Beantwoord

Doorschakelen tablet naar iPhone

  • 3 June 2020
  • 9 reacties
  • 1116 keer bekeken

Badge

bij het doorschakelen van KPN op mijn Samsung Tablet naar mijn KPN op iPhone krijg ik na het inschakelen de melding “kan gegevens niet lezen” en “onverwachte reactie van netwerk”. hoe los ik dit op?

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 10 June 2020, 15:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @Edamharry, welkom. Excuses voor de late reactie. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt eerlijk gezegd. Hoe/wat probeer je precies door te schakelen van de tablet? Heb je daar een simkaart in zitten met een 06-nummer of iets dergelijks?

Badge

Dank Paul, inderdaad zit er een simkaart in de Samsung tablet, deze kan geheel als telefoon gebruikt worden. Dit is alleen niet erg praktisch daarom wil ik het doorschakelen naar mijn iPhone met ook een KPN simkaart. Daarbij krijg ik dr genoemde problemen. 

Reputatie 7
Badge +25

Aha helder. En beide simkaarten hebben dus een 06-nummer die bij KPN zijn ondergebracht neem ik even aan. :slight_smile:

Je hebt het op onderstaande manier geprobeerd?

Aanzetten

  1. Open ‘Telefoon’ (groen icoon met telefoonhoorn).
  2. Klik op de 3 stippen rechtsboven.
  3. Klik op 'Instellingen'
  4. Ga naar ‘Meer instellingen’
  5. Ga naar oproepen doorschakelen
  6. Kies voor spraakoproep
  7. Klik op een van deze opties:

    • altijd doorschakelen
    • indien bezet
    • bij geen antwoord
    • niet bereikbaar
  8. Toets het nummer in waar je naartoe wil doorschakelen
  9. Je nummer is nu doorgeschakeld

Zit er in je Samsung Tablet een sim waarvan het nummer met 097 begint? Dan is het een internet only. Met dat nummer kun je wel KPN nummers bellen maar geen andere. Ook doorschakelen is met een 097 nummer niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +25

We hebben niets meer van je gehoord @Edamharry dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Badge

Dank Paul, het door u voorgestelde proces had ik reeds gevonden op de site. Hierop krijg ik dus de foutmeldingen waar ik mijn topic mee startte. 
helaas werkt dit niet

Badge

Het is een 06 nummer van KPN op tablet en op de ipho

Je kan het beste gewoon de kiescodes voor doorschakelen gebruiken en niet via het menu.

die codes vind je hier en zijn verschillend voor 4G en 3G/2G. Je moet dus wel weten op welk netwerk je tablet zit.

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/doorschakelen.htm .

Reputatie 7
Badge +25

Ja, lijkt me goed plan om het dan op die manier te proberen. Laat je weten of dat lukt @Edamharry?