Beantwoord

Ander nummer krijgen

  • 19 February 2019
  • 2 reacties
  • 269 keer bekeken

Graar wil ik een ander nummer omdat ik telkens wordt lastig gevallen maar dan iedere keer met een en ander nummer. Ik wil niet dat mijn ouders dat weten maar wil wel een goede reden dus een andere reden opgeven waarom ik een ander nummer wil. Wat kan ik zeggen?
icon

Beste antwoord door PeterG 19 February 2019, 10:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Wat kan ik zeggen?

Dat je in het verleden je nummer aan mensen hebt gegeven waarvan je het niet meer weet? En dat je het niet prettig vind als die je nummer nog hebben.
Of dat je nummer niet meer bevalt (bv. niet goed te onthouden door jouw of anderen)
Of gewoon eerlijk: dat je wordt gebeld door onbekenden (dat is toch geen schande)

Je kunt bij KPN gratis een ander nummer krijgen. Dat is dan een willekeurige uit de beschikbare nummers, je kunt 'm niet kiezen. Je oude nummer vervalt direct (nog tijdens het gesprek). Dat kun je niet meer terugkrijgen.
Nummer wijzigen alleen telefonisch met de helpdesk via 1200. (nummer is ook gratis te bellen)

Succes. (Eerlijkheid duurt het langst en is in dit geval ook geen drama volgens mij. Jij kan er toch niks aan doen dat onbekenden je steeds bellen?)
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Joske1988, welkom! Het is me niet helemaal duidelijk of je weet wie je lastig valt of niet. Mocht je het wel weten en niet willen vertellen, zou je kunnen zeggen dat je het niet weet en dus onbekenden zijn die steeds ophangen bijvoorbeeld. Het is niet aan mij om er iets over te zeggen, maar het lijkt me het beste om je ouders in vertrouwen te nemen. Mocht er meer spelen, kunnen zij je hier misschien bij helpen. Ouders hebben in de meeste gevallen het beste met hun kinderen voor en ook al zou je je ergens voor schamen, geeft het jou uiteindelijk ook een beter gevoel dat je er niet alleen voor staat.

Voor wat betreft het eigenlijke wijzigen van het nummer: dit kan niet via het forum, maar wel via een telefoontje naar 1200 (of 0800-0402) inderdaad. Degene op wiens naam het nummer staat, is degene die deze wijziging aan kan vragen. Succes ermee!