Vraag

App werkt niet meer na laatste update

Sorry er ging iets fout, probeer opnieuw
klik op vernieuwen komt er een melding die is gelijk ook weer verdwenen is met de tekst
"error while performing the cdm request"
(fout bij het starten van de video) krijg ik ook als er b.v. een serie wil kijken

probeer via de edge browser af te spelen dan werkt het slecht met haperingen.
De vorige versie werkte zonder problemen

android box
versie 6.0.1

17 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Goedemiddag jvel, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat irritant dat je problemen ervaart met de nieuwe app, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ga er vanuit dat je het over de KPN iTV app hebt, omdat je het hebt over video's starten. Heb je hierna de app nog een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? En ervaar je dit probleem thuis (verbonden met WiFi) of als je jouw mobiele netwerk gebruikt (3G/4G)? Je locatie moet namelijk wel aan staan, om te controleren of je wel in een land bent waar je het kan en mag gebruiken 😉 Tot slot ben ik benieuwd welk toestel je hebt, waar deze foutmelding op voorkomt.

Verder zou de website www.interactievetv.nl moeten werken via Edge (en Chrome en Firefox). Gebruikt je die website, of de oude nog (www.itvonline.nl)? Dat is namelijk ook nog even van belang!

Ik hoor graag of ik je nog kan helpen met dit probleem!

Hoi Susan,

1 Android box MINISS 2
2 Bedraad net werk geen 3G/4g
3 app opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft hetzelfde.
4 Ook via de webbrowser geprobeerd maar dan kon je op de download app keuze en zo heb ik de app ook geïnstalleerd.
Ik denk zelf dat de verandering naar het programma die de video afspeelt niet goed werkt met android 6.01 en het vreemde is dat de vorige versie van de KPN tv prima werkte. Dus helaas geen verbetering voor mij dan.
De foto s zie je dat alles prima opstart alleen het afspelen blijft het zoeken ……. al eerder een hele snele melding gekregen van "error while performing the cdm request" alleen die zie ik nu niet meer.

Jan Veldman
Ik heb hetzelfde probleem,ik ben bang dat de app weer voor de nieuwste android is gemaakt en dat de oudere weer buiten de boot vallen
Zou een mooi kerstgebaar van kpn zijn om iedereen waarbij het niet meer werkt een nieuwe tablet te geven met de laatste android.
Reputatie 7
Badge +18
Excuses, ik had niet gezien dat het om een Android TV Box ging. Helaas wordt dit apparaat niet ondersteund, en kan het zijn dat door de update het hierop niet meer werkt want hierop wordt het niet getest..
Ikzelf gebruik een tablet met android 5 en daar werkt het ook niet meer op
wat is dit een makkelijk antwoord om er vanaf te komen. Alles werkt goed alleen het afspelen werkt niet na de update. Dus voor de update was het apparaat wel geschikt. Laat dan de klant zelf bepalen welke app er gebruikt wordt. Of laten ze dan maar een extra gratis STB sturen voor het ongemak zodat er toch gewoon tv kan kijken
Reputatie 7
Badge +18
@Sutton, de nieuwe app zou moeten werken op Android apparaten vanaf de versie 4.4. Dus waarom het op jouw tablet opeens niet meer werkt, moet ik even navragen! Heb je de app al even opnieuw geïnstalleerd? En kan je aangeven wat er precies misgaat als je de app opent en televisie wil gaan kijken? Welk beeld krijg je, of welke foutcode zie je?

@jvel, ik wou dat ik een ander antwoord kon geven, maar helaas is dat niet zo. We kunnen helaas niet iedereen altijd tevreden stellen met updates en wijzigingen, dat zal zo blijven. Een extra ontvanger kan je er uiteraard bij nemen (indien dat kan met jouw abonnement en snelheid op je adres). Afhankelijk ook van je abonnement zal dit zonder of met extra kosten zijn.
Ik heb de app verwijdert en opnieuw geinstalleerd,de app opent en ik kan het overzicht bekijken maar als ik een programma wil bekijken blijft de video continu laden bij een zwart beeld,
Ook heb ik die error gekregen over cdm request
Reputatie 7
Badge +18
Goedemiddag Sutton, allereerst de beste wensen! Lastig dat het nog steeds niet werkt.. Ik heb het doorgezet naar onze experts, met de vraag of zij dit herkennen en of hiervoor een oplossing is. Mag ik nog vragen of je op dat moment verbonden bent met 4G of WiFi?
Susan

