Beantwoord

Batterijduur samsung s6

Toon eerste bericht

30 reacties

@Johnberg Updates zijn inderdaad (bijna) niet te vermijden, maar deze zou je ook niet moeten en willen vermijden i.v.m. beveiligingsupdates.
--
Ter aanvulling op mijn post van anderhalve week terug:
Er was een netwerkkabel losgeschoten tijdens de reparatie van een nieuwe batterij. Dus hij kon slecht netwerk krijgen, waardoor hij bleef zoeken e.d. wat natuurlijk batterij kostte. Dit is onderhand verholpen.

Gisterenavond mijn mobiel van de oplader gehaald om ~23.00u (100%) en de gehele nacht aan laten staan. Om 07.25u had ik nog 93%.

Dit is een verbetering! Maar daarna zat ik FB en mijn appjes te checken en dan ben ik binnen tien minuten 3-4% kwijt...

Als ik niks met mijn mobiel doe, gaat hij langzaam leeg. Maar zodra ik er op zit zie ik het aantal procent binnen no-time dalen! En dat terwijl ik hem niet eens heel intensief gebruik. Dit is dus 3 uur later.

Hier zie je bijvoorbeeld dat ik in 1 uur tijd 15% ben kwijtgeraakt!

Iemand hier ervaring mee, of weet waar dat aan kan liggen? Ik heb sinds twee weken een nieuwe batterij, dus daar kan het niet aan liggen. Mijn mobiel is tweeënhalfjaar oud en ik weet dat dan de batterij sneller leeg gaat (daarom een nieuwe). Maar trekt hij dan ook sneller leeg, omdat de mobiel zelf zo oud is?

Ik hoor graag wat!
Beste Mensen

Ik zeg dit uit goede bedoelingen.
Ik had eerder altijd Sony maar omdat de modellen van Samsung soms mooier zijn ben ik toen overgestapt naar Samsung en sindsdien eigenlijk vaak problemen zoals: vastlopers, extreem warm worden, batterij snel leeg enz enz.
Was Samsung helemaal zat en ben weer terug gegaan naar Sony Xperia dikke vette pluspunt.
Mijn vrouw altijd Samsung fan geweest nu door mij ook overgestapt naar Sony Xperia en ook zij is meer dan zeer tevreden over het toestel en neemt ook geen Samsung weer. Mijn Sony Xperia Z3 is nu meer dan 3 jaar oud en nog steeds even snel en de batterij nog steeds de hele dag vol en totaal geen problemen en word nu gebruikt door mijn zoon. Zelf heb ik nu een Sony Xperia X Performance en moet zeggen weer een Top toestel . Maar goed dat wou ik even kwijt ik wens jullie veel succes en hoop dat het word opgelost.
Hallo ik heb deze batterij problemen ook ik vraag mij af of jullie Pokémon go op jullie toestel hebben of spelen.
Ik zal mijn batterijprobleem hier ook maar bij plaatsen. 's Avonds gaan slapen met steeds tussen de 70 en 75 % en 's morgens toestel moeten heropladen en heropstarten. Het toestel is nog geen 2 jaar oud maar wordt tamelijk intens gebruikt. Tijdens de dag moet ik ook regelmatig bijladen. Dat is toch niet meer normaal. Maar Lithium-batterijen (die je dus bij Samsung S6 niet zelf kunt vervangen) gaan naar het schijnt stuk wanneer je "bijlaadt" en niet eerst telkens je batterij leegmaakt. Klopt dat? Het lijkt me dat Samsung zijn verkoop wil blijven opdrijven door het toestel hermetisch af te sluiten voor de gebruiker en naderhand ondermeer door upgrades het hele zaakje zo te programmeren dat je niet langer dan 2 jaar meer ongestuurd je toestel kunt gebruiken. Net zoals de toestellen voor de Europese markt niet meer bruikbaar zijn in Azië en omgekeerd. Het wordt tijd dat Samsung op de vingers getikt wordt zodat ze hun klanten wat minder bedriegen. Mijn vrouw heeft de S6 en heeft dus dit probleem, ik heb de S8 (was voor haar gekocht maar kan ze op bezoek in haar thuisland niet gebruiken). Gevolg alvast: ze wilde graag de S9 maar het zal nu vrijwel zeker een Iphone worden. Ik zit nog een jaar aan mijn abo vast maar zij kan er weg in december. Als iedereen nu eens zo zou gaan denken, passen ze hun streken misschien aan. Ik had voorheen de S5 Neo met schitterende fotomogelijkheden. Dat is nu in elk geval ook al minder met de S8, de S9 zou dan weer beter zijn maar met dat batterijgedoe neem ik straks ook niet meer het risico, denk ik.
Hier een simpele Umdigi A1 Pro gekocht op Aliexpress voor 8 tientjes. 5.5 inch 18:9 scherm 720p. Geen overkill aan batterijvretende pixels gewoon precies genoeg. Resultaat een haarscherp beeld, zelfs op 10 cm afstand. Batterijverbruik is blowing away every Samung: 5 dagen!! zie foto. Viva China! Heb het echt helemaal gehad met Samsung.

Reageer