Beantwoord

Dubbel Samsung account Galaxy s7

Hoi,

Ik ben overgegaan van mijn S6 naar S7. Dit heb ik gedaan via Smart Switch.

Ik had sowieso al veel problemen met synchroniseren (Gmail, automatische back-up, etc..) maar die heb ik kunnen oplossen.

Er is nog 1 probleem. Mijn Samsung account staat 2x in mijn contactenlijst. Dus elk contact heeft 2 dezelfde Samsung accounts met dus alle gegevens dubbel en soms 3-/4 dubbel?!?

Hoe kan ik 1 account verwijderen?

Ben benieuwd !

Groetjes
Vanessa
icon

Beste antwoord door Susan_ 26 maart 2018, 14:38

Hoi Vanessa, welkom op het Forum!
Bedankt voor je vraag. Dat lijkt me voornamelijk heel erg irritant en onnodig, als je alles meer dan 2 keer ziet. Het Samsung account kun je in de meeste gevallen verwijderen door de volgende stappen te volgen: Instellingen > Accounts > Samsung account > klikken op het e-mailadres > Meer > Account wissen. Wil je laten weten of dit gelukt is?

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Vanessa, welkom op het Forum!
Bedankt voor je vraag. Dat lijkt me voornamelijk heel erg irritant en onnodig, als je alles meer dan 2 keer ziet. Het Samsung account kun je in de meeste gevallen verwijderen door de volgende stappen te volgen: Instellingen > Accounts > Samsung account > klikken op het e-mailadres > Meer > Account wissen. Wil je laten weten of dit gelukt is?
Hoi Susan,

Bedankt voor je reactie.

Als ik mijn Samsung account verwijder, dan ben ik toch ook gelijk de gegevens in mijn S-Planner, etc. kwijt? Nou is dat niet zo'n ramp want ik gebruik mijn Google agenda, maar om de een of andere mysterieuze reden maakt de S7 geen automatische back up van mijn Gmailaccount .... Er zit ergens een verkeerde koppeling, maar ik weet niet waar?

Groetjes,
Vanessa
Hier een voorbeeld
Reputatie 7
Badge +19
Je bent dan inderdaad de gekoppelde gegevens van dat account kwijt.. Je kan een back-up maken, voor het geval dat je dingen kwijt bent die je niet kwijt wil zijn! Zie je bij elk contactpersoon zoveel gekoppelde accounts? Wanneer de inhoudelijke gegevens wel overeen komen (onder al die 5 Samsung accounts) kan je er gerust 1 verwijderen lijkt me, alleen is het dan kijken welke.
Reputatie 7
Badge +19
Hi Vanessa, ik heb al een tijdje geen bericht terug gehad. Kan ik er vanuit gaan dat het opgelost is door een van de accounts te verwijderen?
GOEDEMIDDAG, ALS JE STOPT MET KPN, WAT GEBEURT ER DAN MET DE GEGEVENS, DIE JE VAN ONS HEBT? EMAIL EN BANKNUMMER WAAR DE NOTA'S VAN AF GINGEN?
Reputatie 7
Badge +18
Hallo Karton! Gegevens omtrent factureringsdoeleinden bewaren we maximaal zes maanden. Je niet-gespecificeerde factuur bewaren maximaal 7 jaar; dat heeft te maken met belastingtechnische redenen. Je kunt het één en ander nalazen in ons Privacy Statement .
Hi Vanessa, ik heb al een tijdje geen bericht terug gehad. Kan ik er vanuit gaan dat het opgelost is door een van de accounts te verwijderen?
Hoi Susan,

Sorry! Ik heb nooit bericht gekregen van jouw reactie.

We zijn ruim een jaar verder 😳.

Ja, alles is inmiddels opgelost! Bedankt voor je antwoord 👌🏼
Reputatie 7
Badge +19
@Vanessa1969 hahahaha top dat je nog terug bericht 😉 Gelukkig maar dat het na een jaar opgelost is. Heb je ooit nog andere vragen, dan weet je ons te vinden! 😃
@Vanessa1969 hahahaha top dat je nog terug bericht 😉 Gelukkig maar dat het na een jaar opgelost is. Heb je ooit nog andere vragen, dan weet je ons te vinden! :D

Ik had dus weer ingelogd op het account omdat ik weer een probleem heb, maar nergens het antwoord kan vinden. Misschien weet jij het wel?

Het betreft een WiFi verificatiefout. Zie hier voor de vraag: https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/weer-een-melding-over-verificatiefout-wifi-verbinding-471139

Ben benieuwd!

Groetjes,
Vanessa
Reputatie 7
Badge +19
@Vanessa1969 ik zie dat mijn collega Bart je al aan het helpen is in dit topic. Om niet langs elkaar heen te werken stel ik voor om in dat topic te blijven over dit onderwerp 😉
@Vanessa1969 ik zie dat mijn collega Bart je al aan het helpen is in dit topic. Om niet langs elkaar heen te werken stel ik voor om in dat topic te blijven over dit onderwerp ;)

Lang leve @Susan_ en @Bart_ 😃

Reageer