Xs4all

  • 27 January 2019
  • 16 reacties
  • 2958 keer bekeken

Gaat Xs4all echt weg? Dan ben ik ook weg. Dat wordt hetzelfde verhaal, als bij de Postbank! Toen die ING werd ben ik ook weg gegaan. Ik werk niet mee aan de graaicultuur.

16 reacties

Reputatie 7
XS4ALL gaat niet weg, het wordt samengevoegd met de andere merken van KPN.
Weet je al wie jouw volgende provider gaat worden?
Dat zei ING indertijd ook!
Reputatie 7
Dat zei ING indertijd ook!
En wat is het probleem dan, wat heeft ING niet wat Postbank wel had?

Ik vind het zo jammer dat mensen nog altijd met het idee rondlopen dat organisaties niet veranderen en dus nog net zo goed (of slecht) zijn als vele jaren terug.
Ik snap dat echt niet, ik ben klant van XS4ALL, KPN, T-Mobile en zelfs Ziggo.
Allemaal hebben ze hun sterke en zwakke punten en allemaal zijn ze in de afgelopen jaren veranderd. Verdiep je eerst eens in hoe organisaties vandaag de dag opereren i.p.v. vast te houden aan oude sentimenten en gevoelens. Geloof me, je doet jezelf anders echt tekort.
Tenzij de plannen lukken om weer zelfstandig te worden zal de naam verdwijnen. En daarmee de identiteit van de provider. Zelfs al zouden de plannen lukken dan nog is de kans heel groot dat de naam verdwijnt zeker als KPN deze niet wil verkopen. Wil je niet meedoen aan graai cultuur dan blijft er niks meer over op internet gebied. Verhuizen naar een gemeente die alles in eigen beheer heeft zou nog een idee zijn.


Zolang de dienst uitgemaakt wordt door een dagelijks bestuur ter meerdere eer en glorie van de aandeelhouders veranderd er niet heel veel.

Het gaat bij bijna elke organisatie enkel om de centen. Deze hele actie riekt naar haantjes gedrag een poging om in klant nummers groter te worden dan de kabel leverancier. En meteen weer kosten besparen. Toch wel heel opvallend 3 elkaar opvolgende en overlappende projecten die de klanten alleen maar meer maandlasten opleverd.

Project 1 Digitenne wie wordt er beter van? Niet de consument.
Project 2 Afbouw overgenomen glasvezel systeem onder het Telfort merk wie wordt er beter van? Niet de consument.
Project 3 Verdwijnen van specifieke sterke merken wie wordt er beter van? Dat moet nog blijken op de lange termijn niet de consument, op korte termijn het bedrijf zelf.
Gaat Xs4all echt weg? Dan ben ik ook weg. Dat wordt hetzelfde verhaal, als bij de Postbank! Toen die ING werd ben ik ook weg gegaan. Ik werk niet mee aan de graaicultuur.
Ik weet precies wat je bedoelt, ook via postbank bij ING gekomen, bij elke "moderniserings"-stap een beetje meer ergernis.
En bij xs4all terecht gekomen na een debacle bij ca$ema, nu heb ik glasvezelverbinding bij lokale kabelclub.
Het was vroeger Boerenleenbank en nu Rabobank.
Het was vroeger Bondsspaarbank en nu SNS Bank.
Reden om weg te gaan, nee dus.
Het ziekenfonds bestaat ook niet meer, maar je zult ze de kost moeten geven die de hudige zorgverzekering nog steeds ziekenfonds noemen.☺️
Vandaag in de Stentor een 2 pagina's groot artikel over Xs4all:

Het Xx4all-artikel zou ook wel eens in het AD, het moederbedrijf, kunnen staan.
Vroeger heette De Stentor Apeldoornsche Courant.
Reden om weg te gaan, nee dus.
Badge
Opvallend is dat Solcon KPN dochter haar naam kennelijk kan/mag behouden..
Opvallend is dat Solcon KPN dochter haar naam kennelijk kan/mag behouden..
hallo @wsmaal ,
Dat is niet zo opvallend, Solcon is juridisch gezien een ander soort onderdeel van KPN dan Telfort en Xs4All,
Telfort heeft zelfs hetzelfde KvK-nummer als 'moeder' KPN.
Badge
OK @Jan-D Mocht ik (xs4all) t.z.t. worden opgezadeld met een Xperia Box dan kan ik nog migreren naar Solcon 😉
Reputatie 7
OK @Jan-D Mocht ik (xs4all) t.z.t. worden opgezadeld met een Xperia Box dan kan ik nog migreren naar Solcon ;-)
Er verandert geruime tijd nog helemaal niets voor de XS4ALL abonnee.
En ook bij KPN kan je gelukkig best andere routers gebruiken.

Zie Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.
Badge
Ander router dan provider-router is niet triviaal. Over ruim een jaar is de FB7581 EOS, ik ben dan benieuwd..
Reputatie 7
Ander router dan provider-router is niet triviaal.
Vertel mij wat, ik ben nu al ruim twee jaar aan het schoppen tegen de overheid.
Zie https://forum.kpn.com/internet-9/vrije-router-keuze-nu-wettelijk-vastgelegd-429248

Daarentegen heb ik dus geen Experia Box meer in gebruik maar een EdgeRouter Lite 3.

Overigens is het vorige week gelukt om een DrayTek op een KPN VDSL aansluiting operationeel te krijgen.
Zie https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609/index30.html#post731127
Badge
TKN: Actiecomité Xs4all moet blijven werkt aan oprichting nieuw bedrijf...
Reputatie 7
TKN: Actiecomité Xs4all moet blijven werkt aan oprichting nieuw bedrijf...
Ik wens ze heel veel succes, maar ik verwacht er niet veel van.
Badge
Ik wens ze heel veel succes, maar ik verwacht er niet veel van.
metoo.

Reageer