Beantwoord

Email op smartphone installeren lukt niet. Kan geen verbinding maken met server

  • 6 May 2019
  • 16 reacties
  • 12469 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 8 reacties
Ik probeer email op mijn nieuwe Samsung S10e te installeren.
Ik krijg de melding:
Kan geen verbinding maken met e-mailserver om uw accountgegevens te verifiëren. Geen reactie van de server.

Instellingen conform de KPN instructie gedaan.

Het gaat om een hetnet en een freeler account.
icon

Beste antwoord door RBxx 13 May 2019, 23:01

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom WHB! Is dit de handleiding die je hebt gevolgd? Toestelhulp Samsung - Galaxy S10e Dual-SIM - E-mail - Handmatig Instellen | KPN.

Kun je wel internetten en andere apps gebruiken? De foutmelding betekent niet veel meer dan dat er geen verbinding is met onze mailserver. De mailserver zelf lijkt echter prima te werken dus we zullen even moeten kijken of er toch iets foutief staat ingevuld.
Alles op mijn telefoon werkt uitstekend. In- en uitgaande servers ingesteld zoals KPN adviseert.
Ik wacht al bijna een week in spanning op de oplossing van dit schijnbaar niet zo eenvoudige probleem...
Heeft KPN deze vraag nooit eerder gehad? Zoveel kan er toch niet misgaan met de email instellingen?
Reputatie 7
Badge +11
@WHB

Inkomende server:
pop.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 995 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Deze serveradressen en serverinstellingen voor e-mail gelden voor alle KPN e-mailadressen.

KPN e-mailadressen eindigen altijd op @kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsneteindhoven.nl en @onsnetnuenen.nl

Dit werkt bij mijn HetNet mail zonder problemen.
Hartelijk dank, deze instellingen geprobeerd, maar het heeft geen effect. Nog steeds dezelfde melding: Kan geen verbinding maken met e-mailserver om uw accountgegevens te verifiëren. Geen reactie van de server.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @WHB, toevallig heb ik ook HetNet én ook een Samsung S10.
Met bovenstaande instellingen kan ik daarmee probleemloos mail ontvangen en verzenden.

Hier een screenshot van mijn serverinstellingen. Kan jij ook een screenshot van jouw instellingen hier plaatsen? Misschien valt ons iets op. Zorg ervoor dat we geen mailadressen kunnen zien (privacy!)

Bbijgevoegd de screenshot

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @WHB bedankt voor de screenshot, die verklaart een hoop denk ik.
Ik zie dat je in de instellingen gekozen heb voor IMAP, maar vervolgens voer je de POP server in.
Dat gaat niet werken. Als je voor IMAP kiest moet je ook de IMAP server gebruiken!

Kijk op de volgende KPN pagina voor de details: Overzicht mailserver instellingen
Kies daar voor POP of IMAP instellingen (staan onderaan de pagina)

Reputatie 7
Badge +11
Zet ze er maar even bij 😀

Gegevens IMAP (aanbevolen)
Inkomende server: imap.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl
TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
B

edankt voor je reactie. Ik heb IMAP in plaats van POP ook al een paar keer ingevuld, maar werkt ook niet.
Zie screenshots

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @WHB met bovenstaande serverinstellingen en aanwijzingen "zou" het moeten werken.
Daar schiet je natuurlijk niets mee op als het niet werkt, maar daarom heb ik geen idee wat er mis gaat.

Hopelijk kan KPN moderator @Joran nog iets voor je betekenen.
Bedankt voor je reactie.
De niet-reagerende server staat bij KPN, daar moet de oplossing dan vandaan komen lijkt me..
Reputatie 7
Badge +11
  • Zet de Samsung Galaxy S10e uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Helpt dat?
Reputatie 7
Badge +28
Ik zie de fout ook niet maar onze mailservers werken prima. Op dat punt kan ik weinig betekenen. Als een herstart niet werkt is het misschien een idee als test een andere e-mailapp te proberen, zoals Microsoft Outlook - Apps op Google Play. Je hoeft die niet te blijven gebruiken maar daarmee kunnen we achterhalen of er toch een fout in de instellingen of in het toestel zit.
Mijn Gmail account doet het gewoon.
Reputatie 7
Badge +11
Je kunt bij Gmail ook een account toevoegen,heb ik ook gedaan, daar krijg ik dus de mail binnen van KPN en van Gmail zie https://support.google.com/mail/answer/6078445?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl

Bij mij staat onder instellingen,de optie, account toevoegen,vul daar de gegevens in van de berichten hier boven, mooie test toch🙂

Reageer