Galaxy S2 Jelly Bean KPN

• 8 januari 2013
  • 18 reacties
  • 12612 keer bekeken

Reputatie 1
Is er al enig zicht op de Jelly Bean (KPN) voor de S2?

thanks

18 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Beste MaHa,

Er is helaas nog weinig concreets bekend. Wat er op internet over rondgaat is het volgende:

De Samsung Galaxy S2 staat al een tijdje op het lijstje om de update naar Jelly Bean te ontvangen, maar tot dusver blijft dit nog even uit. In eerste instantie zou de uitrol van start gaan in november of december, maar inmiddels zal Jelly Bean niet eerder dan januari voor de Galaxy S2 beschikbaar komen. De reden voor het uistel ligt hem in de gebruikte Exynos processor bij de Galaxy S2. Deze zou in combinatie met Android versie 4.1 nogal wat problemen geven. Dit probleem zal Samsung eerst proberen op te lossen alvorens het de update vrijgeeft. Het is dus nog even wachten voor alle Galaxy S2 gebruikers, maar het einde is in zicht.

Met vriendelijke groet,

Jemy

Reputatie 1
Puur uit nieuwsgierigheid....

Als de firmware van Samsung voor de Galaxy S2 uit is, wát verandert KPN er dan nog allemaal aan?

Vorige update naar ICS was een nachtmerrie, maar uiteindelijk zie ik eigenlijk niets terug van een KPN-sausje...

Reputatie 7
Badge +11
Beste MaHa,

Vanuit het Forum hebben wij helaas die informatie niet voorhanden.

Met groet,

Cornelis

Ik zie op internet allerlei reacties van mensen die inmiddels de jelly bean update voor de samsung galaxy s2 kunnen downloaden via KIES. Ook mensen met KPN als provider. Ikzelf heb ook KPN maar tot op heden krijg ik via KIES geen nieuwe firmware update aangeboden. Wanneer is jelly bean voor alle mensen met KPN als provider beschikbaar?? Is deze update alleen via KIES beschikbaar of ook dmv OTA

Dank alvast voor jullie reactie.

Heb dezelfde vraag..

Wanneer geeft KPN de 4.1.2 firmware uit voor de Galaxy S2?!

Zelfs Vodafone heeft em al klaar..

Reputatie 1
@Jemy@Cornelis

Ik neem aan dat jullie bij KPN werken, gezien het logootje naast jullie avatars.

Nu er kennelijk een KPN JB S2 is, zou het aardig zijn als er iets over gecommuniceerd wordt.

Is dat mogelijk?

Met deze radiostilte krijg ik niet een warm gevoel bij de manier van aanpak van KPN wat betreft de JB firmware. De indruk die ik nu krijg is: "We zetten de firmware een tijdje online, totdat x mensen hem gedownload hebben en dan halen we hem weer offline, omdat we weten dat het een kl..versie is. Dan kijken we hoe de verschillende S2 reageren. Hoeveel gebricked worden en welke andere problemen er ontstaan, die proberen we stilletjes op te lossen en dan zetten we hem weer een paar dagen of voor een x aantal telefoons online." Een soort proefkonijnen, zeg maar, zonder dat er zelf uitvoerig getest wordt.

Als ik het compleet fout heb, zie ik graag een correctie.

vriendelijke groet,

MaHa

Reputatie 4
Badge +2
Beste MaHa,

De uitrol van Jelly Bean voor de S2 is reeds gestart. Zodra de update voor jouw toestel beschikbaar is krijg je hier een melding van.

Heb je bij instellingen > toestel -info > Software-update > 'Automatisch bijwerken' aangevinkt?

(Hoe je bij het scenario in je tweede alinea komt, is me een raadsel.)

Met vriendelijke groet,

Jemy

Misschien omdat soortgelijks ook met de 4.0.4 versie is gebeurd?

Heb ondertussen gecontroleerd, maar zowel bij OTA update en KIES geen update voor mijn toestel met volgende gegevens:

Model: GT-I9100

Baseband: I9100XXLQ6 

Reputatie 1
Ik ook de GT-I9100

I9100XXL06

Automatisch bijwerken, zelf OTA controleren met / zonder WiFi.

Via Kies..... ook niet beschikbaar.

Maakt allemaal niks uit.

