Beantwoord

Batterijduur samsung s6

Help! Sinds systeemupdate 8 nov 2017 loopt de batterij van mijn samsung s6 extreem snel leeg. Normaal gebruik, smorgens opladen, iedere avond nog tussen de 55 en 75%, volgende ochtend altijd nog boven de 50%. Na de update smiddags al onder de 30%. Bijgeladen, vanmorgen 12%! Hoe kan dit en wat doe ik eraan? Alle hulp is welkom!
icon

Beste antwoord door Joran 17 november 2017, 16:28

Niet best dan, die update 😞 Voor zover ik weet is er geen makkelijke manier om te downgraden naar de vorige versie. Ik denk dat het dan het beste is om de klacht bij Samsung neer te leggen: Contact us | Samsung NL. We kunnen het toestel ook opsturen voor reparatie maar als het in de update zit krijg je daar weer mee te maken. Daarom lijkt dit me de beste gang van zaken.

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Dag LouMge, dat is wel erg veel verbruik. Kun je eens een screenshot maken van Instellingen > Batterij > Batterijverbruik? Ik ben benieuwd of daar een applicatie tussen uitspringt.

Op de Samsung support forums lees ik overigens meer klachten, maar nog geen oplossing. Een van de meest recente bevindingen is dat de telefoon na de update een paar dagen meer verbruikt, maar dat dit zichzelf oplost. Merk je al verbetering? Zie ook: Galaxy S6 bad battery drain after update
Hoi Joran, nee, helaas, geen verbetering nog. Heb alles gecontroleerd wat er te controleren valt, snap er niets van. Tekefoon vanmorgen opgeladen en alleen 5 appjes verstuurd, meer niet vandaag! Wifi heeft het ook 3 dagen niet gedaan na uodate, verfificatiefout. Die opgelost via samsung support forum, batterij blijft crises. Dank jewel alvast dat je ernaar wilt kijken.
Ps...heb de comments gelezen op de site je aangaf... heb mijn s6 nu 2 jaar.. en dit batterijverbruik is van het ene op het andere moment na de update. Echt bizar.. alles wat daar geschreven is klopt. Doe niets raars met mijn s6, beetje appen, af en toe een telefoontje en email check.. thats it.. nogmaals alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +27
Niet best dan, die update 😞 Voor zover ik weet is er geen makkelijke manier om te downgraden naar de vorige versie. Ik denk dat het dan het beste is om de klacht bij Samsung neer te leggen: Contact us | Samsung NL. We kunnen het toestel ook opsturen voor reparatie maar als het in de update zit krijg je daar weer mee te maken. Daarom lijkt dit me de beste gang van zaken.
Dank je wel voor het meedenken Joran. Toestel is niet kapot, alleen super snel leeg.... erg frustrerend....heb nog nooit eerder problemen gehad met updates of beveiligingspacks... op naar samsung!
Hier hetzelfde probleem. S6 is 2 jaar oud en werkte prima. Nu ineens batterij leeg binnen een paar uur. Ik dacht slechte batterij dus een nieuwe originele batterij gekocht van Samsung en deze er in gezet ondanks dat de batterij pas 2 jaar oud was. Helemaal opgeladen en s'nachts op tafel gelegd. s'morgens batterij weer helemaal leeg. Telefoon naar fabrieksinstellingen gereset. Nog steeds geen resultaat. Heb alles nagekeken en kan geen apps vinden welke extreem batterij gebruik vertonen. Ook is de telefoon niet warm dus de processor is ook niet extra aan het werk. Snap er werkelijk niets meer van.
Wauw.. zover ben ik nog niet gegaan.. moet met de update van begin nov te maken hebben. Je beschrijft exact hetzelfde als wat ik ervaar. 2300 'avonds 100%.. 0700 'smorgens...7%!! Geen abnormaal gebruik of verbruik... plus continue verificatiefout wifi... hoe dan? Ook ik snap er niets van..?
Ik ben net op de Engelstalige topic van Samsung gaan zoeken en daar vond ik onderstaande oplossing.
Je moet wel ff goed opletten wat je doet maar ik heb inderdaad de cachepartitie gewist en het lijkt er op dat dit gaat helpen. Als ik nu de telefoon achter de lader doe op snel laden dan is er binnen 5 minuten al 20% geladen terwijl dit hiervoor echt heel lang duurde. Het lijkt er op dat er iets op de achtergrond beef draaien wat nu afgesloten is.
DIT ZIJN DE STAPPEN DIE IK HEB GEVOLGD.
1. Schakel het apparaat uit.
2. Houd de volgende drie knoppen tegelijkertijd ingedrukt: toets volume omhoog, starttoets en aan / uit-toets.
3. Wanneer de telefoon trilt, laat u de aan / uit-toets los, maar blijft u de toets Volume omhoog en de toets Home ingedrukt houden.
4. Laat het volume van het Android-systeemherstelscherm verschijnen door de toetsen Volume omhoog en Start los te laten.
5. Druk op de toets Volume omlaag om 'cache-partitie wissen' te markeren.
6. Druk op de Aan / Uit-toets om te selecteren.
7. Wanneer de wis-cachepartitie voltooid is, wordt 'Systeem opnieuw opstarten' gemarkeerd.
8. Druk op de aan / uit-toets om het apparaat opnieuw te starten.
Oke...maaar.... wat gebeurt er met alle bestanden die op je telefoon staan? Fotos.. word documenten etc? Blijft dat alkemaal intact? Als je de apparaatonderhoud app opent en alleen op geheugen klikt en dan opschonen gooit hij apps dicht die mij onbekend zijn... helpt wel iets maar niet veel. Ben heel benieuwd naar je bevindingen. Laat je weten alsjeblieft of het echt helpt? Thanks!
Er gebeurt verder niets alles blijft intact. Het cache geheugen is eigenlijk een tijdelijk geheugen maar hierin kunnen wel bestanden terecht komen van derden welke bijvoorbeeld op de achtergrond dingen blijven doen. Als je dit complete geheugen wist dan heb je als het ware weer een schoon tijdelijk geheugen. De batterij was binnen een uur helemaal opgeladen terwijl de laatste tijd een hele nacht opladen nog niet eens altijd de 100% haalde. Nu maar even afwachten hoe het gaat tijdens een dag lang gebruik. Laat het resultaat wel weten.
Graag! Ik ga het uitproberen, dank je wel.
Nou het leek goed te gaan nadat ik de cache partitie had gewist maar het probleem is gewoon weer terug. Dus verder zoeken maar weer.
Reputatie 7
Badge +15
Jammer om te lezen. Ik kan hier, bij monde van KPN helaas niet zoveel in betekenen. Ik hoop dat jullie een oplossing vinden.

