Galaxy S2 valt uit na update Android 4

• 25 april 2012
  • 298 reacties
  • 23725 keer bekeken

Toon eerste bericht

298 reacties

Ik vind het bijzonder dat er via kies een nieuwe update wordt aangeboden zonder dat hierover op dit forum door de moderator namens kpn melding wordt gemaakt. Je zou toch denken dat kpn dit nieuws juist hier meteen bekend zou maken. Ben overigens benieuwd of alle problemen met deze update zijn opgelost, ik wacht in ieder geval nog even met het toestel van mijn vrouw . . .
TH schreef:
Ik vind het bijzonder dat er via kies een nieuwe update wordt aangeboden zonder dat hierover op dit forum door de moderator namens kpn melding wordt gemaakt. Je zou toch denken dat kpn dit nieuws juist hier meteen bekend zou maken. Ben overigens benieuwd of alle problemen met deze update zijn opgelost, ik wacht in ieder geval nog even met het toestel van mijn vrouw . . .

Voor alle duidelijjkheid: de update via Kies is alleen voor diegene die nog steeds werken met die foute ICS versie. Wie de LP7 (XEN) versie bij een BC of bij Phonehouse hebben laten installeren krijgen geen melding.

Ja, wie inmiddels een XEN-versie heeft is in feite van kpn af vwb de updates en kan gebruik maken van updates voor unbranded toestellen.
Mijn versie, Android 2.3.6 (PDA    I9100XWKK2   PHONE     I9100XXKI4  CSC     I9100KPNKJ1) is ook niet de meest stabiele versie (geeft veel reboots).

Als je, net zo als ik Android 2.3.6 hebt geeft KIES (lees KPN) je niet de keuze mogelijkheid om te upgraden naar ICS 4.03. 

1. Waarom niet?

2. Als dit om onduidelijke redenen later geplanned is, wanneer wel (via KIES)?

@Henkbu1s. De vragen die je stelt zijn zeker relevant en voor KPN-klanten die nog niet hadden geupdate en zitten te wachten op een goed werkende ICS-update, maar of je er op korte termijn antwoord op krijgt is de vraag.

Als je echt op korte termijn van de reboots af wil (die ik ook had met BG 2.3.6) zou je er voor kunnen kiezen om naar een BC te gaan, waar ze de unbranded (XEN) versie van ICS erop kunnen zetten, maar nu kennelijk ook de 'gerepareerde'  KPN-versie.

Wachten op het ter beschikking komen van de update via KIES is vanzelfsprekend ook een optie, maar wanneer dat is blijft nog even de vraag. Door hiervoor te kiezen blijf je ook in de toekomst gebonden aan KPN voor updates terwijl je hiervoor met een XEN-versie niet meer van KPN afhankelijk bent.

TH bedank voor je antwoord,

Mm, het naar een BC gaan is wat lastig voor mij, verblijf nl. tot half oktober in de Provence en schat zo in dat ik in Maastricht het dichtsbijzijnde BC vind, niet echt een gezellige optie.

De unbranded XEN versie lijkt mij de beste (en zeker de snelste) oplossing, ben ik meteen van het KPN  gebeuren af waarvan ik nog steeds niet de toegevoegde waarde heb ontdekt.

Vraagje, wat is de beste (en veiligste) manier om naar de XEN versie gegaan, kan me natuurlijk gek gaan googelen maar dit wiel is al een paar keer eedreder uitgevonden 😉.

Tips zijn welkom.

Groeten uit de Provence (waar het nu "gewoon" regent).

Henk

Henk,

ik ben om dezelfde reden als jij noemt blij met mijn XEN-versie.

Er is veel te vinden over het overgaan naar de XEN-versie, bijv. op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494912/0 maar omdat ik mijn toestel zelf pas vrij recent heb aangeschaft, heb ik voor de meest veilige weg gekozen en de update in een BC laten doen.

Dat is vanuit de Provence even wat lastiger, dus weer een keuze als je echt de XEN-versie wilt: wachten tot  half oktober voor een bezoek aan een BC of zelf aan de gang (als het blijft regenen in de Province misschien een aardig tijdverdrijf ?). Ter gerusstelling: ook in Utrecht regent het op dit moment licht !

Hoewel ik ook, zoals je links en rechts leest, eerst van plan was reacties van andere gebruikers af te wachten, gisteravond toch maar besloten via Kies de KPN update uit te voeren. De gedachte was dat ze toch wel enorm stom zouden zijn als in deze release de problemen niet zouden zijn opgelost.
De update via Kies binnen 15 minuten probleemloos binnengehaald. Ziet er goed uit en werkt (tot nu toe) probleemloos.
De schermontgrendeling is ‘strakker’ dan in 2.3.6. waar het startscherm nog wel eens wilde terugveren. Verder lijkt het toestel op alle fronten wat sneller te zijn geworden, hetgeen binnen de browser het meest opvalt. Het batterijverbruik oogt netjes, maar daar kan ik zo binnen een dag nog weinig over zeggen.
Mijn S2 viel onder 2.3.6. soms spontaan uit. Een paar maanden geleden nog een paar keer per dag, maar dat had ik al aardig onder controle door wat aangepaste Wifi instellingen. De laatste tijd gebeurde dat nog maar één tot twee keer per maand. Tot nu toe onder ICS is dat nog niet gebeurd.
Kortom, ziet er allemaal goed uit.

