Beantwoord

Eerste provider per direct gestopt verkoop HUAWEI

  • 8 June 2019
  • 8 reacties
  • 391 keer bekeken

Badge
https://www.androidplanet.nl/nieuws/vodafone-huawei-verkoop-smartphone-gestopt/

Ik las het van de week al ergens op internet, EN WEER zwijgen in alle toonaarden! @kpn, wanneer gaan jullie ermee stoppen? Om te problemen met klanten te voorkomen? Ik wacht ook nog steeds op de updates voor mijn huawei mate 20 lite.... Wat als de bestaande toestellen met of zonder abonnement nog maar tot drie maanden updates krijgen???

Wereldgroot probleem...
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 10 June 2019, 16:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7


Bron.
Het wordt mooi gebracht in dat artikel wel heel dom menselijk falen als we dat willen geloven. Op dit moment lijken de Huawei toestellen wel op voorraad en bestelbaar te zijn bij VZ.

Meer to the point dan komen er geen update's na 3 maanden, maakt ze dat ineens minder bruikbaar?
Ik las het van de week al ergens op internet, EN WEER zwijgen in alle toonaarden! @kpn, wanneer gaan jullie ermee stoppen? Om te problemen met klanten te voorkomen? Ik wacht ook nog steeds op de updates voor mijn huawei mate 20 lite.... Wat als de bestaande toestellen met of zonder abonnement nog maar tot drie maanden updates krijgen???
En als er nou niks wezenlijks te updaten valt?
Als een apparaat vrij nieuw is kan het zijn dat de software die erop draait eigenlijk nog niet helemaal af was. Dan volgen updates elkaar snel op. Maar daarna is het een ander verhaal. Als er geen ernstig beveiligingslek o.i.d. is naar beoordeling van Huawei, komt er gewoon geen update.

Ikzelf heb een aantal Huawei apparaten, o.a. een 4G USB dongle. Daaromtrent was het ook al een jaar ofzo stil, maar onlang was er touch weer een update, iets wat ik eigenlijk al 2 jaar geleden had willen hebben, maar gezien de prijs van dat ding ijdele hoop leek.
Anderzijds, deze 4G USB dongle heeft niks met de 1 of andere Amerikaanse firma van doen, althans nadat ie is gefabriceerd en eigendom is van een consument.
Badge
Al met al blijft het onzeker allemaal. Wie garandeert dat de toestellen niet kwetsbaarder worden door minder of achterlopen van updates? Niemand krijgt het eerlijke antwoord 😉
Dat is in feite hetzelfde als windows 3.11, windows xp en andere oudere systemen ja deze zijn kwetsbaarder maakt ze dat onbruikbaar nee. Al heeft een toestel de meeste recente updates.
1 verkeerd malware bestand openen en daar ga je.

Ik heb een samsung smartphone meer dan 6 jaar gebruikt die kreeg ook nauwelijks updates.
Het niet krijgen van updates is maar een klein deel van het verhaal. Ze moeten nog wel telefoons kunnen maken. En het imago wat hierdoor schade oploopt, ik weet nog niet hoelang ik mijn p10 blijf gebruiken ben nu al vrij zeker dat deze niet door een andere Huawei wordt vervangen.

Ik moet erbij schrijven dat dit meer komt door de Huawei eigen apps die je net als bij Samsung er bijna niet af krijgt. Ik ga voor zo kaal mogelijk dus kies ik hoogst waarschijnlijk voor Nokia.
Reputatie 7
Niemand krijgt het eerlijke antwoord 😉
Omdat het eerlijke antwoord afhankelijk is van de grillen van Dhr. Trump en als er één iemand op deze wereld is waar geen pijl op te trekken is, dan is het die persoon wel.
Tot 19 augustus is er in ieder geval nog niets aan de hand en mijn verwachting is dat er begin augustus wel weer verandering in standpunten zal komen waarmee de storm waarschijnlijk wel weer zal luwen.
Ik zou eerst maar afwachten tot augustus of september hoe zich dat handelsconflict verder ontwikkeld. In de tussentijd, eigenlijk altijd, kijken wat je in huis haalt. Voor mij is een graadmeter in hoeverre het makkelijk of mogelijk is om nagenoeg de complete software op een smartphone te vervangen door iets wat openbaar beschikbaar is. Het gaat daarbij vooral om te kijken wat er onder de motorkap zit bij een bepaald type smartphone.

Huawei gebruikt tegenwoordig chips van dochterbedrijf HiSilicon en in de Huawei Mate 20 lite zit een Kirin 710 System-on-Chip.
In een Huawei P20 Pro zit een Kirin 970 en zo te zien is het de open source gemeenschap gelukt om hiervoor iets werkend te krijgen. Wel nog steeds een teken aan de wand / rode vlag is:
"An official method of unlocking the bootloader is not available". Huawei zal proberen dit geheim te houden, maar het zal ongetwijfeld linksom of rechtsom wel mogelijk zijn.

In ieder geval is bij Google modellen door Google beschreven hoe je de bootloader van slot kunt halen en is het op zich een eenvoudige stap, maar wel vergelijkbaar met een besluit om je huis af te (laten) breken en dan weer een nieuw huis op dezelfde plaats op te (laten) bouwen.

Voor het ontwerpen van nog weer nieuwere modellen System-on-Chips ( laten we zeggen de 'Kirin 990' ), kan het nog wel eens knap lastig worden voor Huawei/HiSilicon. Ze gebruiken diverse westerse/amerikaanse hoogcomplexe ontwerpgereedschappen- en modules en de leveranciers daarvan zullen ook meegaan in het handelsconflict als zich dat voortzet of voortsleept.
Reputatie 7
Badge +30
Ik las het van de week al ergens op internet, EN WEER zwijgen in alle toonaarden! @kpn, wanneer gaan jullie ermee stoppen? Om te problemen met klanten te voorkomen? Ik wacht ook nog steeds op de updates voor mijn huawei mate 20 lite.... Wat als de bestaande toestellen met of zonder abonnement nog maar tot drie maanden updates krijgen???

Wereldgroot probleem...



We zijn op dit moment in ieder geval niet van plan om te stoppen met de verkoop van Huawei toestellen. Mocht dit veranderen, of er iets anders relevant te melden, dan zullen we dat ook zeker doen 🙂