Bij mij ook geen verbetering... kpn gechat en gebeld... geen resultaat, redelijk logisch.. was een poging waard. Baalde zo verschrikkelijk...samsung gebeld.. ze weten van niks..!! geen klachten gehoord..ook niet omtrent verificatiefout die ik sinds de update van 3 nov heb.. haha... op de site van galaxyclub wemelt het van de berichten over verificatie foutmelding. Ligt aan het toestel zeggen ze.... bijna 2 jaar oud dus dat was normaal dat batterij.. opeens... spontaan.. (na update van samsung!).. 3x per dag leeg is zonder te gebruiken!...moest mijn s6 maar ter reparatie aanbieden en/of eerst terugzetten naar fabrieksinstellingen... zinloos volgens mij.. men kon mij helaas niet vertellen wanneer s6 volgende (maandelijkse?) Update komt. Dusss... wie nog een briljant idee heeft? Ik houd me aanbevolen... s6 ligt inmiddels voor de derde x vandaag aan de lader. Dit is echt waardeloos.
Heb helaas hetzelfde probleem. Normaal ging mijn S6 batterij na opladen een kleine 50 uur mee. Na deze update nog maar zo’n 19 uur max. mee, als ALLES zoveel mogelijk uitstaat en ik er NIETS mee doe!
– Alle onnodige apps uitgeschakeld. Geen verbetering.
– Teruggezet naar fabrieksinstellingen, geen verbetering.
– Wipe cache partition uitgevoerd, geen verbetering.