Bevestigt enigzins mijn samenzweringstheorie.

Bij 4.0.4 kreeg ik op een gegeven moment de melding dat hij OTA beschikbaar was. Toen was mijn batterij bijna leeg en had ik geen WiFi. Toen ik de volgende dag probeerde, was de update ineens niet meer beschikbaar. Waarschijnlijk omdat het zo'n waardeloos misbaksel was....

Worden nieuwe firmwares in groepen beschikbaar gesteld? Of per provincie?

Gebrek aan communicatie hierover werkt speculatie in de hand.

MaHa

Ik heb vanochtend de melding van KPN gekregen van de firmware upgrade naar 4.1.2 op mijn KPN Samsung Galaxy 2. Je moet wel via Kies aansluiten. Via OTA kreeg ik hem niet.

Telefoon nu op  4.1.2 en alles werkt tot nu toe :-)

Vanmiddag de update gedraaid nu stopt toestel continu omdat de toughwiz stopt. toestel nu onbruikbaar. Had beter maar een paar dagen gewacht.

Oplossingen welkom

Even gepuzzeld en de oplossing gevonden zonder factory reset te moeten doen:

Probeem:

de widget van s-planner (4X4) zorgt ervoor dat de touchwiz vastloopt

Oplossing:

Let op met deze oplossing zet je de basis instelling terug zoals hij na de update is opgestart.

• Ga naar instellingen
  • daar kan je nog steeds inkomen ( rechtboven)
  • selecteer applicatiebeheer > 
  • selecteer de lijst met alles >( scherm naar links vegen)
  • scroll down naar touchwiz-start> buffer leegmaken.
  • terug naar home scherm en alles werkt weer.
Vervelend is dat je nu weer alles opnieuw moet instellen maar..... in ieder geval is het niet nodig om je backup terug te zetten.

Vraag aan evt KPN medewerkers op dit forum : wanneer komt er een oplossing die wel de S-planner laat functioneren.

Reputatie 1
Ik heb 'm nou ook.
Klopt het dat wij geen dropbox krijgen????
Reputatie 1
Heb sinds vrijdag ook Jelly Bean van KPN.

Op zich mooi en snel. Werkt goed tot nu toe... géén gekker vastlopers gehad.

Batterijduur wel dramatisch slechter dan ICS 4.0.4.

Wat me opvalt: ik heb WiFi ingesteld om inactief te gaan zodra de telefoon stand-by staat.

Echter, als ik naar instellingen > Batterij ga en op het grafiekje klik, lijkt het dat de WiFi continu aan staat.

Ik zal Battery Doctor ook eens proberen.

Als je lang en vaak op de batterij moet vertrouwen, zou ik deze JB nog niet gaan gebruiken.

KPN, jullie zijn aan zet!

Reputatie 1
BEVESTIGD:

JB KPN S2 zet de WiFi niet uit als de telefoon niet "aan" staat.

Daardoor verbruikt de S2 (hoogstwaarschijnlijk) zoveel batterij.

Dus op zoek naar een goede battery manager die wél automatisch de WiFi uitzet.

MaHa

Ik heb 4.1.2 nu ook maar geïnstalleerd. Anders moest ik om de 3 uur de installatie uitstellen.

De installatie ging goed, maar mijn wifi-snelheid is dramatisch laag geworden.

Het ligt niet aan mijn netwerk, want mijn tablet is nog steeds even snel.

Wie weet hier een oplossing????

KPN????

En de camera-app loopt compleet vast na de update. Wellicht nog meer problemen?

Hoe kom ik weer terug naar de vorige versie? Want deze update lijkt niet zo goed getest door Samsung/KPN.

Reputatie 6
Badge +2
Ik ken iemand die bij een smartphone maker werkt en de updates test voordat ze uitkomen.

Als er een update komt voor een toestel gaan één voor één de simkaartjes van alle Nederlandse providers erin. Ieder toestel wordt dan uitvoerig getest door de smartphone maker (en dus niet door KPN).

Misschien dat aan het eind van dit proces KPN nog even komt kijken, maar hun aandeel is in ieder geval zeer klein zoals ik het toen begrepen heb.

Over het probleem met je toestel. Is het niet een idee om een backup te maken en dan je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Dan heb je een schone installatie en dan kan je alles weer terug zetten.

Reageer