Beantwoord

Disney plus app casten naar KPN tv-ontvanger

  • 12 September 2019
  • 25 reacties
  • 41650 keer bekeken

Sinds vandaag heb ik de app geinstalleerd en hoopte dit te kunnen casten via de settopbox. Volgens de info die ik kan vinden over de app zou deze in staat moeten zijn om te casten naar een Chromecast en ik dacht altijd dat dit ongeveer hetzelfde was op de settopbox, doordat ik de meeste apps wel kan casten. Met de Disney+ app luk dit niet. Mist de ondersteuning hiervoor?
icon

Beste antwoord door Nadia 13 September 2019, 11:06

Bekijk origineel

25 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. Zowel vanaf iphone als vanaf windows laptop krijg ik een error.
playback scenarios empty.
nog een kleine kinderziekte die vast snel verholpen zal zijn hoop ik
Reputatie 7
Badge +24
Je moet casten naar je tv. Niet naar de "settopbox"...
uiteraard naar de tv; zowel bij een losse chromecast als ingebouwde chromecast werkt het niet.
bij jou wel dan?
Reputatie 7
Badge +24
uiteraard naar de tv;

Waarom word er hier dan gesproken over de settopbox? Die heeft er helemaal niets mee te maken 😄
Ik cast hier altijd naar de settopbox. Dat werkt voor de meeste apps perfect, maar voor de disney app (en ik zag net ook de amazon prime app) werkt het niet. Dan krijg ik in de app ook geen cast icoontje te zien.
Reputatie 7
Badge +24
Welke settopbox bedoel je? Merk / type? Want je bedoelt dus niet de decoder van KPN?
Reputatie 7
Gewoon beeld via Chromecast,... Easy Peasy 😅

@Nick83 ik bedoel wel de gewone kpn settopbox (instellingen -> TV Connect). Ik hoopte dat dit het volledige Chromecast protocol implementeerde, maar ik krijg dus niet de mogelijkheid die @JeroenB22 laat zien.
De enige twee apps die je op de tv onvanger kan opstarten zijn Netflix en Youtube.(Persoonlijk noem ik dat geen casten)

Ik cast hier altijd naar de settopbox. Dat werkt voor de meeste apps perfect, maar voor de disney app (en ik zag net ook de amazon prime app) werkt het niet. Dan krijg ik in de app ook geen cast icoontje te zien.


Ik ben daarom wel benieuwd wat die "meeste" andere apps zijn? Als een app niet beschikbaar is op de TV ontvanger zal je niks kunnen starten zoals Netflix of Youtube.
Reputatie 7
Hallo @telefoontoestel59, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt 🙂 Helaas, met je stb / settopbox of ook wel gewoon tv-ontvanger genoemd, kun je niet casten. Daarvoor heb je een Smart TV nodig of een apparaatje die je aansluit op je tv, zoals een Chromecast.

Ik denk dat het verward met de 'Apps' die we in de tv-ontvanger hebben toegevoegd, zoals: Netflix en Youtube.
Reputatie 7
Ik denk dat het verward met de 'Apps' die we in de tv-ontvanger hebben toegevoegd, zoals: Netflix en Youtube.
Om begripsverwarring te voorkomen, bij Netflix en YouTube krijg je wel degelijk het casting symbool op jouw telefoon of tablet te zien om te "casten" naar de TV ontvanger. Functioneel ziet dit er hetzelfde uit als het casten naar een Chromecast of Android TV maar onder de motorkap loopt dat net anders.
Mijns inziens mag je dit nog altijd "casten" noemen immers het functioneert voor jou als gebruiker precies hetzelfde. Feit blijft dat de overeenkomstige app op de TV ontvanger aanwezig moet zijn en dat deze "casten" moeten ondersteunen. Dat is nu alleen het geval met Netflix en YouTube.
Reputatie 7
Badge +24
Ingewikkeld verhaal allemaal. Maar in ieder geval: de KPN decoder ondersteund geen casten zoals een originele chromecast dat doet.

Reputatie 7
Om het even visueel te maken.

In de iTV app kan ik alleen casten naar mijn Sony 4K Android televisie met de naam "Woonkamer".


...terwijl ik in Netflix ook de KPN TV ontvangers (WOONKAMER, SLAAPKAMER en UITBOUW) te zien krijg om naar te "casten".

Reputatie 7
Om begripsverwarring te voorkomen, bij Netflix en YouTube krijg je wel degelijk het casting symbool op jouw telefoon of tablet te zien om te "casten" naar de TV ontvanger. Functioneel ziet dit er hetzelfde uit als het casten naar een Chromecast of Android TV maar onder de motorkap loopt dat net anders.Mijns inziens mag je dit nog altijd "casten" noemen immers het functioneert voor jou als gebruiker precies hetzelfde. Feit blijft dat de overeenkomstige app op de TV ontvanger aanwezig moet zijn en dat deze "casten" moeten ondersteunen. Dat is nu alleen het geval met Netflix en YouTube.

