Beantwoord

bellen over wifi Huawei P30 Lite Dual-SIM

  • 4 March 2020
  • 7 reacties
  • 451 keer bekeken

Bij de omschrijving staat een rood vinkje V
Weet iemand of bellen over wifi gaat met dit toestel???

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 5 March 2020, 18:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Har Mid en welkom op het forum! Als ik onze pagina over wifi bellen mag geloven ondersteunen de Huawei P30 Dual-SIM (Model ELE-L29) en de Huawei P30 Pro Dual-SIM (Model VOG-L29) VoWiFi (bellen via wifi). De Lite valt hier niet onder, dus ik ben bang dat dit niet mogelijk is via ons. De lijst op deze pagina wordt echter vaak bijgewerkt en er komen steeds meer toestellen bij, dus hopelijk staat de P30 Lite er ook snel tussen! 

Badge

Ola! Na heeeeeel veeeeeel heen en weer gechat tussen Huawei en KPN is er nog veel onduidelijk over dit onderwerp.

Feiten:

  • De P30 Lite ondersteunt het inmiddels al een tijdje
  • Ik heb de nieuwste EMUI versie (10.0.0.213) en in 10.0.0.195 is het toegevoegd
  • KPN chat geeft aan (i.s.m. de ‘KPN vraagbaken chat van 15 man’) dat ze het niet weten
  • Of ik verder wil vragen op dit forum hoe het nou zit

Dus bij deze! Het toestel is er klaar voor, wanneer is KPN er klaar voor?

 

Overigens, het grappige is dat er ook een handleiding op het domein van KPN staat voor de P30 Lite: https://qelp.kpn.com/huawei/p30-lite-dual-sim-model-mar-lx1a/bellen/wifi-bellen-vowifi/

Badge

@Sanne_M 

Reputatie 7
Badge +25

Hoi! Ik ben Sanne niet, maar ik zal eens kijken of ik ergens nog wat meer info vandaan kan halen. Ik kom erop terug.

Reputatie 7
Badge +25

Update: Volgens onze info zou de P30 Lite geen VoWifi krijgen, dus het is vreemd dat het nu in een update wel lijkt te staan. Het “klopt” dus wel dat het op dit moment nog niet werkt, maar dan zijn we er nog niet. Dit vereist dus wat verder uitzoekwerk tussen KPN en Huawei. To be continued...

Hetzelfde geldt voor de p20 Pro.

Ook deze ondersteund gewoon VoWifi, wanneer kunnen we dit toestel gebruiken op KPN?
In het buitenland wordt er volop mee gebeld over WiFi.

Badge

Ik ben inmiddels overgestapt naar hollandsnieuwe, die ondersteunen dit wel gewoon en zijn een heel stuk goedkoper!

Toedeloe KPN.