https://portal.itvonline.nl/ blijft hangen en ook weer het zoeken naar beeld. Dit keer op de Windows computer, live tv kijken lukt niet je kan wel de films kijken. De andere links die je hebt vermeld werken helemaal niet krijg de melding dat dit nog niet geschikt is voor de nieuwe browser 😯.
Dus als nog waardeloos
Reputatie 7
Badge +18
@sutton , helaas nog geen concrete reactie. Ik kom hierop terug!

@jvel, www.interactievetv.nl zou moeten werken met Chrome, Edge en Firefox inmiddels. Maar www.itvonline.nl met overige browsers, zoals Internet Explorer. Kan je aangeven welke browser je gebruikt op je Windows computer? En werkt de computer op WiFi, of met bekabeld internet? Werkt het wel op een telefoon bijvoorbeeld?
zowel de link www.interactievetv.nl als www.itvonline.nl komt wordt je doorverwezen naar de app store / google Play store. Dus dit werkt niet je kan niet naar de browser toe gaan. De pc is bekabeld en op de iphone werkt het wel en iphone gaat via de wifi aansluiting. Soms komt via de Windows pc wel beeld maar na een paar seconden zit deze vast als een bevroren beeld. Nee echt blij word ik er niet van. Zal binnenkort nog even een tablet met android 6.0 proberen. Het blijft jammer dat jullie verplichten een app update te doen terwijl de vorige app werkte prima. Het blijft vreemd dat de ene keer wel werkt en dan weer niet krijg nu weer de melding "error while performing the cdm request" snel en is weer weg onderin het scherm rechts komt de melding "fout bij het starten van de video (0)

Jan
Reputatie 7
Badge +18
Klopt, ik ben het met je eens. Windows 10 is wat dat betreft ook niet echt de beste vriend van iTV online moet ik zeggen. Welke browser gebruik je in bovenstaand verhaal? Ik wil namelijk een melding maken om te kijken of dit op te lossen valt.
Gisteren, mijn huawei met android versie 5.1.1. de nieuwe iTV app geinstalleerd. Helaas, hetzelfde probleem als anderen.
proberen een TV uitzending of opname af te spelen duurt minuten om daarna de melding te zien : "error while performing the cdm request" daarna de melding "Sorry.. er ging iets fout......". opnieuw opstarten hetzelfde.
@susan Wat een doffe ellende is dit zeg, nog even naar mijn KPN account gekeken en die is bijna een jaar oud dus tijd om weg te gaan. Nu heb ik op mijn Lenovo met Android 5.0.1 wel beeld maar dit schokt wel en je ziet dat er een draaiend rondje in het midden van het beeld die blijft draaien.
En voordat je gaat vragen dit is dus wel wifi want kan niet bedraad aangesloten worden.
Lenovo Yoga Tab (4Core 1.8 GHZ
2 GB Ram
16 GB

Netflix draait zonder problemen
Speedtest KPN
77,8 download
38.4 upload.

Ik zie ben ook niet de enige die dit probleem heeft
Reputatie 7
Badge +18
Ik begrijp dat het echt vervelend begint te worden. Het kan voorkomen dat de streams op Interactieve TV Online niet willen starten als er niet genoeg bandbreedte is. Nu is je snelheid hoog genoeg, maar heb ik geen zicht op andere apparaten die op dat moment ook gebruik maken van de verbinding. Om uit te sluiten dat de bandbreedte het probleem veroorzaakt controleer het volgende: zet eventuele downloads uit > zet de TV-ontvanger op stand-by > controleer of de draadloze verbinding goed is.

Om bandbreedte uit te sluiten kan ook de beeldkwaliteit verminderd worden. Dit kan op de volgende manier:
Log in de app of op de website > ga naar instellingen via het 'Profiel' icoon > lies de optie 'beeldkwaliteit' > kies de optie 'laag'.

Los daarvan heb ik een ticket voor je aangemaakt voor dit probleem.

@jo65, er zijn inderdaad meerdere meldingen. We gaan er achteraan!

Reageer