Beantwoord

Een toeslag betalen voor los toestel in KPN Winkel, waarom?

  • 14 May 2020
  • 14 reacties
  • 847 keer bekeken

Ik was gisteren in de KPN winkel. Samsung S20 plus van 912 euro wilde ik afrekenen. Toen kwam er ineens 60 euro bij. Wat de verkoper niet goed kon onderbouwen, alleen door te zeggen u neemt er geen abonnement bij. Ik heb hem niet afgerekend. 
Waarom geen 20 Euro, dan had ik hem wel afgerekend, ik vind 60 echt bizar veel. Heb thuis tv en internet van KPN. Ben al 35 jaar klant van KPN.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Noordzee 14 May 2020, 16:50

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Annelies1962 ,

Het klopt dat er voor losse toestellen in de winkel een toestelopslag wordt berekend. Dit komt doordat KPN de toestellen voor een concurrerende (lage) prijs willen verkopen in combinatie met de mobiele abonnementen. Echter hanteerde KPN in het verleden dezelfde lage prijs wanneer iemand een los toestel kocht. Dat betekende in de loop van de tijd dat er opkopers in het spel kwamen die deze toestellen los kochten en weer doorverkochten. Door deze opslag probeert KPN dit stop te zetten. 

Op onze site is dit niet vermeld, het is immers alleen iets wat in de winkels speelt. In de winkel zou je wel geïnformeerd moeten zijn over de toestelprijs.

Ik zie dat de prijs bij diverse andere winkels rond de 1000 Euro is, dus dan is de prijs van 912 euro met 60 euro toeslag niet zo heel duur. 

https://www.kieskeurig.nl/smartphone/product/12002745-samsung-galaxy-s20-5g-cosmic-black/prijzen

 

Reputatie 7

Hoi @Annelies1962, welkom op het KPN forum. Dank voor je bericht, en een terechte vraag ook. Waarom betaal ik meer door middel van een toeslag voor een los toestel?  
Ik had het niet beter kunnen verwoorden dan Noordzee, bedankt voor het delen van deze informatie :) 

Het klopt. Sinds december vorig jaar rekenen we een ‘toeslag’ voor de losse verkoop van toestellen. Samen met een (vernieuwd) abonnement kun je het toestel tegen een nog scherpere prijs kopen. Voorheen deden we dat niet. We zagen veel toestellen verdwijnen bij opkopers en tussenhandelaren waardoor het voordeel niet bij onze klanten terecht kwam. Zonde. We verkopen nog wel losse toestellen (+toeslag), tegen een marktconforme prijs :) 

Klopt , heb dit vorige week ook mee gemaakt als vaste kpn klant met 4 abonnementen en ook alles thuis. Moest ook 20 euro toeslag betalen bij vervanging van een  toestel.  Slaat nergens op. Ze zien toch dat ik vaste klant ben. Kunnen ze voor vaste klanten toch normale prijs geven.  Zeer slechte klantenservice. Moet volgende week nog een gsm vervangen maar waarschijnlijk niet meer bij kpn

Reputatie 7

Hoi M.W. Dat is erg jammer om te lezen, ik snap je teleurstelling wel een beetje. Maar, we geven je een extraatje wanneer je gelijktijdig het abonnement vernieuwt (verlengt). Als je 'm zo los aanschaft dan komt er inderdaad een toeslag overheen. 

Heb ze pas allemaal verlengd maar toen was toestel nog niet stuk. Kunnen jullie toch ook zien. Slaat toch nergens op. Pas allemaal 2 jaar verlengd 

Ga ik dus nooit meer doen

Reputatie 7

Hey @M.W, dat is super zuur. Zou je jouw forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Dan kijk ik even wat ik kan doen :) 

Welke gegevens 

Zijn toch bekend 

Reputatie 7
Badge +24

Zijn toch bekend 

Nee. Dat zijn ze niet. Met "M.W." kan een KPN medewerker niets.

Jouw gegevens zijn bekend in de administratie.

Maar als je natuurlijk niet een minimum aan gegevens geeft kunnen ze je niet opzoeken….

Vul dus tenminste je voor- en achternaam, adres, geboortedatum, postcode en huisnummer in in je profiel hier. Die gegevens zijn niet openbaar.
Onderaan de pagina de ingevulde gegevens opslaan.

Reputatie 7

Hallo @M.W, op het KPN forum kun je anoniem onder een vrij te kiezen gebruikersnaam reageren op het KPN forum :) Jouw gegevens zijn pas bekend wanneer je die zelf aanvult in je forumprofiel :) Zou je die nog willen aanvullen? Ik hoor graag van je! 

Ga geen prive gegevens op internet zetten 

@M.W

Ze staan  in je profiel niet openbaar. Alléén zichtbaar voor jouw zelf en het moderatorteam. Verder ook geen andere KPN-ers.

Als je ze daar niet invult kan Nadia (KPN moderator) van het forum je niet helpen. Helaas kan een klacht alleen via het forum en via het klachtenformulier. Dus als je je gegevens niet verstrekt…. nou ja, you know.
Ik vermoed zo maar dat je via het klachtenformulier geen enkele coulance kunt verwachten.

Reageer