Vraag

Email verzenden op smartphone werkt niet wanneer ik op wifi kpn zit

• 5 december 2018
  • 11 reacties
  • 402 keer bekeken

Het verzenden van email op de smartphone (samsung s7) werkt niet wanneer ik op de wifi van KPN glasvezel zit. Zodra ik op ziggo, online.nl of vodafone van kennissen zit werkt alles prima. Ga ik over op KPN wil de uitgaande mail ineens niet meer verzonden worden. Dit geldt voor het emailadres dat bij mijn eigen domeinnaam en webspace hoort, maar ook voor een hotmail & gmail adres dat ik heb.

KPN adviseerde me om bij de uitgaande server smtp.kpnmail.nl in te vullen. Dit werkte natuurlijk niet, want dan moet je een mailadres van kpn zelf hebben.

De tweede medewerker op de chat adviseerde me hier de vraag te stellen.

Ik zie uit naar jullie wijsheid en hoop dat iemand de gouden tip heeft! Hartelijke groet.

11 reacties

Reputatie 7
Het zou geen enkel probleem mogen zijn om vanaf een KPN (glasvezel) netwerk mail te versturen.
Ook ik verstuur probleemloos mails van mijn privé account (KPN), zakelijke account (eigen domein) en gmail.
Dat zou voor jou natuurlijk niet anders moeten zijn.
Het wijzigen van de smtp server naar smtp.kpnmail.nl is natuurlijk onzinnig, maar helaas is het kennisniveau van een gemiddelde medewerker van de klantenservice dermate laag dat dergelijke uitspraken helaas nogal eens gebezigd worden.

Vraag is nu wat dan wel de oorzaak is immers als het bij mij en vele vele anderen werkt, dan zou jij toch ook geen problemen moeten ondervinden.
hoi wjb

Tja de smtp wijzigen tsja wat zal ik zeggen... Het was een aardige poging, zullen we maar zeggen, om te helpen.

Ik snap er ook helemaal NIKS van..!! Vooral ook omdat met de huidige instellingen het probleemloos werkt op netwerken van o.a. ziggo, online.nl en vodafone. Het is me werkelijk een raadsel.
Reputatie 7
Heb je hier op één specifieke "KPN locatie" last van of speelt dit op elke KPN wifi netwerk waar je wel eens verbinding mee maakt?
Dat is een hele goede vraag wjb!

Ik maak nooit verbinding op een ander KNP netwerk bij iemand thuis o.i.d.

Ik weet wel dat ik geloof AH of de SPAR kpn heeft, zou dit het testen waard zijn denk je?

Thnx dat je meedenkt, wordt erg gewardeerd.
Reputatie 7
Waar maak je nu dan wel verbinding met de wifi van een KPN glasvezelaansluiting?
Bij buren, kennissen of familie?
En dat is dus blijkbaar de enige plek waar je wel eens op een KPN netwerk zit, begrijp ik je goed?
Ik heb sinds kort zelf wifi van KPN. Streamen gaat goed, op de laptop mailen gaat prima. Alles KOEK EN EI. Op de telefoon (samsung S7) alles ook prima werkend; whatsapp, nsapp, hema app, h&m app enz enz,

Mail app van samsung: mail ontvangen, lezen, openen, opstellen gaat prima.
Verzenden: vergeet het maar

*Geldt ook voor hotmail, gmail enz.

Zodra ik op mobiel netwerk (vodafone) ga, wil verzenden direct. Verzenden wil ook als ik op de wifi bij mijn ouders ben (ziggo) en op vorig contract met online.nl nooit problemen gehad hiermee.

Enige andere kpn netwerk dat ik zo kan bedenken in mijn omgeving is van de AH of de SPAR, weet niet of dat nog uitmaakt, omdat het geen consumenten netwerk is?

Ben ik zo helder genoeg?
Reputatie 7
Het heeft geen zin om bij de AH of SPAR een verbinding te maken, daar bereik je niet zo veel mee.
Wat ik je wel zou willen vragen is om de mailaccounts eens van scratch opnieuw te definiëren in die Samsung mail app.
Zelf gebruik ik de Outlook mailcliënt op mijn Android apparaten met drie accounts
1) ik@planet.nl
2) ik@gmail.com
3) ik@mijnwerk.nl
Ook dat zou je natuurlijk eens kunnen proberen, niet geschoten is altijd mis. 😉
ah ja, ik zal die outlook app eens downloaden en even proberen.

vanaf nul aan email instellen heb ik al gedaan 😉 app ook al gedwongen gestopt en gsm opnieuw opgestart enz enz.

ik ga outlook even proberen, thnx.
HA met outlook lukt het verzenden wel. Het zit 'm dus in de app van Samsung.
Ik ga in de app verder snorren wat het zou kunnen zijn dan?!?!?!?!

Echt werkelijk geen idee...!
Reputatie 7
Gewoon Outlook blijven gebruiken. ;-)
Persoonlijk vind ik dat best een prettige mailcliënt.
ja ik dus niet..............................maar ik ga me er nog later even in verdiepen, nu ff andere prio's 😉

Reageer