Beantwoord

A51 draadloos opladen?

  • 13 July 2020
  • 37 reacties
  • 9309 keer bekeken

Reputatie 1

Ik ben van plan een Samsung A51 aan te schaffen.

Draadloos opladen vind ik handig.

KPN is niet zo duidelijk of dat mogelijk is met dit toestel of niet.

Volgens de specs niet. Maar onderstaande afbeelding van de KPN site moet het kunnen.

Wie weet wat waar is?

 

icon

Beste antwoord door SjorsK 13 July 2020, 21:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Hallo @Jondalar , ik heb even op de Samsung-site gekeken en zie jouw beoogde telefoon niet bij de draadloos oplaadbare toestellen staan, helaas.

 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Jondalar ,

Volgens de specificaties inderdaad niet, dus officieel wordt het dan niet ondersteund.  

 

Maar volgens diverse websites kun je ook met de Samsung A51 draadloos opladen. 

Check deze maar eens: 

https://www.123bestdeal.nl/samsung-accessoires/galaxy-a51/toebehoren/qi-draadloze-lader-wireless-charger-laadstation

https://www.gsmpunt.nl/samsung/galaxy-a51/draadloze-opladers

 

Je kunt het risico dus nemen, maar als het niet werkt, dan heb je geen poot om op te staan.

 

Reputatie 1

Jammer, had ik al gedacht. Maar was een beetje in de war door de opmerking op de KPN site.

Bedankt

Reputatie 7
Badge +16

 @Jondalar Heb je een link van deze pagina? Want het is nog al een belofte om te zeggen dat alle samsungs draadloos opgeladen kunnen worden.  Moet even aangepast worden namelijk. 

Reputatie 1

https://www.kpn.com/beleef/mobiel/draadloos-opladen-zo-werkt-het.htm

Reputatie 7
Badge +28

@JanD @ChrisWissink  

Ik had al eerder een reactie willen plaatsen. Deze reactie moet echter eerst door een moderator bekeken worden, komt dus niet door de censuur heen. Waarschijnlijk vanwege twee geplaatste links. 

De kern van mijn reactie is dat het officieel niet mogelijk is. Maar dat in de praktijk er wel diverse laders worden verkocht waarmee je wel draadloos kunt opladen. 

Alleen wordt het door Samsung dus niet officieel ondersteund. 

Misschien wil @Nadia mijn posting alsnog toestaan? 

 

Reputatie 7
Badge +16

Ik zag je al in de tagline @Noordzee, maar kon je reactie niet vinden. 


@Jondalar Dank voor de link, ik heb het toch even doorgeven om is te kijken of ze dit iets helderder kunnen communiceren.

Reputatie 7
Badge +28

Ik zag je al in de tagline @Noordzee, maar kon je reactie niet vinden. 


@Jondalar Dank voor de link, ik heb het toch even doorgeven om is te kijken of ze dit iets helderder kunnen communiceren.

Yeah, de reactie is alsnog geplaatst. 

Voor een kleine 20 euro voor zo'n draadloze lader zou je het risico wel kunnen nemen denk ik…… 

 

Reputatie 7

Hey @Jondalar, heel goed dat je de kpn community een vraag stelt, welkom op het forum :)

Misschien wil @Nadia mijn posting alsnog toestaan? 

Dat wil ik.

Sinds de Samsung Galaxy S6 uit 2015, zijn alle Samsungtelefoons draadloos op te laden. Extra goed nieuws: niet alleen toppers als de Galaxy S7 en Galaxy S9 zijn draadloos oplaadbaar, ook veel betaalbaardere modellen ondersteunen het.

Die zin klopt niet. Ik denk dat de auteur bedoelt: sinds de Galaxy S6 zijn alle Galaxytelefoons draadloos op te laden. En ook een aantal prijsvriendelijke modellen….
Dank voor je oplettendheid, ik geef het door! Succes met kiezen :) 


@SjorsK, dit weet jij vast, welk betaalbaarder Samsung model is draadloosoplaadbaar?  

Reputatie 7
Badge +16

Er zijn vrij veel Galaxy telefoons die niet draadloos oplaadbaar zijn, eerlijk gezegd is het een van de eerste features die men laat vallen met de goedkopere toestellen. 

 

Een hele brutale vraag, maar wat is het budget? ;) 

 

 

Reputatie 1

Zo rond de 300 euro.

De A51 voldoet wel aan bijna al mijn wensen. Maar dus geen draadloos opladen.

Wat foto's maken van mooie kwaliteit en wat internetten. Ongeveer 128 gb geheugen.

Reputatie 7
Badge +16

Duidelijk, 

 

Opzich is de combinatie prima mogelijk binnen de Galaxy range, maar er zijn wel wat hoepeltjes. Het probleem zit hem er in dat Wireless charging standaard als een “Premium” feature wordt gezien en dat het daarmee alleen in de S, Note en andere high-end series zitten. 

Dat gezegd te hebben, als je creatief bent dan krijg je opeens net wat meer opties. Denk hierbij aan een 2de hands flagship dan kan je prima aan een dergelijk toestel komen, het enige probleem is dat net wat oudere telefoons dan ook weer wat minder updates krijgen. 

Ik zat in deze category te kijken naar:

  • De Galaxy S9 (Wordt nog volledig ondersteund)
  • De S10e (Wordt langer volledig ondersteund), maar kost wat meer. (Tussen de 300 en 400USD via ebay). Maar via die route loop je wel wat meer risico. 

Als ik zelf zou kiezen tussen de bovenste twee dan zou ik voor de S10e gaan in verband met de software support. 

