Galaxy Ace start steeds opnieuw op

• 21 juli 2013
  • 10 reacties
  • 7274 keer bekeken

Sinds afgelopen donderdag of vrijdag (18/19 juli)start mijn telefoon zichzelf regelmatig opnieuw op, ik moet dan pincode invoeren en doet ie het weer even. Hiervoor nooit gehad, heb toestel al 1,5 jaar zonder problemen...

Geen update gehad (voor zover ik weet), staat ook geen update klaar. Niet recent apps erop gezet, instellingen veranderd oid. Het opnieuw opstarten gebeurt zowel als ik iets doe op de telefoon als wanneer de telefoon niet gebruikt wordt, aan lader, los van lader  ... Lijkt heel willekeurig.

Wel al paar weken idee dat accu snel leeg is, en af en toe een error melding van 3g, wat ik ook nooit eerder heb gehad.

Voordat ik aan nieuwe accu's, terugzetten naar fabrieksinstellingen etc begin, iemand nog een idee wat te proberen? Dit is heel irritant en ik ben dus regelmatig niet bereikbaar....

Ik heb het toestel in dec 2011 gekocht icm kpn abo, na een jaar overgegaan op simonly van kpn ...

10 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Dag Cmobiel,

Ik heb laatst bij een Galaxy SII via Samsung Kies backups gemaakt en vervolgens hem terug gezet naar de fabrieksinstellingen en was in een half uurtje klaar. Ik zou je willen adviseren dat toch even te doen. Mocht dat niet helpen dan kun je het toestel insturen voor garantie. Mits je zorgvuldig met het toestel bent omgegaan en gebruiksschade niet de oorzaak is valt je toestel daar namelijk gewoon onder (Samsung geeft 2 jaar garantie).

Groetjes,

Sjoerd

Dank je, ben er aan begonnen maar tijdens het maken van de backup met Kies krijg ik steeds (nu 3 x geprobeerd) de melding dat de verbinding met de telefoon is verbroken, terwijl ik niets doe. Steeds bij hetzelfde back-up item (contacten en agenda gaan ok, bij memo's wordt de verbinding verbroken). Dit is misschien (?) weer een heel ander probleem, ik ga er morgen mee verder ....

groet

Reputatie 4
Badge +1
Oei dat is lastig. Probeer het eens via een andere computer?

Reputatie 6
Badge +9
Een soortgelijk probleem heb ik ooit met een ander toesel gehad, na het vervangen van de accu was het prbleem weg, de accu was slecht en zorgde voor de restart van mijn telefoon, om het vervolgens weer poosje vol te houden en weer te herstarten, net alsof de stroom er even af ging en daarna weer terugkwam.

Een originele Samsung accu kost op diverse webwinkels pak hem beet een 1-2 tientjes.

Bedankt voor het meedenken!

Net een factory reset gedaan, even afwachten of dat helpt. En anders ga ik voor optie 2: nieuwe accu

groet!

Hmmm, de factory reset is nog geen 2 minuten geleden of hij start alweer opnieuw op ....

Helaas was dat dus niet de oplossing.

Reputatie 4
Badge +1
Dag Cmobiel,

Het was te proberen, aan jou de keus of je het toestel in gaat sturen voor garantie (dan ben je hem even kwijt), en weet je in principe zeker dat het probleem wordt opgelost, of zelf overgaat op de aanschaf van een nieuwe accu.

Groetjes,

Sjoerd

Dank je Sjoerd,

ik probeer eerst of een nieuwe batterij helpt, omdat ik mijn telefoon dan inderdaad niet kwijt ben. Reparatie kan alsnog, mocht dit ook niet helpen. De batterij is de laatste tijd sowieso wel minder goed heb ik de indruk, dus wie weet ...

Reputatie 4
Badge +1
Via http://www.gsmbatterij.nl/samsung-s5830-galaxy-ace/batterij-samsung-s5830-galaxy-ace-origineel-eb494358vu-p-116.html heb je er één voor 15 euro (inclusief verzending). Hoop goeie recensies dus komt vast goed!

Zag het al, heb er daar net 1 besteld! Nogmaals dank je voor het meedenken,
Groet

Reageer