Han, zoals ik begrijp ben je via KIES van GB 2.3.6 naar ICS 4.0.3. gegaan ?

Beste TH,

Dat heb je goed begrepen. Ik heb Kies versie 2.3.1.12044_18 op mijn PC staan.

Beste TH, Zoals je weet heb ik me de laatste dagen behoorlijk geroerd op dit forum. Gisteren (vreemd eigenlijk want dat is in Nederland (Hemelvaartsdag) geen werkdag) zag ik via dit forum dat er via Kies een update binnen gehaald kon worden. Van KPN heb ik tot op heden nog niets gezien. Ik heb dat direct via KIES gedaan. De eerste keer kreeg ik na verloop van tijd een foutmelding en het advies om het nogmaals te proberen. De tweede keer verliep probleemloos en ik werk nu sinds gisteren met Android 4.03. Ik heb zoals hierboven aangegeven de laatste dagen duidelijk mijn afkeer over de werkwijze van KPN aangegeven. Ik moet nu ook zo eerlijk zijn en aangeven dat mijn toestel sinds de update (weliswaar pas 24 uur) goed werkt. Batterijverbruik lijkt lager, spontaan opstarten is nog niet gebeurd en een aantal zaken is duidelijk verbeterd. Al met al een slechte beurt van KPN, maar gelukkig met een goede afloop. Hopelijk leert KPN van zijn fouten.    

Reputatie 3
Badge +5
Update 18-05-2012 Samsung Galaxy S2

KPN heeft de door Samsung aangepaste release van ICS uitvoerig getest. In overleg met Samsung is deze software vrij gegeven voor download. Indien u vragen heeft hierover, verwijzen wij u graag naar Samsung.

Samsung

Hier ook de KPN branded update van Anroid 4.0.3 via Kies geinstalleerd. Build IML74K.XWLPD. Wake lock 1.4 eraf gehaald en nu kijken hoe lang de batterij het volhoudt. Irritant is wel dat ik nu een af en toe knipperend rood kader heb om het hoofdmenu scherm... Geen idee hoe dit weg te werken.

Ton

Dat van de update op Hemelvaartsdag viel ook mij op. Misschien geeft het aan dat er door sommige mensen toch hard aan is (over-) gewerkt. En terecht, natuurlijk.

Beste TH en Han,

Hewt forum werpt z'n vruchten af, ik was mij er niet van bewust dat er voor KIES een nieuwere versie bestond. Ondanks dat ik bij KIES controlleerde op nieuwere versies zei KIES dat mijn versie 2.3.0.12035_16 up-to-date was!

Hoe fout, en duidelijk een gebrek van KIES.  Toen mij duidelijk werd dat er een nieuwere versie beschikbaar was op zoek gegaan naar versie 2.3.1.12044_18 en hierna kreeg ik opeens wel de ICS firmware in KIES aangeboden, namelijk versie PDA-LPD/PPHONE:LPW/CSS:LP1 (KPN).

Momenteel zit ik in het scherm "Bestand voor firmware-upgrade van 'GT-I9100 downloaden ..."

Dit is wel erg traag maar schat zo in dat de server het druk heeft

To be continued en bedankt voor de tips.

P.S. De vraag die wel blijft hangen bij mij is waarom KIES niet ziet/weet dat er een nieuwere versie beschikbaar is (die je wel instaat stelt om ICS te downloaden als je op 2.3.6 zit).

Ook natuurlijk slordig dat KPN dit niet even communceert maar ik geloof dat ik dan een heel gevoelig topic aan raak.

Groeten uit de Provence waar de zon inmiddels weer schijnt (zo als het hoort).

Henk

Met KIES versie 2.3.1.12044_18 ook de unbranded ICS versie die het BC er had opgezet ge-update.

Er staat nu PDA I9100XWLPD, PHONE I9100XXLPW en CSC I9100KXENLP5 op.

Tot nu toe geen problemen, batterijduur lijkt te zijn verbeterd.

Dag Henk,

Je zou bij Kies even moeten kijken naar de ingestelde voorkeuren via: Hulpmiddelen » Voorkeuren » Bijwerken. 

Daar zou een vinkje moeten staan bij "Melden wanneer nieuwe updates beschikbaar zijn"

Groeten,

Han

Hallo Han,

Dat had ik aanstaan. Ook kan je onder Help Controleren op updates, beiden gaven (ten onrechte) aan dat er geen update beschikbaar was, duidelijk een fout van KIES (in het verleden met een vorige update ook al eens gehad). Het hoort natuurlijk zo te zijn dat als er een nieuwe update voor KIES is dit onmiddellijk resulteert in een boodschap dat er een update is, helaas loopt KIES niet synchroon met de afdeling die KIES ontwikkeld, hier zeggen we c'est bizar maar zo werkt Samsung blijkbaar!! 
Het goede nieuws is dat ik nu ICS op m'n GalaxyS2 heb staan en (tot nu toe) geen problemen.

