat?) in dezelfde situatie..
Er waren/zijn berichten/geruchten dat microsoft weer iets ging doen op dit gebied.
En ik hou me verre van de 2 monopolisten op dit gebied, ik heb alleen een vooraf betaald klap-gsm-etje voor die ene keer dat ik buiten de deur ben.
En, o ja, ik heb ook een ubuntu-phone, maar daar zit ook geen schot meer in, helaas.
Reputatie 7
Er zijn al jaren geruchten over een op handen zijnde Surface Mobile (dubbel scherm) maar telkens worden die gelogenstraft. Ook bij het recente Surface hardware event van MS is er met geen woord over gerept.
Microsoft zelf vol in op de cloud en wil je via (vooral) Android apps naar hun cloud lokken (via een Microsoft danwel Office 365 abo). Ik vraag me af hoe succesvol dat is: als je al een Android toestel hebt en nog geen Microsoft abo, ligt het veel meer voor de hand om een Google (fabrikant van Android) abo te nemen, dat sluit naadloos aan op Android en ook op Chromebooks.
Ik heb zelf ook jaren een Windows Phone/Mobile gehad en denk soms met weemoed aan die tijd terug. Maar Microsoft heeft de stekker eruit getrokken en steeds meer apps verdwijnen uit de Microsoft Store (ook die van Windows 10). Windows apps (UWP, WPA) gaan dezelfde weg als het equivalent onder Windows 7 (waarvan de naam me inmiddels ontschoten is en die in de laatste versies van Windows 7 ook al niet meer ondersteund werden). Hoe je 't ook wendt of keert uiteindelijk moet je toch een keer aan Android of iOS. Toen mijn bank de app voor Windows terugtrok eind vorig jaar was voor mij dat moment gekomen.

Reageer