E mail instellen op Huawei G510 lukt niet

• 8 oktober 2014
  • 6 reacties
  • 2101 keer bekeken

• Deelnemer
  • 4 reacties
Ik probeer al 2 uur mijn email in te stellen op mijn Huawei G510, heb denk ik eindelijk de goede gegevens achterhaald, maar krijg nu na het invoeren van: pop.kpnmail.nl poort 995, ssl/tls en smtp.kpnmail.nl poort 587 sssl/tls, de melding:

'Kan geen veilige verbinding met de server tot stand brengen. (javax.net.ssl.

SSLProtocolExcetion: SSL handshake aborted: ssl=)x51c78318: Failure in SSL library, usually a protocol error: 140770FC:SSL routines: SSL23_GET_SERVER_HELLO: unknown protocol (external/openssl/ssl/s23_clnt.c:766 )x4e59d73c:)x00000000))

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

6 reacties

De link die je geeft gaat naar het versturen van priveberichten..

Reputatie 7
Badge +12
Ik denk dat het deze link moet zijn. De toestelhulp bevat namelijk de informatie qua instellingen voor de mobiele telefoons, daarbij ook de instellingen voor de e-mail. De Huawei G510 staat er echter niet bij, maar de andere toestellen hebben een soortgelijke interface waarmee het wel te doorlopen is. De instellingen zoals u ze hebt zouden wel goed moeten zijn. Stond bij de smtp server de optie van aanmelden verplicht wel uit?

Ja deze stappen heb ik allemaal doorgenomen met 3 verschillende kpn medewerkers, alles klopt maar ik blijf bovenstaande melding krijgen..

Ik heb bij de verschillende Huawei toestelen gekeken, de info is allemaal hetzelfde, dus dat moet dan wel kloppen.

Helaas blijf ik na het doorlopen van alle stappen en 10x alles nagekeken te hebben, toch dezelfde melding krijgen.

Reputatie 7
Badge +12
Wat u anders nog zou kunnen proberen zijn de oude instellingen voor de uitgaande email:

SMTP-server: mail.kpnmail.nl

Beveiligingstype: Geen

Poort: 25

Hierbij ook Inloggen verplicht uitvinken.

Sorry voor mijn late reactie, hier inloggen lukt gisteren niet.

Als ik deze oude instellingen probeer, en ook alle andere opties voor de instellingen, krijg ik de melding 'email gestopt'.

Het lukt alleen met de eerder vermelde instellingen. Ik ben gisteren nog in een kpn winkel geweest en die wisten alleen dat het met een bepaalde instelling in mijn telefoon te maken heeft. Ik heb daarna contact gehad met Huawei maar die snappen het niet.

Reageer