Beeldscherm Galaxy S5 reageert niet

  • 29 juli 2015
  • 2 reacties
  • 9325 keer bekeken

Ik heb sinds enkele weken een samsung Galaxy S5. maar bij het minst of geringste tikje valt mijn scherm weg en blijft hij zwart. Hij reageert wel maar is zwart dus je ziet niets. 

Hoe kan dit en valt dit binnen de garantie?

Mvg. Nicolle


2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Het lijkt er op dat het scherm stuk is, maar de digitizer(onderdeel van het scherm) nog wel werkt. Zie je ook vlekken in je scherm? Als je je telefoon opnieuw aan doet zie je het scherm dan aan gaan (met zwarte kleur)? Of blijft deze uit/zwart?

Als het scherm nog wel werkt, kan je de helderheid lager zetten, kijken of dit verschil maakt?

Gebruik je de Samsung SmartTV remote app? Dit kan ook de oorzaak zijn dat het scherm zwart is.

Ik verwacht dat je dit zelf moet/kan betalen omdat ze waarschijnlijk zeggen dat dit "val schade" is.
Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken wat je inboedelverzekering er van denkt. Als dit thuis gebeurd is, is de kans groot dat zij dit (gedeeltelijk) vergoeden.

Ik weet niet hoe belangrijk je telefoon is en hoe vaak je hem nodig hebt, maar binnen enkele dagen zal een WebCare specialist ook nog reageren. Misschien heeft deze nog iets toe te voegen.

Robin
Reputatie 7
Badge +23
; welkom op het forum van KPN! Wat balen dat je S5 het niet goed meer doet 😞. Heb je nog gekeken of het verschil maakt wanneer je de helderheid anders instelt? Hier had ik zelf niet aan gedacht, erg slim van ! Of het onder de garantie valt, dat kan ik je vooraf niet zeggen. Als het komt door bijvoorbeeld een fabrieksfout, dan wordt het uiteraard onder de garantie gemaakt. Mocht het niet onder de garantie gemaakt worden, dan word je hier van tevoren over ge├»nformeerd door ons. Je kunt met je toestel naar de winkel en zij kunnen je toestel dan opsturen voor de reparatie. Vergeet hierbij niet om je garantiebewijs mee te nemen naar de winkel. 

Reageer