Camera HTC ONE X

  • 17 september 2013
  • 8 reacties
  • 6353 keer bekeken

Eind juni werd het scherm zwart van mijn HTC One X. Deze is toen "gerepareerd" door Smartcare en na 3 weken kreeg ik eindelijk mijn telefoon terug. Twee weken heeft het toestel naar behoren gefunctioneerd waarop het scherm vervolgens weer op zwart ging. Toestel bleek dus niet goed gerepareerd maar alleen een software update te hebben gehad. Toestel weer opgestuurd en dit keer moest ik het 4 weken zonder mijn toestel doen. Sinds gisteren is mijn HTC eindelijk weer retour maar nu werkt de camera niet (en fingers crossed dat het scherm niet over 2 weken weer zwart gaat). Als ik de camera app open sluit hij binnen 1,5 seconden zelf af zonder dat je tijd hebt om een foto te maken. App geforceerd gesloten en toestel een herstart gegeven maar niets helpt.

Enig idee hoe ik dit gefixt krijg zonder dat hij weer naar Smartcare gestuurd moet worden en ik mijn toestel ALWEER een maand moet missen?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +12
#1: Instellingen > Applicatiebeheer > Tab: Alles > Camera > Gedwongen stoppen + gegevens wissen > toestel opnieuw opstarten

#2: Kijken of het ook gebeurt met een camera app uit de play store. Eventueel een fabrieksherstel anders uitvoeren.

# 1: Uitgevoerd maar het probleem blijft aanwezig

# 2: Andere camera app geinstalleerd en die werkt wel dus dat is voor mij voldoende

Ander probleem wat ik zojuist ontdekte: Het scherm kantelt niet ondanks dat het vinkje hierbij in de instellingen wel aan staat. Ik vind hier op internet meer problemen over maar geen oplossing. Heb je die wellicht voor mij? Want nu sinds de software update sinds de laatste reparatie kan ik dus mijn scherm niet meer kantelen.

Reputatie 7
Badge +12
Opnieuw calibreren.

Instellingen > Display > Gebaren > Kalibratie Sensor

anders

Instellingen > Beweging > Geavanceerde instellingen > Kalibratie

Dit te proberen terwijl de telefoon op een vlakke ondergrond ligt.

Geprobeerd maar zonder succes. Melding bovenin beeld geeft "Kalibratie gestopt".

Reputatie 7
Badge +12
Dan had ik hier nog graag een andere oplossing voor willen geven, maar heb ik die echter niet. Lijkt erop dat het een reparatie moet worden :(

Ik ben er ook bang voor, het toestel lijkt sinds de "reparatie" via SmartCare vol bugs en hardwareproblemen te zitten. Sinds gisteren wordt het scherm niet meer zwart als ik de telefoon tijdens een gesprek aan mijn oor houd en sinds gisterenavond kan ik er helemaal niet meer mee bellen want ik krijg hem niet meer op het netwerk aangemeld doordat hij op de vliegtuigmodus lijkt te blijven hangen. Zijn er nog andere opties dan SmartCare? Want die hebben het toestel de afgelopen 2 maanden gehad, veel te lang en zonder resultaat!

Via welke afdeling kan ik mijn abonnement vervroegd opzeggen? De service van KPN laat mij teveel te wensen over! Een keer een maandje zonder telefoon voor reparatie is prima maar 3 keer in 3 maanden tijd gaat mij te ver.

Reputatie 7
Badge +12
Het vroegtijdig opzeggen kan schriftelijk of via de helpdesk op 1200 of 0800-0105. Misschien dat de specialisten hier nog wat kunnen betekenen voor u wanneer ze niet te druk zijn :)

Reputatie 4
Badge +2
Beste dkaderks,

Is het probleem inmiddels verholpen? Heb je het toestel nog proberen terug te zetten op fabrieksinstellingen?

Je zou eventueel langs een KPN XL winkel kunnen gaan. Daar kunnen ze vaak direct naar je toestel kijken.

Mocht dat allemaal niet hebben gewerkt, dan ontvang ik graag je telefoonnummer en postcode+huisnummer via een privébericht zodat ik kan kijken wat je opties zijn.

Reageer