Anders kan je ook nog met de A51 creatief zijn door een QI charging adapter een te sluiten:

 

 

Zoals ik al eerder heb gezegd, het zijn wat hoepeltjes maar met een omweg is ‘t mogelijk met wat out of the box denken :) 

Reputatie 1

Een heel verhaal.

Daar kan ik wat mee👍

Ik duik erin.

Reputatie 7
Badge +16

Fijn om te horen! :smile:  Kan je laten weten voor welke optie je uiteindelijk gaat? :) 

Reputatie 7

Bedankt @SjorsK, voor je uitbreidde verhaal. Top! Succes met kiezen, @Jondalar. Ik ben ook wel benieuwd waar jij voor gaat, laat je het ons weten? :D   

Reputatie 1

Het viel niet mee, maar heb een financiële concessie gedaan (de helft betalen en de andere helft via een nieuw abonnement (verlengen bestaat niet)) en heb gekozen voor de S10 lite.

Omdat draadloos opladen toch een grote voorkeur heeft en niet extreem duur is en nog een nieuw model is (zal in de updates moeten blijken).

De S10 is een jaar ouder, en ik heb wat moeite met tweedehands, dus viel de S10e ook af.

Zelf een draadloos oplaad dingetje aan een A51 maken was een optie geweest, maar is ook niet echt mijn ding. 

 

Reputatie 7

Bedankt voor je bericht, @Jondalar Een goede en weloverwogen keuze lijkt mij. Heel veel plezier met je nieuwe toestel en het vernieuwde abonnement! :) 

Reputatie 1

Heb ik vorige week tijdens mijn vakantie, bij een KPN winkel, een S10 lite aangeschaft, prachtig apparaat.

Wil ik hem na de vakantie thuis draadloos opladen en dan blijkt dat de lite versies niet voor zien zijn van een draadloos oplaad mogelijkheid.

Flink balen.

Zijn er nog mogelijkheden om deze om te ruilen?

Hallo @Jondalar , in de regel kun je binnen 14 dagen in originele verpakking en et overlegging van de aankoopfactuur de boel omruilen of teruggeven.

Zie daarvoor de voorwaarden of vraag de winkel.

 

Reputatie 1

Oke, nog mogelijkheden dus.

Zelfde winkel? (Is iets van 2 uur rijden)

Of een KPN winkel in de buurt?

Ai, dat is vervelend. Zou het eerst proberen in de dichtstbijzijnde KPN winkel. Als je het in een KPN winkel hebt gekocht moet het i.i.g. ook weer een KPN winkel zijn om dit te switchen. Neem alles mee. Ook de verpakking en uiteraard de bon.

De Lite versies zijn “lichtere” versies en die hebben dus e.e.a. niet t.o.v. de standaard versie.

Geschikt voor draadloos opladen (volgens de site van Samsung):

Galaxy S20 (4G versie, de 5G versie heeft ook draadloos laden maar is veel duurder), Galaxy S10, S10e, S9+, S9, S8

Dit zijn de meest betaalbare, tot ca. € 800. Er zijn er meer met een spoel voor draadloos opladen (en de electronica) maar die zijn nóg prijziger.

Reputatie 1

Mijn dochter wil het toestel wel van mij overnemen.

Probleem opgelost.

Iedereen bedankt voor jullie input. Dit heb ik heel fijn gevonden.

Reputatie 1

Duidelijk, 

 

Opzich is de combinatie prima mogelijk binnen de Galaxy range, maar er zijn wel wat hoepeltjes. Het probleem zit hem er in dat Wireless charging standaard als een “Premium” feature wordt gezien en dat het daarmee alleen in de S, Note en andere high-end series zitten. 

Dat gezegd te hebben, als je creatief bent dan krijg je opeens net wat meer opties. Denk hierbij aan een 2de hands flagship dan kan je prima aan een dergelijk toestel komen, het enige probleem is dat net wat oudere telefoons dan ook weer wat minder updates krijgen. 

Ik zat in deze category te kijken naar:

  • De Galaxy S9 (Wordt nog volledig ondersteund)
  • De S10e (Wordt langer volledig ondersteund), maar kost wat meer. (Tussen de 300 en 400USD via ebay). Maar via die route loop je wel wat meer risico. 

Als ik zelf zou kiezen tussen de bovenste twee dan zou ik voor de S10e gaan in verband met de software support. 

Anders kan je ook nog met de A51 creatief zijn door een QI charging adapter een te sluiten:

 

 

Zoals ik al eerder heb gezegd, het zijn wat hoepeltjes maar met een omweg is ‘t mogelijk met wat out of the box denken :) 

Hoi SjorsK,

 

Dit klopt niet, door een qi ontvanger in je telefoon te pluggen kun je nog steeds niet draadloos opladen.

Het probleem zit hem in de batterij instellingen, daar is nl GEEN draadloos opladen instelling te vinden om aan/uit te zetten.

Als jij weet hoe je die wel naar voren kan halen lees ik dat graag, want wat mis ik het draadloos opladen op mijn A51.

 

Gr. Marco.

Heb je dat uitgeprobeerd, @Marco vh ?

Met die adapter 'denkt’ de telefoon namelijk gewoon dat er via de draad wordt opgeladen, want daar zit die adapter in (de dvb-c connector). Dan hóef je ook helemaal niet in te stellen op de telefoon dat er draadloos moet worden opgeladen.

Reputatie 1

Heb je dat uitgeprobeerd, @Marco vh ?

Met die adapter 'denkt’ de telefoon namelijk gewoon dat er via de draad wordt opgeladen, want daar zit die adapter in (de dvb-c connector). Dan hóef je ook helemaal niet in te stellen op de telefoon dat er draadloos moet worden opgeladen.

Ja, heb 2 adapters liggen en werkt gewoon niet bij mijn telefoon.