Kortom, zie verder geen mogelijkheden meer. Naar Samsung reparateur geweest. Geen resultaat.
Ik begrijp dat Samsung het probleem kent. Hoop dat Samsung hier supersnel iets mee doet. Zo is mijn telefoon niet goed bruikbaar. Haal de dag bij lange na niet als ik er WEL iets mee doe, en daarvoor is het ding uiteindelijk gekocht!
ik heb precies hetzelfde, al een paar maanden nu. wordt er echt niet vrolijk van. Toestel is net 2 jaar oud, net nieuw sim only abonnement genomen om kosten te sparen. Gebruik toestel alleen om af en toe te bellen, soms whats app en weinig apps op toestel.

Het lijkt erop dat Samsung graag wil dat je een nieuw toestel koopt 😉 Maar dan geen Samsung meer voor mij (ook geen iphone want dar heb ik nog slechtere ervaringen mee)
Hier ook dezelfde problemen. Batterij echt snel leeg na update en gewoon niet op mijn Wi-Fi netwerk thuis (expo.box v10) komen. Voor mij geen Samsung meer ook vanwege andere redenen.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi beekp, welkom op het forum. Voor de sneller leeglopende batterij heb ik helaas geen oplossing. Het is vaak normaal dat na een jaar of twee de batterij sneller leeg gaat lopen. Als je een toestel hebt met een losse batterij kun je eventueel een nieuwe batterij kopen. Of hem ter reparatie aanbieden als je hem via ons gekocht hebt. De kans is dan wel vrij groot dat het niet onder garantie valt en er dus kosten achterweg komen.

Wat betreft de wifi verwacht ik echter dat je last hebt van de storing die we op dit moment hebben. Daarover lees je in dit topic meer.
Hallo ik ben helemaal nieuw hier.
Ik heb een (refurbished) galaxy S6 edge overgenomen van iemand wiens KPN abbo bijna verlopen was.
Het toestel is niet van nieuw te onderscheiden en is vervangen door de verzekering nadat het oorspronkelijke toestel stuk gevallen was.
Meteen de 4 december update er op gezet en zeer teleurgesteld over de accuduur ca. 18 uur als je er bijna niets mee deed.
Dom genoeg heb ik het toestel niet getest met de firmware toen ik het kreeg, ik denk van november..
Toestel werd ook snel warm bij kijken video of gebruik van messenger video bellen.
Ik dacht dit is echt een grote miskoop, die accu wordt die bij refurbished wel vernieuwd??
Toen een paar dagen terug naar de 26 december firmware geupdate en sindsdien is het toestel volgens mij zoals het moet zijn.
Ik weet helaas niet of het aan die update ligt of dat ik ergens iets uitgezet heb wat veel energie vreet.
Natuurlijk heb ik van tevoren alle gangbare dingen al uitgeprobeerd zonder succes..
Maar goed hij haalt nu bijna 2 dagen met zeg maar 3 a 4 uurtjes beeldscherm aan, is toch niet gek dacht ik.😀
Heeft iemand anders ook een gelijke ervaring na die 26 december update?
Hier hetzelfde probleem sinds gister in de ochtend 100% om 11 uur gaan kijken telefoon kokend heet Samsung logo wat steeds opkleurde verder niks. Geprobeerd uit te kregen lukt te niet. Ging uiteindelijk uit en aan had ik nog maar 15% in een bestek van 3 uur. Sinds dien gaat de batterij erg snel van 9 uur 100% nu in een kwartier naar 80% zonder iets er mee te doen.
Ik vind dit toch wel echt typisch: telefoon kokend heet batterij in een paar uurtjes leeg....??
@Melanie:
Is dit toevallig na de laatste update van 22 januari?
Ikzelf heb ook zoiets gehad na de update van begin december, toen weer de update erop van 26 december en alles was weer goed toen.
Ik heb ergens gelezen dat als een update voltooid is er toch nog vanalles onder water zich moet "zetten"
Dit zou het hogere batterijverbruik moeten verklaren, maar het fijne weet ik er ook niet van.
Ik ben bijna bang om er nu de 22 januari update erop te zetten, wacht eerst maar eens wat reacties af denk ik.
Het vervelende van die updates is altijd dat je niet meer gemakkelijk terug kunt naar de vorige, ook niet met een factory reset.
Ik heb hier ook last van. 2 dagen geleden kon ik een update doen. Ik doe dat altijd braaf want ik hou niet van meldingen die blijven staan. Savonds telefoon aan de lader gelegd en de volgende ochtend was deze opgeladen tot ergens in de 60 procent. Normaal gesproken duurt het anderhalf uur voordat hij bij de 100 is. Ook wanneer ik mijn telefoon gebruik terwijl hij aan de lader ligt loopt hij leeg, heb zelfs al een keer gehad dat hij uitviel doordat ik hem gebruikte, terwijl hij toch echt aan de lader lag. Heb alle caches gewist enz, alles afgesloten, helderheid staat op 10 procent ongeveer en heb niks op de achtergrond draaiende. Ook gekeken wat er meeste verbruik had, dat was mijn scherm met 11 procent. En alles bij elkaar was het nog geen 30 procent. Dus ook niet te achterhalen. Maar goed,als ik hier zo lees dat dat kan gebeuren na een update wacht ik het nog even af. Gelukkig loopt in oktober mijn abo af, dan kan ik juni alvast gaan kijken naar een andere telefoon. Ik wilde m eigenlijk houden en een goedkoop simonly abo aanschaffen maar als ik een nieuwe telefoon nodig heb zal ik toch wat meer uit moeten geven. Misschien maar es een ander merk gaan proberen.
En ik maar denken dat het kwam omdat mijn mobiel/batterij tweeënhalfjaar oud is, dus de batterij gewoon aan vervanging toe is...
Vandaag er een nieuwe in laten zetten, maar volgens mij gaat deze ook snel leeg.. Nog maar even kijken hoe het de aankomende dagen gaat.
Riccointruder schreef:

