Vraag

Experiabox V10a: probleem Samsung mail app

  • 13 June 2019
  • 3 reacties
  • 196 keer bekeken

Hoi hier RamP0,
sinds 7 juni aangesloten op KPN glasvezel met 200 Mbps.
Overgestapt van Telfort (zij zijn nu toch dochter van KPN..).
Sinds dat ik de Expediabox V10a heb opgeleverd gekregen heb ik problemen met mijn WiFi netwerk.
Onze Samsung telefoons (meerdere type: J4+, Note 9 en S8+) werken niet of nauwelijks via WiFi.
Een aanwezige Oneplus 6 geeft totaal geen problemen, evenals aanwezige laptops en tablets.

Speedtest:
Samsungs: zeer wisselend, meestal rond de 25 Mbps download en 20 Mbps Upload
Terwijl bijv. Oneplus met dezelfde test: 203 Mbps / 375 Mbps meet.

Alles geprobeerd, Forum volledig doorlopen, KPN Tool gebruikt om van afstand Experiabox WiFi in te stellen (NOOIT DOEN!!! Helemaal geen signaal meer). Alles weer gereset en opnieuw ingesteld.
Blijvende slechte verbinding met mijn Samsung devices.

Email via de Samsung Email app werkte helemaal niet, kon niet verzenden: "wacht op netwerk"?
Al mijn accounts van de Samsung email app verwijderd en alles via Gmail aangemaakt.
Wat schets mijn verbazing: ALLES WERKT!!!

Nu heb ik enkel nog een melding/vraag aan KPN:
Mijn WiFi snelheid op alle Samsung devices blijft achter.
Wetend dat jullie bezig zijn met een Experiabox V10a Update, zou ik graag willen weten of deze ook het Samsung probleem verhelpt.
(Het hele forum staat vol met Samsung klachten/problemen, dus misschien kan je veel mensen hier blij mee maken!!!!)

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @RamP0! Jammer dat je eerste ervaringen nog niet heel positief zijn :-(

De storing dat op bepaalde apparaten WiFi traag is wordt onderzocht en meer voorbeelden zijn zeer welkom. Wat opvalt in de voorbeelden die we hebben verstuurd is dat Samsung er vaak tussen staat, maar niet exclusief. Samsung levert de meeste telefoons waardoor het niet duidelijk is of het alleen de combinatie is met Samsung of dat er iets anders aan de hand is. Ik hoop dat er snel resultaat is van het onderzoek.

De melding van de e-mail app kan ik niet helemaal plaatsen, dat is zeker vreemd. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan verzamel ik een aantal gegevens over de lijn en stuur ik dit door naar de ontwikkelaars.
Hoi Joran,
Profiel is bijgewerkt!
Gisteren nog naar een KPN winkel geweest, hebben mij zeer netjes geholpen. Heb voor het testen van mijn probleem een Experiabox V8 mee mogen nemen.
Vandaag allerlei zaken getest.

Resumé:
Geen verbetering in bestaande problemen.
Diverse resets, wifi uitgezet, alles naar standaard, wifi aan, Experia wifi gekoppeld, werkt op de V8 niet als verwacht, nam niet niet de Wifi gegevens over, maar bleef als extender met eigen wifi naam aanwezig. Experia V8 als bridge geconfigureerd, werkt niet 😞 Weer alles gereset. KPN Fon uitgezet, wifi geblokkeerd, Experia Wifi gekoppeld.
Verbetering.
Experia box V10a aangesloten, volledige reset uitgevoerd.
Eerste instantie leek nu alles te werken. Maar heel snel weer trage Wifi op Samsungs. Experia Wifi gekoppeld, nu werden wel alle instellingen netjes overgenomen. Kanalen Wifi 2,4 en 5G aangepast.
Probleem lijkt niet meer terug te komen....
Samsung Email weer ingericht en..... werkt ook weer....
Alles diverse malen gecontroleerd blijft werken.

Mmomenteel heb ik dus in de woonkamer naast de Experia box V10 ook een Experia WiFi staan.

Hopelijk jullie hiermee enig inzicht te hebben kunnen geven.
Grtz. RamP0
Reputatie 7
Badge +28
Dat klinkt al een stuk beter! Jammer dat het niet bepaald Plug&Play was maar fijn dat de winkel zo behulpzaam was. De snelheid is nu ook weer in orde op de Samsung apparaten?

Reageer