Beantwoord

Foutmelding bij nieuwe I-TV app op Medion Tablet

Ik heb een splinternieuwe laatste versie Medion tablet. Deze draait op android 7.0
dus had geen problemen verwacht. De app werkt prima, je kan de zenders zien met alle plaatjes etc. ook de gids is te zien maar zodra je een zender start lijkt alles ook goed te gaan totdat de film gaat laden. Een draaiende circle start en even later de foutmelding.
Volgens mij komt er dan heel snel iets in beeld ivm codecs en meteen daarna de melding "sorry er ging iets fout, vernieuw de pagina door op deze knop te drukkenen prober het opnieuw"
Dat werkt dan ook weer niet. Ik zit vaak in zweden en ben dan gekoppeld aan een goed wifi netwerk. Volgens mij zit er iets fout met de codering in de app. Het zou fijn zijn als iemand me een tip kan geven om het wel te laten werken.
icon

Beste antwoord door Marina_ 22 mei 2018, 12:41

Ik heb contact gezocht met de ontwikkelaars van de iTV app. Deze tablet heeft een Mediatek chipset (Zie Technische Specificaties ) dat in de nieuwe app nog niet werkt. Nikki is een van de ontwikkelaars en heeft hier uitleg gegeven: De nieuwe iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning. Er wordt aan gewerkt om dit middels een update op te lossen zodat je ook op de Medion Lifetab weer TV kunt kijken. Het is nog even afwachten op meer informatie.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi @Sjakske5910,

Je zou inderdaad zeggen dat het met jouw Android versie zou werken. Ervaar je dit alleen wanneer je een film kijkt? Of ook met andere programma’s/series? Heb je de app al eens opnieuw gedownload om te kijken of het daarna beter is? Je geeft aan dat je vaak in Zweden bent. Krijg je de foutmelding te zien in Zweden en Nederland? Je bent in Zweden verbonden met het WiFi netwerk wanneer je de foutmelding krijgt. Heb je het ook getest via 3G/4G? Heel wat vragen, maar hoop zo te kunnen achterhalen wat er aan de hand is en hoe we het kunnen oplossen. Ik hoor graag je bevindingen 🙂
Ik heb hetzelfde, heb het getest en als ik de wifi op mijn toestel uitzet, dan doet hij het wel. Tijdens het kijken op het 4g netwerk de wifi weer aangezet en krijg meteen weer de foutmelding. Graag een oplossing hiervoor.
Hallo, Bedankt voor de reactie.
Ik heb het nu in NL op mijn KPN network ( experia box 10 ) geprobeerd maar heb hetzelfde probleem.
De app verwijderd, reastart van het tablet en app opnieuw geinstalleerd. maar het problem blijft.
Op het moment dat het scherm opkomt nadat je op een programma hebt gedrukt duurt het een 5-tal seconden met een draaiende cirkel. Dan verschijnt in de vlucht de echte probleem melding maar die wordt meteen overschaduwd door de meldin "sorry etc....."
Wat ik in de vlucht kon lezen van de eerste melding was het woord "encoding"
Ik heb er een sim kaart in gedaan met 4G en ook dan krijg ik hetzelfde problem.
Ik hoop dat deze info bruikbaar is en je me kunt helpen.
Reputatie 7
Badge +18
Het kan ook zijn dat jouw apparaat moeite heeft met het afspelen van de hoge beeldkwaliteit. In de app kun je eenvoudig een lagere beeldkwaliteit kiezen in de Instellingen. Dit doe je door op het Profiel icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Kies hier voor Instellingen en daarna Beeldkwaliteit. Hier kun je de beeldkwaliteit instellen. Hopelijk lukt het dan wel. Lukt het niet, dan ga ik je vraag intern uitzetten.
Hallo Marina,
Bedankt voor je antwoord. Het is echter niet de oplossing.
Ik had dit al geprobeerd en wat ik ook kies het problem blijft gelijk.
Ter info : de tablet is een Medion lifetab X10313 (MD60877) ( laatste nieuwe versie van Medion )
Al vast bedankt voor je antwoord als er een oplossing is.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb contact gezocht met de ontwikkelaars van de iTV app. Deze tablet heeft een Mediatek chipset (Zie Technische Specificaties ) dat in de nieuwe app nog niet werkt. Nikki is een van de ontwikkelaars en heeft hier uitleg gegeven: De nieuwe iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning. Er wordt aan gewerkt om dit middels een update op te lossen zodat je ook op de Medion Lifetab weer TV kunt kijken. Het is nog even afwachten op meer informatie.
Bedankt voor het snelle antwoord Marina 😀
Dat verklaart het problem waarschijnlijk.
Nu maar hopen dat de update er snel komt.
Kan ik die ergens volgen ?
Reputatie 7
Badge +18
Graag gedaan! De ontwikkelaars werken er aan en zodra zij hierover een update hebben delen we dit met jullie in het Topic: De nieuwe iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning. Je mag in dit Topic uiteraard altijd reageren mocht je het gewenste antwoord niet kunnen vinden 🙂
Hallo KPN,
wanneer wordt dit probleem nu eens opgelost ?
Ik heb nu ook een media box die ook niet met de KPN ITV werkt.
Ik heb de ziggo app geprobeerd via een vriend. Die werkt tenminste zonder problemen.
Wanneer komt de oplossing want de chip in mijn tablet en media box is nieuw en wordt steeds meer in apparaten gebruikt. Is het tijd om naar Ziggo over te stappen of komt er ook op korte termijn een oplossing ?? Dit duurt nu al bijna een half jaar ! Graag een reactie met bruikbare info.

Reageer