Mvg,

Henk

Vandaag dus melding via kies dat er een nieuwe update is : PDA:LPD / PHONE:LPW / CSC:LP5(XEN)

Nu heb ik nog de PDA:LD7 / PHONE:LPS / CSC:LP3(XEN) deze heb ik via BC van kpn erop gekregen.

Is de laatse versie beter dan die ik er nu op heb staan? Hoe is bijvoorbeeld het batterij verbruik in de nieuwe versie, want met de versie die ik nu heb kan ik 1,5 dag tot gemiddeld 2 dagen met mijn batterij doen.

Toch de stoute schoenen maar aangetrokken en de update via KIES geïnstalleerd.

De eerste keer mislukte omdat de download op het toestel niet op gang kwam, maar de tweede keer ging het probleemloos. Er stond dat ik nieuwe firmware PDA:LPD / PHONE:LPW / CSC:LP1(KPN) zou krijgen, maar Android 4.0.3 kwam ook mee. Het loopt nu prima. Ik moest wel even wat vensters reorganiseren, maar dat is goed te doen.

Nu even een paar dagen wachten of er nog rare dingen gebeuren.

Ik heb alleen nu nog een oude gedownloade Androidversie (2.3.6) nog in niet-geïnstalleerde vorm op mijn telefoon staan. Die had ik wel ge download, maar bij nader inzien niet geïnstalleerd vanwege de alarmerende geluiden. Nu heb ik hem niet meer nodig, maar hoe krijg ik die melding (en het bestand) weg?

Wie weet een truc?

Ik heb afgelopen vrijdag mijn Galaxy S2 geüpgrade naar Android 4.0.3, mijn telefoon kwam zelf met de upgrade. Ik had dus alle vertrouwen dat dit wél een goede zou zijn en keek uit naar eindelijk gebruik kunnen maken van een SD-kaart zonder random reboots.

Helaas is mijn batterij na 4 uur leeg, een deel van mijn apps krijgen geen verbinding met internet via gprs/hsdpa en mijn telefoon is permanent warm.

De versie die ik heb is:

PDA: I9100XWLPD

PHONE: I9100XXLPW

CSC: I9100KPNLP1

Wat is wijsheid hier? Naar een business center gaan, zelf een XEN-rom erop zetten? 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier álles behalve blij mee ben, het schijnt een toptoestel te zijn, maar ik ben zwaar teleurgesteld in Samsung én in KPN.

HalloJustine,

Heb sinds  vrijdag de zelfde versie. het goede nieuws is dat mijn GalaxyS2 niet meer uitvalt.

Het slechte nieuws is dat het energie verbruik (ook) enorm is toegenomen, als ik s'avonds een tot 100% vol geladen tyelefoon achterlaat zie ik de volgende morgen m'n batterij op soms 40% staan!

Niet altijd,soms 50% maar natuurlijk veel te laag.
Als vuistregel geldt dat het idle verbruik met ongeveer 1% per uur is!!

Geen idee of er meer mensen zijn met dit probleem en of Samsung?KPN zich hier van bewust zijn.

Mvg,

Henk

Henkbu1s, ik heb het bij mijn telefoon opgelost uiteindelijk met een soft reset. Telefoon uit, batterij eruit, even af laten koelen (telefoon was constant rond de 40 graden), batterij weer terug en weer aan.

Heb hem gisteravond rond 18.00 van de lader gehaald en nu nog steeds 61% over! Dat is beter dan voor de upgrade!

Hallo Justine en Henk,

Ik weet niet hoe jullie aan die fraaie versie-informatie komen.

KIES geeft aan:

firmware                       PDA:LPD / PHONE:LPW / CSC:LP1 (KPN)

Mijn Galaxy S2 geeft aan:

Android-versie             4.0.3

Baseband-versie           I9lOOXXLPW

Kernelversie                 3.0.15-I9100XWLPD-CL524746              dpi@DELL154#3

Buildnummer                IML74K.XWLPD

Na 4 uur, 18 minuten en 36 seconden is mijn batterij op 90% (overigens niet Ontladen zoals in het scherm staat maar Geladen). Ik heb overigens wel een “Extended Accu Batterij 2000mAh”

Daarnaast staat bij mij standaard Bluetooth uit en is mijn Wifi verbinding alleen ingeschakeld als ik mijn toestel ook daadwerkelijk gebruik.

De batterij van het toestel blijft dan ook (meestal) koel.

Groeten,

Han

Hallo Henkbu, het snel leeg lopen van de batterij komt mij bekend voor. Ik sluit nu 's avonds mijn wifi uit en ik heb het gevoel dat dat aanmerkelijk scheelt. What's app heb ik ook gedeinstalleerd. Schijnt ook een erkend energieslurper te zijn.

Reageer