Beantwoord

Factory default voor OPPO A53s (Type CPH2135)

  • 14 September 2021
  • 5 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik heb een OPPO A53s 4G Dual-SIM (Type CPH2135) - Android 10, direct na binnenkomst ingericht, met beveiligingscode en al, maar door tussenkomst van gebeurtenissen niet afgemaakt.

Nu wil ik de telefoon gaan gebruiken, maar ben de beveiligingscode vergeten. Dus, denk ik, terug naar factory defaults. Maar daarvoor heb je ook die beveiligingscode nodig.

De site van KPN heeft een onderdeel ‘contact’ maar dat is meer een veredelde kennisbank dan dat eenvoudig contact kan worden gezocht met een telefoonnummer of zelfs maar een chat/email…. Dus dan maar via deze weg.

 

Hoe krijg ik mijn OPPO A53s weer in de fabrieksstaat?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 15 September 2021, 13:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @Bos.e . Welkom op het forum.

Dit is volgens mij een issue dat volledig los staat van KPN.  Ik denk dat jij je telefoon op een bepaalde manier moet opstarten zodat je in het boot menu terecht komt.

Waarna je een factory default kunt doen. Hier is een link: 

(ik ben hier uiteraard geen expert in, ik heb ook maar gewoon gegoogeld. Alles is op eigen risico) 

@Erwin_ bedankt voor de helpende hand. Helaas heb je voor al die methodes om terug te gaan naar factory defaults dus het wachtwoord nodig, dat is het vervelende van deze Oppo. En v.w.b. de rol van KPN, ik heb een screenshot gemaakt. De telefoon heb ik bij een abbo van KPN gekregen, ik ga er vanuit dat zij mijn aftersales zijn:

 

 

Ik heb dit even rond gevraagd bij mijn collega's. We zijn het er over eens dat dit geen melding van KPN is. Jij moet, los van je provider, gewoon je telefoon kunnen resetten.

Dit is een melding van Oppo zelf. Kun je je probleem eens bij hun voorleggen: https://www.oppo.com/nl/contact/

(de link die ik stuurde, waarin de toetsencombinatie wordt uitgelegd bij het opstarten. Die werkte niet?)

De toetscombinatie werkt. Je komt dan in een menu waarin je de taal kunt kiezen maar als je factory reset wilt doen, moet je daar alsnog het wachtwoord (die ik dus niet meer weet) invoeren, zie screenshots. Wel veilig :-)

 

 

 

 

Ik zal eens contact opnemen met Oppo.

Wow. Ik ben benieuwd naar hun oplossing, @Bos.e