Beantwoord

Foto's van Whatsapp naar pc?

• 16 juli 2019
  • 37 reacties
  • 694 keer bekeken

kan geen foto,s van whats app overzetten op mijn pc. vrijdag 5juli de laatste normaal krijg ik een foto via mijn whats en die zet ik dan op mijn pc maar dat gaat niet meer

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Noordzee 24 juli 2019, 20:03

@trulesa

De manier hoe ik het altijd doe, heb ik nog niet gelezen in dit topic.

Als ik een foto wil bewaren, gebruik ik eerst de optie “bewaar”. Die staat linksonder bij mij in Whats App.

De foto staat dan op mijn telefoon in mijn fotoboek.

Daarna verbind ik de telefoon met een kabel met de PC. Via mijn fotobestand op de PC zet ik de gewenste foto over naar mijn PC.
Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Op whatsap staat bij een foto rechtsboven in de hoek 3 bolletjes. Als je daarop tikt, verschijnt een menutje met daarin "delen". Heeft u dat niet?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @trulesa , als je Bluetooth op je pc hebt kun je de foto's eenvoudig via Bluetooth naar de pc overbrengen, via GooglePhotos of GoogleDrive kan ook, dan staat het meteen in 'the cloud' opgeslagen.
Reputatie 7
Badge +16
@trulesa

De manier hoe ik het altijd doe, heb ik nog niet gelezen in dit topic.

Als ik een foto wil bewaren, gebruik ik eerst de optie “bewaar”. Die staat linksonder bij mij in Whats App.

De foto staat dan op mijn telefoon in mijn fotoboek.

Daarna verbind ik de telefoon met een kabel met de PC. Via mijn fotobestand op de PC zet ik de gewenste foto over naar mijn PC.
Reputatie 7
Badge +15
Ok, @trulesa. Ik ken nog wel iemand die het moet weten. Een echte Samsung Expert. @SjorsK, kan dit komen door de uitleg van Nick83 over de 'lite' versie. Dat ziet er namelijk wel zo uit. Enlighten us please..
Reputatie 7
Badge +15
Ik ben ook wel benieuwd wat hier misgaat @trulesa.

Goeie tip ook van Noordzee. Kudo's 😉 Is dat ook een idee voor jou, trulesa?
Reputatie 7
Badge +10
Dit is inderdaad iets wat je moet zien en "live" meekijken gaat moeilijk op het forum. 🤔
Reputatie 7
Badge +15
De meest basale manier om foto's vanuit whatsapp op de PC op te slaan gaat als volgt.

Stap 1: ga naar https://web.whatsapp.com en log in
Stap 2: Klik op de foto
Stap 3: Klik hier:

(Ik heb maar een grappig plaatje gepakt 😛 )

Als je plaatjes synchroniseert via de Samsung Cloud (Staat standaard aan) is de kans groot dat je hier ook de foto's kan terug vinden en downloaden:
https://support.samsungcloud.com

Een toestel uit 2016 kan er nog net mee door, maar ik zal wel aanraden om rond te kijken naar een nieuwe ;)

(Expert vindt ik trouwens een groot woord hoor, het is dat Samsung mij die titel heeft gegeven 😂 ).
gedeeltelijk opgelost van noordzee nu nog van mijn whats
Reputatie 7
Badge +15
Kort maar krachtig. Bedankt voor het markeren van het beste antwoord, @trulesa!

Mochten er nog vragen zijn, dan weet je ons te vinden 😉
Reputatie 7
Badge +8
https://androidworld.nl/apps/google-fotos-google-drive-integratie-stopt/

Kan dit er iets mee te maken hebben? En de opslag kan ook gewoon vol zijn...
Reputatie 7
Badge +15
(Expert is vindt ik trouwens een groot woord hoor, het is dat Samsung mij die titel heeft gegeven 😂 ).
Als Samsung dat vindt, kan ik dat zeker niet tegenspreken ;)

@trulesa, kun je met de uitleg van Sjorsk uit de voeten?
Reputatie 7
Badge +8
Kan zijn dat je al een ouder toestel heb, wat niet meer de meest recente en complete versie van Whatsapp krijgt. In plaats daarvan krijg je misschien een "lite" versie. Een versie waar de meeste essentiële onderdelen wel in zitten, maar de minder belangrijke onderdelen weggelaten zijn om ruimte te besparen in het geheugen. Omdat het geheugen in uw toestel niet zo groot is. Ik zeg: misschien, ik weet het niet heel zeker. Volgens mij hebben Facebook en Twitter ook lite versies voor oudere toestellen met beperkt geheugen.
Reputatie 7
Badge +15
Hoi @trulesa

Ik vroeg mij af of het inmiddels gelukt is 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Dat is uit het 'stenen tijdperk'😎
Digitaal gezien.
Elektronica die je vandaag koopt is morgen al weer achterhaald.
Reputatie 7
Badge +10
Hoe zette je de foto's over naar je PC en wat gaat er niet meer? Krijg je een foutmelding?
ik ben er nog steeds mee bezig .het is nu te warm kijk vanavond wel weer
Reputatie 7
Badge +15
Klopt, er is bijna niets zo vergankelijk als technologie. Maar dat neemt niet weg dat je nog jaren van je toestel moet kunnen genieten. Wat Nick83 hier zegt, zou best aannemelijk zijn. Welk toestel heb je @trulesa?
nee ik krijg een foto en dan staat er normaal boven delen maar dat staat er niet meer .Dus ik kan niet delen en update Als ik zelf een foto maak gaat het wel
Reputatie 7
Badge +10
Helaas is het me nog niet duidelijk hoe je upload en wat er niet gaat.
Gebruik je een kabeltje tussen telefoon en PC?
Via de "cloud" met bv. Google Drive?
...?
Ja als ik dat indruk staat er nieuwegroep nieuwe verzendlijst whatsapp web berichten met ster instelingen maar geen delen
Reputatie 7
Badge +8
Ja als ik dat indruk staat er nieuwegroep nieuwe verzendlijst whatsapp web berichten met ster instelingen maar geen delen
Eerst op de foto tikken. Zodat je de foto op volledige scherm hebt. Dan op de bolletjes

net gedaan maar dan gaan de bolletjes weg
samsung j120fn
Reputatie 7
Badge +8
Nog een keer tikken...
Reputatie 7
Badge +15
Wat raar @trulesa. Misschien wel een goed idee inderdaad om er samen met een mobiel expert naar te kijken wat er precies misgaat. Het zal vast iets heel onbenulligs zijn. Ze helpen je bij de KPN winkel graag. Laat je weten hoe dat is gegaan? 🙂

Reageer