Beantwoord

Experia box werkt niet met samung telefoon

  • 25 May 2020
  • 9 reacties
  • 291 keer bekeken

Wij ondervinden een probleem met een Samsung telefoon (S10). Bij het verbinden krijgen we de melding: kan IP adres niet ophalen. Onze Apple apparatuur en laptop werkt wel. Inmiddels contact gehad met de klantenservice en de voorgestelde oplossing (reset van de experiabox en optimalisatie via WiFi manager) heeft tijdelijk geholpen.Nu hebben we weer hetzelfde probleem. 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 2 June 2020, 16:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @TimvBergen! Excuus voor de late reactie, het is erg druk waardoor we nu pas aan jouw topic toe zijn gekomen. 

Speelt het probleem nog steeds? Zo ja, zou je dan via de servicetool voor het wijzigen van je netwerknaam- en wachtwoord een andere netwerknaam en wachtwoord willen verzinnen? Je maakt dan met een ‘nieuw’ netwerk verbinding, ik ben benieuwd of dat wel goed  blijft gaan :slight_smile:  

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

We hebben meerdere keren geprobeerd om de naam en wachtwoord te wijzigen in de afgelopen weken, maar telkens komt het probleem terug zodra de verbinding met de telefoon onderbroken is geweest.

Reputatie 7
Badge +20

Heel bijzonder dit :thinking:

Aangezien de andere apparaten wél zonder problemen verbonden blijven, acht ik de kans aanwezig dat er iets niet helemaal lekker gaat met de S10. Andere forumgebruikers zoals @SjorsK weten meer van specifieke toestelinstellingen dan ik, dus ik heb dit topic naar het Android smartphones board verplaatst. Hopelijk komt er vanuit de community een gouden tip!

Reputatie 7
Badge +16

Mhmmm,

 

Probeer het volgende: 

1: Ga naar Settings → Connections → WiFi → Selecteer het netwerk → Forget netwerk (Als dit niet kan, ga naar de volgende stap) 

2: Herstart je Galaxy (Probeer je telefoon 1x per week op vage problemen te voorkomen). 

3: Probeer opnieuw verbinding te maken. 

 

Ik vroeg mij ook af of de Galaxy S10 ook problemen heeft met andere netwerken? 

Bovenstaande oplossing hebben we al geprobeerd maar dit heeft geen effect.

Wij zijn 2 maanden geleden overgestapt van Ziggo naar KPN, met het Ziggo modem nooit problemen gehad i.c.m. Deze telefoon het is begonnen sinds het WiFi netwerk via de experia box is opgezet. 

Reputatie 7
Badge +16

Kan je het volgende doen.

1: Ga naar de Wifi verbindingen
2: Probeer verbinding te maken. 
3: Klik op het tandwieltje en maak een screenshot (Power + Volume down). 

Post de screenshot vervolgens hier. Mogelijk kan ik daar wijzer van worden. 

Heeft de telefoon overigens ook dit soort problemen met andere netwerken op dit moment? Bijvoorbeeld als je ergens op bezoek bent. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @TimvBergen, zou je hier een screenshot willen plaatsen volgens de instructies van @SjorsK? Dan kunnen we met je meekijken :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!