Galaxy S2 valt uit na update Android 4

• 25 april 2012
  • 298 reacties
  • 23725 keer bekeken

Toon eerste bericht

298 reacties

Hallo Margin,

Klopt dat als je wifi s'avonds afsluit je s'morgens meer power over hebt, maaaaar ... voorheen liet ik wifi gewoon aanstaan en was m'n batterij de volgende morgen aanmerkelijk voller, kortom, hetnieuwe ICS gaat metdeze (KPN) versie beduidend slordiger om met energie terwijl het juist beter had moeten zijn.

By the way, heb nog iets ontdekt, screen capture werkt niet meer. Als je devolume laag knop ingedrukt houdt en je de power knop indrukt zou je een scerenshot moeten kunnen nemen, niet dus,er gebeurt niets. Het vervelende is dat ook de oude methode niet meer werkt. Heb jij dit ook?

Mvg,

Henk

P.S. Heb een ook een soft reset gedaan (batterij even losgekoppeld), eens kijken of dat een verbetering geeft, to becontinued ...

Dag Henk,

Als de batterij loskoppelen een "soft reset" is ben ik benieuwd naar je "hard reset", of is dat het toestel het raam uit?  ;-)

Han

hoi allemaal,

ik heb de xen versie  (4.03 ) 3maar daar hoef je ook niet blij mee te zijn

de wifi knop blijft soms hangen als je het aan of uit wil zetten en sommige programma's werkt het internet niet goed

het enige wat wel goed werkt is dat de telefoon niet meer uitvalt

hee mijn andriod 4.0.3 xen haald nu een update binnen ben benieuwt (via de optie update via telefoon )

Hallo Han,

Ik geef toe dat de batterij loskoppelen tamelijk hard klink maar in het GalaxyS2 verhaal is het de "soft reset" wel correct. Dat wil zeggen dat als je het toestel  weer aanzet je alles terug vindt zoals het was, dit integenstelling tot een hard reset, dan ben je terug bij af (fabrieks instellingen) en kan je de hele zooi opnieuw installeren inclusief contacten etc, dus niet leuk 🙂.

Tot nu toe, je merkt het, ik blijf voorzichtig, geen reboots gehad en dat is een hele verademing.

Heb nu "slechts"2 problemen over, wellis waar minder urgent al hoe wel het power probleem natuurlijk wel bizar is, de helft van je power in een nachtrust verliezen lijkt natuurlijknergens op, ben benieuwd hoe dat zich morgenna mijn (soft)reset houdt.

Daarom probeerde ik ook de screen capture uit om een screen copy van het batterij schermte maken om deze screen copy naar Samsung te sturen.

Geen idee waarom deze screen copy functie niet (meer) werkt, werkt die wel bij jou?

Groet,

Henk

P.S. Het lijkt er op dat mijn Galaxy zuiniger is geworden (ben voorzichtig met mijn uitspraak), maar m'n Android systeem verbruikt nu "slecht"59% terwijl m'n scherm op 30% staat, dit was voor de reset slechter (vandaar dat ik hiervan een screen copy van wilde maken).

To be continued

Correctie op het maken van screenshots, ik las op het internet dat het enige oefening vereist, klopt .......het werkt wel maar je moet wel wat oefeningen doen voordat je het voor elkaar krijgt.

Blijft over het power probleem, daarover morgen meer!!

Groeten uit de Provence waar het nu al 3 dagen regenent (waarschijnlijk is dit alles voor de hele zomer). Mvg, Henk

Dag Henk,

De screen-capture werkt nog wel, maar is naar mijn mening minder handig geworden dan in de vorige Android versie. Je moet de volume-down toets en de power-toets exact gelijk indrukken en ruim 1 seconde ingedrukt houden.

Doe je dat niet dan komt de volume-balk in beeld of het menu met apparaatopties (in geval van de power-toets). Met enige oefening is het wel te doen. 

Groeten,

Han

er is een nieuwe versie

ik had eerst de versie

firmwareversie : PDA:LP7/PHONE:LPS/CSC:LP3 (XEN )

en nu

firmwareversie : PDA:LP7/PHONE:LPS/CSC:LP5 (XEN )

ik hou jullie op de hoogte hoe de versie werkt en of ik problemen tegen kom

het is trouwens een update op de andriod 4.0.3 ik heb dus geen nieuwe andriod versie gekregen gek genoeg 

Hoi,

Zie net dat ik een software update via mijn telefoon kan downloaden.

Is dat wijs of niet?

Kan niet zien welke versie dat dat is.

Heb er nu een versie van de B.C. de LP7 er op zitten werkt op zich goed

Wil niet weer dat gedonder van een paar weken geleden batterij snel leeg spontane uitvallen!

Cornelis van de kpn wat is wijs??

Dat vroeg ik mij dus ook af.

Kan Kpn of Samsung nu eens duidelijkheid geven hoe de stand nu is.

Hebben ze het nu voor elkaar en is nu de laatste update de goede en werkt het nu goed?

Even duidelijkheid graag na deze weken.

Jammer dat het zo stil is van die kant!

De klant wil toch graag duidelijkheid en niet iedereen is zo bedreven in het instellen van het mobiel en welk versie je dan hebben moet enz.

Met andere woorden ik wil een update en dan moet die perfect werken!

Kpn Samsung laat wat horen!!

