Beantwoord

Bluetooth problemen Huawei P20 Lite

Hallo,
Vrij vaak heb ik problemen met de bluetooth verbinding tussen mijn Huawei P20 lite toestel en bijv. mijn 'Hearing aid' (gehoortoestel), mijn autoradio (Sync van Ford) en mijn TomTom.
De enige oplossing is dan: telefoon uitschakelen en opnieuw opstarten!
Dit is toch te zot voor woorden.
Iemand dezelfde ervaringen en evt. een oplossing?
Mijn model is: ANE-LX1 met Build-nummer: ANE-LX1 8.0.0.162(C432).
Ik heb verder de android-beveiligingspatch van 1 oktober 2018
icon

Beste antwoord door Erik_ 8 november 2018, 13:52

Ach, je hebt getest met energiebespaarmodus aan. Dat heb ik dan net verkeerd om gelezen eerder. Met de modus aan verwacht ik inderdaad ook alleen een verslechtering. Als je de modus al uit had staan, en de verbrekingen komen dan ook voor, dan heb ik helaas geen verdere opties voor je. Je zou nog eens bij Huawei kunnen navragen of er een probleem bekend is met je toestel en bluetooth.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Ach, je hebt getest met energiebespaarmodus aan. Dat heb ik dan net verkeerd om gelezen eerder. Met de modus aan verwacht ik inderdaad ook alleen een verslechtering. Als je de modus al uit had staan, en de verbrekingen komen dan ook voor, dan heb ik helaas geen verdere opties voor je. Je zou nog eens bij Huawei kunnen navragen of er een probleem bekend is met je toestel en bluetooth.
Beste Erik,
Zoals ik al dacht; het heeft geen positief effect! Ik zou ook inderdaad het omgekeerde verwachten: als de modus 'uit' staat, dan wordt de bluetoothverbinding minder vaak verbroken. Maar helaas; het komt nog steeds voor en het meest irritante aan dit euvel is, dat de telefoon geheel gereset moet worden door uit- en dan weer inschakelen!
Dus "Huawei: doe er wat aan." zou ik willen zeggen.
Reputatie 7
Badge +27
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, Wil. Bluetooth vraagt relatief veel batterij. Als energiebespaarmodus aanstaat kan het zijn dat deze je bluetoothverbinding verbreekt na een bepaalde tijd, of als er geen data meer verzonden wordt.
Bedankt heren voor de reacties.
De afstand is steeds in orde (kleiner dan 2 meter zelfs!)
Ik had de energiebespaarmodus inderdaad uit staan maar ik snap niet, wat dit te maken heeft met de bluetooth verbinding (welke aanwezig is en plotseling wordt verbroken en niet meer te herstellen is)?
Nu heb ik deze modus aan gezet en zal in de gaten houden, wat het effect is!
Reputatie 7
Bluetooth heeft een bereik van maximaal 10 meter, maar je kunt het best niet meer dan 5 meter tussen zender en ontvanger aanhouden.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Wil, welkom op het forum! Erg vervelend dat je bluetooth verbinding niet goed werkt. Merk je dan dat de verbinding wegvalt? Let er daarbij op dat je in de buurt blijft van het apparaat waar je verbinding mee maakt. Check daarnaast in je telefoon of je energiebespaarmodus aan hebt staan. Dit vind je onder Instellingen in de categorie Batterij.

Reageer