Vraag

Batterij S8

  • 6 August 2019
  • 4 reacties
  • 405 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds enkele weken ervaar ik problemen met de accu van mijn Samsung S8. De batterij werkt in principe normaal, totdat deze nog op ongeveer 40%/30% zit. Dan gaat de batterij opeens supersnel leeg. Heeft de batterij op dit moment nog 30%, enkele minuten later zit hij op 15% of is de telefoon al uitgevallen omdat de accu leeg is. Ook in de statistieken van het energieverbruik is een duidelijke sterke keldering te zien (zie bijlage).

Ik heb online wat gezocht, en zie dat dit een bekend probleem is bij de Samsung S8. De vervanging van de batterij/accu zou de enige oplossing zijn. Aangezien ik op dit moment nog binnen de twee jaar garantietermijn zit, zou ik graag willen weten of dit ook bij jullie een bekend probleem is, of jullie hier een oplossing voor hebben en hoe ik dit binnen die garantie via jullie kan regelen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Marjolijn000 , op de batterij zit in de regel maar een half jaar garantie, maar dat kun je nazien in de garantievoorwaarden.
Goed omgaan met de batterij is belangrijk voor een lange levensduur:
niet verder ontladen dan tot ongeveer 20% restcapaciteit, daarna meteen opladen.
Niet verder opladen dan tot ongeveer 80% vol, daarna opladen stoppen.
Sommige toestellen hebben een batterij-optimalisatie-programma, kijk eens bij de instellingen.
Reputatie 7
Badge +16
Het lijkt er op dat het toestel niet meer goed gekalibreerd is. Dit los je als volgt op:
  • Laad het toestel helemaal op
  • Laat het toestel helemaal leeg lopen
  • Herhaal dit 3x.
Dat gezegd te hebben, dit is natuurlijk niet het beste voor je accu en @Jan-D raad het op deze reden niet aan, echter dit is de manier hoe je Samsung Toestellen kalibreert.

Je kan eventueel via de Samsung Reparatie Service je accu laten vervangen, de kosten hiervoor bedragen 75 euro met behoud van garantie:
https://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/
Goede tips van de andere gebruikers! Ik hoop dat je het hiermee kunt oplossen! Vanuit KPN kan ik helaas niet zoveel betekenen. Mocht je het idee hebben dat er hardwarematig iets stuk is, dan wil ik je adviseren om langs de winkel te gaan. Zijn kunnen dan met jou de garantie bespreken.
Reputatie 7
Badge +16
Kleine toevoeging: De Fabrieksgarantie op de accu is een halfjaar, gezien je een S8 hebt ben ik er van uit gegaan dat je het toestel al langer hebt 😉