Camera fout Galaxy S3

• 26 februari 2014
  • 2 reacties
  • 7529 keer bekeken

Hallo iedereen,

Op 22 oktober 2013 heb ik via de service hier een Samsung Galaxy S3 mogen ontvangen, vanwege de vele problemen met mijn HTC One X.

Helaas doen zich nu ook problemen voor met de S3. Het schijnt dat er zeer veel mensen zijn met deze problemen, maar ik wilde toch eerst kijken of er een oplossing voor is.

De problemen zijn als volgt:

Ik kan geen foto's/video's meer maken, zodra ik de camera start komt erin te staan dat er een camera fout is en gaat hij weer terug naar het startscherm.

De batterijduur is sinds de laatste update sterk vermindert, terwijl ik er verder niks meer mee doe.

Ik heb al geprobeerd om de cache te wissen van de camera en een algehele reset gedaan, maar dit mocht niets baten.

Heeft iemand anders hier een oplossing voor (het liefst 1 die ik zelf zou kunnen doen, zonder dat de telefoon retour moet worden gezonden)?

Groet'n,

Gerjan

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Krijgt u hetzelfde probleem als u gebruik maakt van een andere Camera app vanuit de play store?

Mocht het daarbij ook dezelfde fout geven dan zie ik geen andere oplossing behalve het toestel aanmelden voor een reparatie.

Ja, hier komt ook precies dezelfde fout, alleen wel iets gedetailleerder, uit.

Heb de Magix app geprobeerd. Hier komt bij te staan: Kan de camera niet openen.

Zou dit ook nog iets te maken kunnen hebben met een andere app die de camera in beslag neemt of iets dergelijks?

Zie het namelijk zelf niet zitten om weer terug te gaan naar die winkel.... Sinds alle problemen met de HTC en de manier waarop dit opgelost werd (buiten dit forum om), heb ik nogal een afkeer gekregen tegen de KPN winkels en dan vooral de manier waarop hun problemen oplossen....

Even een update erbij:

Ik kan blijkbaar wel de voorste camera gebruiken, via Magix (de camera-app wordt niet dusdanig gestart dat ik van camera kan wisselen om dit uit te proberen).... Nu de vraag alleen nog; waarom de voorste wel en de achterste niet?

Reageer