Beantwoord

Bibliotheek app

  • 18 December 2020
  • 4 reacties
  • 121 keer bekeken

Ik probeer de bibliotheek app voor mijn zoon van 10 jaar te installeren op een Samsung A7.  Omdat de tablet voor onze zoon is heb ik een kinderprofiel ingesteld via KPN Veilig. 

Bij het inloggen schakeld de browser echter over naar de startpagina van de browser in plaats van de inlog pagina van de app. Hierdoor kunnen we niet inloggen en is de app niet tegebruiken.

Als ik de beveiliging om zet naar mijn eigen profiel, dan werkt de app wel. Hij opend dan wel in chrome, ondanks dat de standaard browser staat ingesteld op KPN veilig.

Ik heb begrepen dat bij de kinderbeveiliging alleen de KPN veilig browser werkt. Klopt dat?

Is het mogelijk om de browser te bypassen of om de app de inlog pagina in de KPN veilig browser te laten openen? We willen hem graag laten lezen, maar dan wel in een veilige omgeving. 

 

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 29 December 2020, 11:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Dirk 123, welkom op ons forum!

Wat ontzettend goed dat je jouw zoon graag wilt laten lezen! Maar wel heel begrijpelijk dat je dit graag in een veilige omgeving wilt doen. KPN Veilig is hier natuurlijk erg geschikt voor. Je kunt via de KPN Veilig beheerpagina per apparaat tijdslimieten of inhoudfilters instellen. Hiermee kun je de toegang tot internet, apps of bepaalde internetpagina's beperken. Selecteer het apparaat door er op te klikken en klik vervolgens op 'Gezinsregels'. Je kunt hier zelf instellen wat jouw zoon wel en niet mag.

Daarnaast heb ik nog enkele andere tips waar je misschien wat aan hebt:

 

Helaas is met bovenstaande antwoord mijn probleem nog niet opgelost. Doordat ik een veilige omgeving wil creeeren en daarom gezinsregels heb ingeschakeld kan de chrome browser niet meer worden geopend.

Als ik de chrome browser wil openen, krijg ik een melding dat gezinsregels is ingeschakeld en opend automatisch de kpn veilige browser.

De bibliotheek app werkt niet in deze browser.

Er zijn dus twee opties:

1) de beveiliging uitschakelen en onze zoon in een onveilige omgeving op de tablet laten werken

2) niet digitaal lezen

Als niemand een oplossing weet, zullen wij voor optie 2 kiezen. Hoe vervelend het momenteel met de lockdown ook is om boeken te lenen bij de bibliotheek.

Jammer dat een educatieve app onmogelijk wordt gemaakt door een beveiliging.

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat je met bovenstaande niet uit de voeten kunt. Ik vind het lastig om met dé oplossing te komen, omdat ik niet bekend ben met de werking van de Bibliotheek app. Maar van wat ik begrijp, heb je alleen bij de eerste keer inloggen een browser nodig. Zoals ik het zie, zou je daarna gewoon vanuit de app zelf moeten kunnen inloggen. Tenminste, als de instructie op de website van de Bibliotheek kloppen. Als je deze eerste keer inloggen op jouw profiel doet en daarna op het Kids profiel, werkt het dan wel?

Ik zie overigens ook dat het vaker voorkomt dat je niet kunt inloggen op de Bibliotheek app. Zij geven dan zelf de oplossing om Chrome te gebruiken. Hieruit maak ik op dat zij geen andere browsers ondersteunen. Hier kunnen wij verder niets aan doen, sorry.

Ik heb eventueel nog wel een alternatief. Bol.com heeft nu weer Thuisblijvertjes. Dit zijn e-books voor kinderen voor 1 cent per boek. Je kunt deze boeken lezen met de Kobo app. Misschien dat hier ook iets tussen zit voor jouw zoon. :blush:

Bedankt voor bovenstaande antwoord. Het is gelukt om de app te gebruiken door eerst in te loggen via ons ouder profiel en daarna weer het kinderprofiel in te stellen.

Ik had het probleem ook doorgestuurd naar de bibliotheek, welke dit bij de app ontwikkelaar heeft neergelegd. Hopelijk kunnen zij een oplossing bieden binnen de app, omdat het geregeld voor komt dat je opnieuw moet inloggen.