Zeer goeie aanvulling, @wjb.

In het kort:
De twee populaire apps: YouTube en Netflix ondersteunen we om vanaf de smartphone/ tablet te casten naar je tv.
Wil je alle (streamingsdienst) apps; zoals Disney+, NLziet etc casten naar jouw tv, dan heb je daar een Chromecast voor nodig.
Ik heb een chromecast op mijn tv aangesloten maar kan de app nog steeds niet casten. De casting symbol verschijnt niet op de app.
Heb ik daar nog iets voor nodig om het mogelijk te maken?
Deze situatie heb ik net ook gehad op twee android apparaten i.c.m. een Chromecast. Op allebei geen logo te vinden om de app te casten (zoals Youtube en Netflix)

Oplossing heb ik inmiddels gevonden door naar de app Google Home te gaan. In de app, bij het tabblad browsen, even de Disney+ app zoeken en vanaf daar updaten.

Daarna zie ik zo'n welbekend cast logo verschijnen in de Disney+ app. Op allebei mijn apparaten werkte deze truuk.

Succes 🙂
Disney+ doet het niet met WiFi in huis, wel met 4G weet iemand wat ik moet doen. moet ik de mediabox dan resetten?
Ik had mijn chromecast al een tijdje niet gebruikt, maar toen ik eenmaal door had hoe deze aan ging en de wifi op mijn telefoon had aangezet(met 4G was er geen castingsymbool), kreeg ik in de disney+ app tijdens de film direct het casting-symbool en werkte het. Ik moest wel even van tvuitgang(onderin links op de ab)veranderen.

En toen was het er! Maar na een kwartier ofzo, toen ik alle buren blij had verteld hoe leuk Disneychannel is🤦🏼‍♀️, kon de WiFi Het niet meer aan en ik kreeg al gauw blokjes🙄

Dus..morgen even de WiFi upgraden online en evt. in mijn pakket. In elk geval zou dit voor veel mensen moeten werken, we hebben ook geen smart-tv. Een chromecast(zie bol.com) vereist een HDMI-uitgang en is zo binnen en aangesloten😃

Reputatie 5
Badge +5
Voor 35 euro heb je een chromecast en daar werkt het perfect op.
Nog beter op mijn Apple tv.
Bedraad en daar de app opgezet.
Ik vind het een leuk extra. Na 12 november 6,99.
Ik heb het er voorover
Reputatie 7
Hey @Niesje6, dat is jammer zeg! Heb je wat aan de tip van medegebruiker @MarcusD? Thanks voor het delen :D

Hah @MirandaV, goeie reclame voor Disney+, en terecht! Ik (en het hele huishouden) zijn er zeer content mee. Een beetje nostalgie met alle klassiekers van Disney en niet te vergeten Star Wars! Is het jou al gelukt de WiFi te optimaliseren?
Mijn WiFi is niet verbeterd door de WiFi-tuner helaas. De WiFi boven werd zelfs helemaal niet gevonden, maar dat hadden wij ook wel gemerkt. Maar Disney+ deed het verder prima, dus ik denk dat het toch onverstandig was om mijn hele wijk enthousiast te maken...
Casten via WiFi is meestal te traag en dus blokjes of zandlopers. Zeker met de standaard geleverde apparatuur van KPN.

Hoe fijn zou het zijn om via de dure box te kunnen kijken, die bij veel mensen bedraad is aangesloten? En nee, geen onzin als "een app is moeilijk; De API van Disney is te duur; we moeten nog nadenken" of wat dan ook... Het is al lang geleden bekend gemaakt dat de markt veranderd... Stap uit de stroop en kom in actie alsjeblieft KPN.
Reputatie 7
Casten via WiFi is meestal te traag en dus blokjes of zandlopers. Zeker met de standaard geleverde apparatuur van KPN.
Dan moet je toch eens kijken naar de verbinding tussen het apparaat waar je naar cast en Internet. Bij casting wordt de stream (film/uitzending) namelijk rechtstreeks van de server naar dat casting apparaat gestuurd, daar is jouw telefoon of tablet niet bij betrokken.

Ik heb overigens nog nooit blokjes of zandlopers ervaren bij het gebruik van Netflix of YouTube op een TV ontvanger. Met andere apps kan je niet naar apparatuur van KPN casten dus ik neem aan dat je één van die twee bedoelt. Dan is het overigens ook niet de wifi immers TV ontvangers zijn bekabeld aangesloten.

Hier staan ook meerdere manieren om Disney+ te streamen naar de TV.

Reputatie 7

Hoi @Sisorow, leuk dat je een aanvulling hebt aan dit topic. Bedankt! :) 

Reageer