Beantwoord

Beveiligde (SDN) contacten verwijderen van SIM kaart met Android

  • 6 December 2019
  • 7 reacties
  • 923 keer bekeken

Heb een nieuwe smartphone met Android en heb alle contacten van mijn oude iPhone overgezet. Bovenaan de alfabetische lijst staan 5 primaire contacten onder het kopje SDN, Nummerinfo t/m Voicemail, die op de KPN SIM kaart staan. Ik wil deze contacten verwijderen, heb van alles geprobeerd maar helaas. Mijn man heeft zo’n zelfde toestel maar een andere provider en naar die SIM kaart kun je wel contacten  sturen en weer verwijderen. Het lijkt duidelijk dat de KPN SIM kaart alleen gelezen kan worden. Hoe kunnen we dit probleempje oplossen?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 9 December 2019, 15:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Plekplok, welkom! Ik weet niet hoe dit kan, om eerlijk te zijn! Ik heb zelf ook een KPN simkaart en een Android toestel, maar ik heb deze nummers er niet meer in staan. Misschien kan je eens proberen om jouw simkaart in het toestel van je man te plaatsen? Daar kan je dan misschien wel de contacten verwijderen!

Hallo Marcia, dank voor je antwoord! Ik ga dat zeker proberen! Alvast fijne feestdagen!

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem en ook voor jullie fijne dagen!

Hi Marcia, nogmaals bedankt voor je snelle antwoorden! We hebben vandaag de SIM kaarten omgewisseld en mijn SIM kaart doet precies hetzelfde in het Android toestel van mijn man. Mijn diagnose is dan ook dat die 5 contacten ‘op slot’ staan op mijn SIM kaart. Misschien is er nog een mogelijkheid om het slot te verwijderen? Anders laat ik het gewoon zo als het nu is, het is geen groot probleem. Met vriendelijke groet, Plekplok.

Reputatie 7
Badge +30

Hmm.. Wij hebben geen ‘slot’ o.i.d. wat we aan- of uit kunnen vinken. Dus ik weet het om eerlijk te zijn niet. Je zou nog eens een KPN winkel binnen kunnen lopen als je daar in de buurt bent. Als het niet te druk is, kunnen mijn collega's ongetwijfeld eens met je meekijken hierin. Van een afstand vind ik het lastig om te zeggen waar het anders nog aan kan liggen. 

Hi Marcia, nogmaals bedankt voor het meedenken! Ik moet toch naar een KPN winkel want het opwaarderen van mijn beltegoed werkt ook niet meer omdat “de bankrekening gecontroleerd moet worden (die gebruik ik al jaaaaaaaren!!). De helpdesk heeft me nog geholpen door er wat beltegoed bij te plakken en het zou ong. 5 werkdagen duren voor ik weer kon opwaarderen. De werkdagen zijn nu bijna voorbij maar het opwaarderen werkt nog steeds niet. Morgenavond gaan we even op vakantie…...

Reputatie 7
Badge +30

Het gaat hierbij om het sms opwaarderen? Je bent helaas niet de enige die daar tegenaan loopt. Wil je jouw 06-nummer in je forumprofiel zetten? Dan ga ik intern doorgeven dat jij dit probleem ook ervaart. Dat mag ook later hoor, een fijne vakantie gewenst!