Beantwoord

De wifi-verbinding van onze smartphones springt telkens over naar 4G en daarna direct weer terug naar Wifi.

  • 16 September 2020
  • 11 reacties
  • 393 keer bekeken

Reputatie 1

De Wifi-verbinding van onze smartphones springt telkens over naar 4G en daarna direct weer terug naar Wifi. Tussendoor krijg je dan de melding dat er geen netwerkverbinding is. We hebben thuis 2 smartphones Samsung A51 en 2 smartphones S8. Al deze toestellen hebben hier sinds kort last van. Waar wordt dit door veroorzaakt?

icon

Beste antwoord door Miggel 25 September 2020, 23:12

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Miggel ,

Kennelijk is de Wifi thuis bij jullie niet optimaal. Je zou eventueel het mobiele netwerk op de telefoons uit kunnen zetten zolang jullie thuis zijn. .

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Miggel en welkom op het forum! Naast het mobiele netwerk uitzetten op de telefoons is het ook een idee om de Wifi Manager te doorlopen, indien je wifi hebt van KPN. Die doorloopt de instellingen, past deze aan en mocht blijken dat de wifi daarna nog niet toereikend is dan kun je op gratis oplossingen uitkomen. 🙂

Reputatie 1

Dankjewel voor de reacties. Ik ga er mee aan de slag!

Ook zijn er bij sommige toestellen opties om overschakelen naar 4g bij slecht bereik wifi aan te zetten. Wat gebeurt er als je die eens uitschakelt.

Reputatie 1

Klopt, daar had ik ook al naar gekeken maar die is al uitgeschakeld...

Reputatie 7
Badge +28

Dankjewel voor de reacties. Ik ga er mee aan de slag!

@Miggel 

Ben je er al uit? 

Reputatie 1

@Noordzee We hebben gisteren nieuwe wifi versterkers van de KPN ontvangen. Deze moeten nog geïnstalleerd worden. De Wifi thuis was niet al te best, aldus de Wifi Manager. Hopelijk gaat het dan goed.

Reputatie 7
Badge +28

Fijn! 

Ik hoor graag van jou hoe het ervoor staat na de installatie. 

Reputatie 7
Badge +17

Is het installeren gelukt @Miggel en hoe staat de wifi er nu voor? 🙂

Reputatie 1

Vandaag de Wifi Experia's geplaatst en tot nu toe geen problemen meer gehad. Op geen enkele smartphone!

Het ziet er dus naar uit dat het probleem verholpen is 😀

Bedankt voor alle reacties!

Reputatie 7
Badge +17

Super! Dat zijn goede berichten. 😄 Bedankt voor het terugkoppelen! 

Reageer