Hier hetzelfde probleem. S6 is 2 jaar oud en werkte prima. Nu ineens batterij leeg binnen een paar uur. Ik dacht slechte batterij dus een nieuwe originele batterij gekocht van Samsung en deze er in gezet ondanks dat de batterij pas 2 jaar oud was. Helemaal opgeladen en s'nachts op tafel gelegd. s'morgens batterij weer helemaal leeg. Telefoon naar fabrieksinstellingen gereset. Nog steeds geen resultaat. Heb alles nagekeken en kan geen apps vinden welke extreem batterij gebruik vertonen. Ook is de telefoon niet warm dus de processor is ook niet extra aan het werk. Snap er werkelijk niets meer van.

Ik heb het zelfde . Zet hem smorgens aan met 100% accu en na 10 min op fb springt hij om na 2%. Verder niks aan de hand en word ook niet warm
Hierbij weer mijn ervaringen n.a.v. mijn post van een maand geleden. Ik had geprobeerd om de update van 22 januari te mijden, maar dat lukt niet. Op een gegeven moment stond de nieuwe update er gewoon op, tegen mijn wil. Misschien heeft mijn vrouw per ongeluk iets aangeklikt, maar ik denk dat dit niet tegen te houden is. En ja hoor, daar begint de batterij ellende weer, binnen 19 uur leeg als je er helemaal niets mee doet. Zie foto 1

Je kunt proberen wat je wilt in de instellingen, maar je krijgt dit niet opgelost
Het enige wat zou kunnen helpen is een factory reset doen omdat dan alle oudere sporen van vorige software versies uitgewist worden. Wel een heel gedoe natuurlijk omdat je dan alle apps weer opnieuw moet gaan installeren.
Ik stond op het punt om dit te gaan doen en toen zag ik dat de 26 februari update (G925FXXU5ERB1) uitgerold was. Ik dacht laat ik dit eerst maar een proberen, hielp vorige keer ook.
En waarachtig het batterijverbruik is weer perfect, 10% verbruik in 15 uur standby, dit is m.i.z. normaal. Zie foto2

Ik vind het hewoon meer dan erg dat die updates dit soort ellende veroorzaken en dat mensen zo ver gaan om hun batterij te vervangen.
Mijn advies: probeer eerst een factory reset of, wat bij mij heeft geholpen, wacht op de volgende software versie.
Ik heb nu automatsch software downloaden uitgezet en hoop dat ik hiermee het updaren kan voorkomen, maar ik ben bang dat dit geforceerd wordt door Samsung
Wat ik ook heel stom vind is dat als je bij apparaatonderhoud > nu optimaliseren uitvoerd dat er in de meldingen staat: Geen abn batterijverbruik gedetecteerd. Dit terwijl de telefoon binnen 19 uur leeg is als je er helemaal niets mee doet.

Reageer