Beantwoord

2e hands toestel kopen

  • 15 March 2020
  • 9 reacties
  • 149 keer bekeken

Reputatie 1

Ik kan een 2e hands S9 kopen van een kennis en deze gaat het terugzetten naar fabrieks instellingen.

So far so good, Echter heb ik ergens gehoord dat Android een extra beveiliging heeft die voorkomt dat je het toestel kan aanpassen (software )
Deze beveiliging is ter voorkoming van gestolen toestellen op fabrieksinstellingen zetten om dan weer te kunnen gebruiken
weet de klepel en niet meer de klok
De verkopende party moest ergens een vinkje uitzetten tijden terugzetten naar fabrieksinstellingen maart heb geen idee verder
Wie kan mij helpen om dit in een keer goed te doen?

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 17 March 2020, 21:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @websurfer , als jouw kennis de S9 teruggezet heeft naar fabrieksinstellingen is deze weer als nieuw uit de doos, wat is het probleem dan?

Je kunt ook de Samsung-site raadplegen inzake herstel naar fabrieksinstellingen.

 

Reputatie 1

Hoi dank je voor je reactie en mogelijk heb je helemaal gelijk maar ergens knaagt het bij mij want
2 jaar terug had ik ook voor een van mijn kinderen een s4 of s5 gekocht en wat ik ook probeerde hij bleef bij opstarten naar een pincode vragen en was teruggezet naar fabrieks instellingen door de vorige eigenaar
uiteindelijk vond ik op internet de oorzaak (ergens geen vinkje gezet ?) en gelukkig was de vorige eigenaar bereid zijn pincode te geven en toen kon ik verder

vandaar nu ook mijn vraag

 

Hallo @websurfer , een toestel dat teruggezet is naar default vraagt niet om een pincode, hooguit de pincode van de SIM-kaart, maar dat is iets van jezelf.

 

Reputatie 1

Hallo JanD
Zonder al te wijsneuzerig te willen klinken, en ik waardeer je reacties echt,  was dat toen wel het geval en dat had niets te maken met de simkaart maar met een “beveiliging” binnen Samsung of Android tegen diefstal van het toestel.

gelukkig is het van een kennis dus makkelijk uit te proberen te proberen.
misschien was het toen een feature die nu niet meer gebruikt wordt maar dat merk ik dan wel weer


 

Hallo @websurfer , dat geldt nog steeds, ik moest laatst de telefoon van mijn vrouw Samsung J6) terugzetten naar default en deed de Samsung beveiliging moeilijk, maar na veel vijven en zessen is het toch gelukt.

 

Reputatie 1

Hoe heb je dat dan opgelost want dan kan ik er alvast rekening mee houden

 

Hallo @websurfer , ik ben in het binenste van de telefoon gedoken en heb een reset gedaan, te ingewikkeld om hier uit te leggen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoi websurfer, welkom op het forum. 

Hoi dank je voor je reactie en mogelijk heb je helemaal gelijk maar ergens knaagt het bij mij want
2 jaar terug had ik ook voor een van mijn kinderen een s4 of s5 gekocht en wat ik ook probeerde hij bleef bij opstarten naar een pincode vragen en was teruggezet naar fabrieks instellingen door de vorige eigenaar
uiteindelijk vond ik op internet de oorzaak (ergens geen vinkje gezet ?) en gelukkig was de vorige eigenaar bereid zijn pincode te geven en toen kon ik verder

vandaar nu ook mijn vraag

 

Mijn vermoeden is dat die telefoon niet naar fabrieksinstellingen was gereset en dat er nog een pincode op de telefoon zelf stond. Bij Samsung kun je naast de pincode van de simkaart ook een pincode op de telefoon instellen, een alternatief voor je vingerafdruk of dat patroontje dat je moest tekenen om het te ontgrendelen. Dit kan ontgrendel worden via het Gmail account dat op dat telefoon is ingesteld. 

Een toestel dat helemaal is gereset naar fabrieksinstellingen hoort geen geen problemen te geven. Het toestel zal zich gedragen alsof het nieuw uit de doos komt, dan geldt bovenstaande ook niet. 

Reputatie 1

dank voor alle antwoorden ik heb ivm corona nog niet de stap genomn maar ben minder onzeker door deze antwoorden

 

stay save !