Beantwoord

email instellen tablet lukt niet

  • 11 November 2020
  • 8 reacties
  • 136 keer bekeken

probeer op oud samsung tablet (SM-t113) email in te stellen voor mijn vader. Voorheen werkte mijn kpnaccount vlekkeloos. Heb alle stappen doorlopen maar krijg steeds de melding dat er geen veilige verbinding gemaakt kan worden met de server. Ik gebruik een veilige WPA2 wifi verbinding

icon

Beste antwoord door Marietje112 11 November 2020, 17:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Marietje112 , probeer je via POP- of via IMAP verbinding te maken?

Heb je authenticatie wèl aangevinkt?

 

Hoi Jan D: moet handmatig en dan IMAP. dat is het eerste scherm voor inkomende server. daar blokkeert het al. Automatisch lukt niet. Ik kan autenticatie niet eens kiezen. 

ik vul achtereenvolgens in:

emailadres,

ww

imap.kpnmail.nl

SSL

993

Er staat dan een veld Prefix IMAP-pad waar je iets in kunt vullen, dat heb ik leeg gelaten. daar blokkeert de verder installatie al.

Hallo @Marietje112 , zie onderstaande link met hulp voor instellen:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/geen-e-mail-ontvangen-of-versturen.htm

@JanD zover was ik ook…. 

Ik kom dus niet verder dan de inkomende server. Zodra ik dan verder ga krijg ik de melding al. 

Intussen ben ik er uit: bij beveiligingstype moet ik dus niet kiezen voor SSL maar voor SSL (alle certificaten accepteren)

Wellicht heeft iemand in de toekomst hier wat aan.

Hallo @Marietje112 , vergeet de instellingen eens en probeer eens in te stellen via POP, met een vinkje zetten bij ‘van de server verwijderen nooit'.

Het kan ook zijn dat de Android versie, ik meen 4.xxxxx te oud is.

Dan kun je misschien via de website van de webmail gebruik maken.

 

@JanD, zie bovenstaand bericht. Het is toch anders dan je denkt...

Hallo @Marietje112 , bedankt voor de update, goed om te lezen dat het opgelost is.

Â