Galaxy Note 2, WIFI snelheid

Hallo,

Ik heb sinds november 2012 een Galaxy Note II (Android 4.1.2) met een KPN abonnement. Ik heb daar de app Speedtest op geïnstalleerd. Als ik de speedtest doe, geeft ie een hele hoge Ping aan en een hele lage downloadsnelheid. De upload is altijd zoals het hoort te zijn.

Als ik dan mijn WIFI op de telefoon uitschakel en daarna weer inschakel en ik doe de test, dan geeft ie de juiste waarden aan.

Met de Note II (Android 4.1.2) van mijn man, hetzelfde verhaal.

Met de gewone Note (Android 4.1.2) van mijn dochter is er geen probleem. Die geeft direct de juiste waarden aan.

Eén en ander houdt in, dat als ik mijn WIFI op de goede snelheid wil gebruiken, ik het eerst uit moet zetten en daarna weer aan. Anders kan het vreselijk lang duren, bijvoorbeeld om te updaten.

Het is duidelijk toestel-gerelateerd.

Heeft iemand dezelfde ervaring? Zo ja, is er een oplossing voor?

Ik hoop, dat iemand mij kan adviseren.

Met vriendelijke groet,

Yvonne

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hallo Yvonne,

Sinds wanneer heb je dit probleem? Heb je dit met elk WiFi netwerk? Indien het alleen met je eigen WiFi netwerk is, zou je de modem dan willen resetten en de WiFi instellingen van beide Note II's willen verwijderen en opnieuw in willen stellen?

Als je dit probleem ook met andere WiFi netwerken ervaart, dan kun je het beste de toestellen ter reparatie aanbieden. Zie link voor hoe je dat kan doen.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Hallo Le-Yuan,

Dank je voor je bericht. Sorry dat ik laat reageer, ik was het eerlijk gezegd vergeten. (Mea Culpa)

Ik weet niet, sinds wanneer, omdat ik de speedtest er nog niet zo lang op heb.

We ervaren het met alle netwerken, maar als ik erover nadenk, kan het haast niet zo zijn, dat 2 nieuwe toestellen gerepareerd moeten worden.  Dit, omdat ze het wel goed doen, als de WIFI op de telefoons uit en weer aan gezet wordt.

Aan het modem kan het ook niet liggen, want het toestel van mijn dochter, de gewone Galaxy Note, doet het wel meteen goed.

Alles wijst erop, dat het een softwareprobleem in het toestel is. Daar helpt een reparatie niet aan, dus ik wil ook eigenlijk het risico niet lopen, dat we hem pas over lange tijd terug krijgen, terwijl er mogelijk niets aan gedaan kan worden.

Ik zou eerst willen weten, of meer mensen deze ervaring hebben en of reparatie geholpen heeft. Ik heb ook de minder positieve ervaringen gelezen, met betrekking tot een toestel ter reparatie aanbieden en de ellenlange wachttijden, dus ik ben wat terughoudend daarmee.

Ik hoop, dat er mensen zijn, die mij kunnen vertellen, wat er aan te doen is, of wat zij eraan gedaan hebben.

In ieder geval bedankt en een vriendelijke groet,

Yvonne

Reputatie 4
Badge +2
Hoi Yvonne,

Ik begrijp wat je bedoelt. Dan wachten we de verdere reacties af.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Reageer