Beantwoord

Android 4 op Samsung Note

Zowel mijn echtgenote als ikzelf hebben een Note. Een kleine week geleden kwam de update naar Android 4.0 beschikbaar en daarna is het een klein drama geworden. Geen idee of u reeds eerder klachten heeft ontvangen over de Note (ik zie wel veel klachten over de S-2) dus vandaar dat ik u dit bericht stuur. Waar gaat het dan om:

1. Batterijgebruik van 2 dagen naar maximaal 1 dag, gisteravond liep, als voorbeeld, de telefoon van mijn echtgenote in 5 minuten van ruim 30% leeg naar 4% !

2. De accu wordt angstaanjagend warm.

3. De telefoon is erg langzaam, zowel met reageren na aanraken van het scherm als met het openen van apps.

4. Het bewegen (scrollen) van bijvoorbeeld tekst (zeg bijvoorbeeld op de Telegraaf) kon voorheen gelijktijdig naar links-rechts / boven-beneden, schuin. Nu moet je na van links naar rechts te zijn gegaan eerst je vinger los laten om van boven naar beneden te kunnen gaan. Ik zie ook steeds witte vierkante vlakjes in het scherm.

5. Sommige apps crashen gewoon waar je bij staat.

6. Het toestel gaat met regelmaat ineens uit.

7. Indien mail ontvangen wordt blijft op het hoofdscherm gewoon het aantal nog te lezen mails vermeldt staan ondanks dat ze reeds gelezen zijn en/of daarna zelfs verwijderd zijn.

8. Bij het aanmaken van favorieten in Viber crasht het toestel maar na opstart staat de persoon wel gewoon in de favorieten. Raar.

9. Talk-functies gaan soms spontaan aan. Gebeurt niet zo heel vaak, maar het gebeurt wel.

10. Bij openen foto's kantelen deze spontaan zonder dat je iets doet.

11. Vegen van hoofdscherm naar hoofdscherm (naar links of rechts) gaat zeer langzaam.

12. TwLauncher geeft vaker aan dat het gecrasht is.

13. Telefoon slaat met regelmaat vast.

14. Bij mijn echtgenote is waarschijnlijk het scherm ingebrand, er zijn horizontale strepen op het scherm te zien.

15. Bij invoeren mail geeft telefoon regelmatig eerst een zwart scherm waarbij alleen de bovenbalk nog te zien is. Pas na indrukken retourknop komt het invoerscherm naar de voorgrond en kan er pas ingevoerd worden.

Wij hebben beide een KPN abonnement.

icon

Beste antwoord door Eduard 14 juni 2012, 10:33

Beste Rondal,

Dat klopt inderdaad om de update momenteel niet meer beschikbaar is i.v.m. de problemen. Mocht Android / Samsung een nieuwe update uitbrengen, dan zal uw Note daarvan een melding maken. 

Met vriendelijke groet,

Eduard 

Bekijk origineel

4 reacties

Badge
Beste wilcohendriks12,

Vervelend om te horen van uw probleem met de Galaxy Note na de update. 

Er zijn inderdaad problemen geweest met de update voor de Galaxy SII. Deze zijn na een latere update opgelost. 

Destijds konden SII gebruikers bij wie de update niet goed was gegaan, terecht in een van onze Business Centers. In de BC's zijn toen de problemen direct verholpen door onze collega's. 

Bij deze zou ik u ook willen vragen naar een van onze BC's te gaan met de Galaxy Note. Ik reken erop dat uw probleem dan verholpen kan worden.

Met vriendelijke groet,

Eduard 

Beste Eduard,

Ik heb ook een Galaxy Note met een KPN abonnement, maar als ik een check op updates doe, zie ik nog steeds de melding "Geen updates beschikbaar". Ik heb dus nog steeds Android 2.35. Waar ligt dat aan?

Met vriendelijke groet,

Ronald

Reputatie 7
Badge +3
Beste Rondal,

Eduard is vandaag afwezig maar en neemt morgen (14-06-2013) weer contact met u op.

Met groet,

Cornelis

Badge
Beste Rondal,

Dat klopt inderdaad om de update momenteel niet meer beschikbaar is i.v.m. de problemen. Mocht Android / Samsung een nieuwe update uitbrengen, dan zal uw Note daarvan een melding maken. 

Met vriendelijke groet,

Eduard 

Reageer