Camera HTC one

• 24 januari 2014
  • 15 reacties
  • 4931 keer bekeken

Als ik via de app mijn camera aanzet, krijg ik direct een vast beeld waar de camera op is gericht.

Ik kan mijn camera niet ergens anders meer op richten.

Als ik op het scherm druk krijg ik de melding: AE en AF vergrendeld.

Een andere app gebruiken helpt ook niet.

Weet iemand een oplossing?

15 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Sorry voor mijn antwoord. Ik heb het nog even verder doorgelezen over deze functie. Het is er blijkbaar sinds Android 4.2.2 en staat standaard actief op het toestel. Door ingedrukt te blijven op een punt zal daarop gefocused worden om snel een goede foto te kunnen maken. Ik kan jammer genoeg nergens een functie vinden om AE/AF lock uit te schakelen in het toestel :(

Reputatie 7
Badge +12
Als u met de vinger op het scherm blijft drukken dan zal er de optie zijn om het uit te zetten.

Als ik op het scherm druk, dan krijg ik juist de melding.

Er verschijnen geen andere opties n beeld.

Dank je wel voor je reactie. Het vreemde is dat ik nu wel filmjes kan maken. Bij de fotcamera blijft het beeld bevroren.

Helaas ervaar ik hetzelfde probleem, Ik krijg direct een vast beeld. Heb wel vannacht een update ontvangen? Heeft iemand een tip voor mij?
Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen @inekenoa, wat jammer om te lezen dat je niet blij bent met je HTC!

Wanneer je toestel binnen 2 weken niet goed blijkt te zijn, dan krijg je direct een nieuwe. Zit je buiten die 2 weken, dan wordt het toestel opgestuurd om gerepareerd te worden. Ik snap goed dat dat niet leuk is wanneer je net een nieuw toestel hebt. Helaas kan ik er niks aan veranderen. Hopelijk kun je met een andere camera foto's van je kleinkind maken zodra die geboren is!
Reputatie 7
Badge +24
Heel rot hoe het gelopen is! Je kunt je simkaart in een ander toestel doen, wanneer je bijvoorbeeld een toestel van iemand in je omgeving kunt lenen. Zo kun je je abonnement wel gebruiken 🙂.
Reputatie 7
Badge +24
Dag inekenoa, wat gek dat je toestel onder een andere naam is binnengekomen. Kan ik hieruit opmaken dat je het toestel kunt ophalen in de winkel en dat deze gerepareerd is of wordt je toestel nu doorgestuurd voor de reparatie? Mijn excuses voor het ongemak.
Reputatie 7
Badge +24
Hallo @inekenoa, hopelijk is je toestel snel gerepareerd terug. Laat je me weten zodra je bericht hebt gehad van de winkel hierover?
ik heb een maand een htc desire620 ben er niet weg van en tot overmaat van ramp doet de camera het niet foto,s zeer wazig, na veel omwegen mag ik hem terug sturen , leentoestel krijg je niet en mag even wachten 2 a 3 weken , vind dit zeer kwalijk , een toestel van nog geen maand , als je zegt maar ik wacht op geboorte van kleinkind wordt er doodleuk gezegd nou dan kom je terug als die geboren is , en juist dan kan je geen foto maken , zeer slordig en akelig personeel in harderwijk, die totaal niet met een oudere vrouw mee denkt , en onpersoonlijk te woord staat, had je moeten verzekeren , maar dat hebben ze zelf niet vertelt , ben zeer zeer boos
😠
ze hadden beter moeten reageren en adviseren als je op 73 leeftijd een mobiel met abonnement neem , ik kon pas eind oktober met dit toestel gebruiken , omdat het abonnement toen pas inging ,eerst een gezeur dat ik mijn nummer niet mee kin nemen , heeft zeker 2 maanden geduurd eer ik pas mijn nummer mocht houden, mijn oude camera heb ik aan mijn zoon gegeven die van hem was kapot dus ma mag ik hem , niet weten dat deze zo snel de camera niet deed , maar gewoon hoe je wordt behandelt in de winkel vind ik niet echt klantvriendelijk . plus hadden moeten zeggen, als je verzekerd, kan je als die kapot is zolang een andere krijgen , dat neem ik ze kwalijk temeer we alles bij u afnemen . maar zit er aan vast. dus breng hem wel naar de winkel en hoor over 2 a 3 weken wel wanneer ik hem kan ophalen ,maar de abonnement loopt wel door in die tijd.
ik weet het even niet meer boos en terleurgesteld in het hele gedoe ik betaal heus dat abonnement wel hoor . had alleen geen mobiel moeten nemen bij jullie daar heb ik mij in vergist , eigen schuld hoor. had gewoon moeten blijven waar ik was , hun wisten precies wat goed voor mij was ook gehoor omdat ik slecht hoor .dus al met al vervelend , o mocht best mijn abonnement op zeggen zei de mijnheer doodleuk maar wel even dik 500 euro neer tellen , kijk dit zijn geen leuke antwoorden,maar goed wacht wel af wanneer hij weer terug is en hopelijk goed want heb vaker gehoord dat de camera niet echt goed is,meerdere mensen last van hebben . fijne avond
niet te geloven , we zitten een jaar bij kpn alles hebben we van hun , Mijn mobiel wordt opgestuurd , prima hebben al mijn papieren hebben ze Ben nu , krijg ik een mail over de reperatie op een wild vreemde naam, ik bel mag ik weer even naar de winkel, om hun vergissing wat naam betreft te veranderen, sta je weer 2 uur te wachten , voor je geholpen wordt.Sorry in Harderwijk van de KPN mogen ze wel een ander personeel zetten, die beter alles voor elkaar hebben. Ben nu vanaf juli toen ik die mobiel abonnement nam , een vaste klant , eerst over nummer behoud , die eerst geweigerd was , na vele uren gewacht te hebben , en zeker 3 a 4 keer , mocht ik eindelijk mijn nummer houden , eind oktober ging mijn mobiel abonnement in
, camera doet het slecht , ziet sluier voor , op sturen dit gedaan , en nu op andere naam bij jullie binnen , sorry is niet te geloven.
ja naar een uur moeten wachten ( de zoveelste) kan ik hem zomaar op halen op vreemde naam , gewoon foutje ,bedankt kreeg ik te horen. neem aan dat die nu bij jullie ligt afdeling reparatie. Maar probeer straks wel zien om te vervangen, voor een samsung via marktplaats , want de plezier is er snel af als die naar een maand al mankementen heeft ,plus deze is mij min of meer opgedrongen .omdat het geluid beter was als een samsung(niet waar dus)
ik zal bericht door geven maar voor mij is het plezier van een nieuw mobiel kleinzoon geboren maar kan geen foto,s maken dus ach ben maar een van de vele

Reageer