Hallo Han, ik werk met dezelfde versie. Ik zie verderop in dit form dat iemand aan ene 'Cornelis' van KPN iets vraagt. Zal mij benieuwen wanneer die Cornelis uit zijn schuilkelder komt. Het zou gewoon prettig zijn als iemand met verstand van zaken (hebben ze die bij KPN?) eens gewoon klip en klaar aangeeft welke versie firmware je nu zou moeten hebben. Kom op medewerkers van KPN dat moet toch niet zo moeilijk zijn.

Zie voor de het vervangen van de update die er door het BC is opgezet door de update die nu wordt aangeboden mijn ervaring in bericht #242 geplaatst op 19-05.

De keuze om voor een update te kiezen is persoonlijk en kan voor de een anders uitpakken dan voor de ander ivm instellingen, apps etc. dus garanties zijn eigenlijk niet te geven.

Wie tevreden is met zijn toestel wil misschien wel twee keer nadenken voordat er voor update wordt gekozen onder het adagium: never touch or change a running system !

Reputatie 7
Badge +3
Beste Margim,

KPN heeft de door Samsung aangepaste release van ICS uitvoerig getest. In overleg met Samsung is deze software vrij gegeven voor download.

U kunt de aangepaste release downloaden via Samsung Kies of via uw mobiele telefoon.

Via onderstaande link vind u de informatie update van Samsung:

Samsung

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Maar volgens mij vergeet je mooi even dat er nu 2 verschilldende updates zijn, de kpn versie en de xen versie.

Ik heb een oude versie van Android (2.3.6) rechtstreeks (zonder Kies) gedownload maar niet geïnstalleerd (vanwege problemen).

Nu heb ik via Kies de nieuwe Versie (4.0.3) op mijn Galaxy S2 staan. Dat werkt prima.

Maar ik krijg nog steeds meldingen van het oude bestand om te installeren. Dat wil ik natuurlijk niet.

Maar hoe krijg ik dat oude bestand verwijderd? Weet iemand waar dat staat en hoe ik dat kan deleten?

Alvast bedankt.

19:27 uur: Waarom wordt mijn bericht steeds naar deze draad verplaatst terwijl het daar niets mee te maken heeft????

Meneer Cornelis welke versie is dat dan wat nu word aangeboden?

Waarom allemaal zo sumier wees toch eens duidelijk!

Waarom eerst weer vragen hoe en waarom en komt Kpn er zelf niet mee?

Beste Cornelis, daar ben ik echt stil van. Twee regels informatie van Samsung waar helemaal niets in staat. De vraag was en is nog steeds toch heel simpel, welke versie is nu de juiste. Zo'n moeilijke vraag is dat toch niet.

Best Margimhet is best jammerdat u niet het forum heeft doorgelezen namelijk,op 27-04-2012 10:48

Beste Forum gebruikers en bezoekers,

Samsung heeft de upgrade voor de Galaxy S2 stopgezet tot nader order.

De problemen zijn bekend en Samsung heeft het in onderzoek.

Wij adviseren om de upgrade niet uit te voeren tot Samsung aangeeft dat het opgelost is.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

hieruit is dus op te maken dat er geen versie meer in de lucht is die instabiel is

hieronder staat een bericht van Cornelis

hieruit is op te maken dat er een andere versie in de lucht is en dat deze wel goed werkt

op 28-04-2012 11:21 - laatst bewerkt op 22-05-2012 18:10

Update 22-05-2012

KPN heeft de door Samsung aangepaste release van ICS uitvoerig getest. In overleg met Samsung is deze software vrij gegeven voor download.

U kunt de aangepaste release downloaden via Samsung Kies of via uw mobiele telefoon.

een andwoord op de vraag van : pdexie

ik heb de versie :

firmwareversie : PDA:LP7/PHONE:LPS/CSC:LP5 (XEN ) ook een geupdate versie

heb nog niks gemerkt staat nu al een bedrijfstijd van 3 uur en verwacht dat ik er ook geen problemen mee zou krijgen

ik ben wel benieuwd of de wifi knop nu wel goed functioneerd als ik het aan en uit zet

ik hou u op de hoogte
nu drie uur in bedrijf,  hoeveel % is accu afgenomen?

zo heb ik nu bijv 44% en draait op die accu  nu 1 dag en 2 uur en 34 minuten

Het wisseld uiteraard wat je met het toestel doet.

De versie die ik via BC arnhem heb gekregen daar heb ik eigenlijk geen last van de wifi die kan ik aan en uitzetten wanneer ik wil en pikt vanzelf op als ik bijv weer thuis ben.

Het toestel wordt ook niet warm

hoi pdexie

nu is het 4 uur

word niet warm

24% ontladen

16 u 58 m 26s op batterij
Dan gebruik je zeker alleen de standby!!!

Iki heb de XEN versie en doe bij normaal gebruik van WIFI GPS en BT 7 a 8 uur met volle accu!

maar als ik hem op standby zet dan kan ik er wel 3 dagen mee doen en dan kijk ik af en toe of er berichten zijn e.d.

Wel word de mijne warm bij opladen en bij gebruik navigatie

jeb schreef:
Dan gebruik je zeker alleen de standby!!!

Iki heb de XEN versie en doe bij normaal gebruik van WIFI GPS en BT 7 a 8 uur met volle accu!

maar als ik hem op standby zet dan kan ik er wel 3 dagen mee doen en dan kijk ik af en toe of er berichten zijn e.d.

Wel word de mijne warm bij opladen en bij gebruik navigatie

GPS altijd uit zetten en alleen bij navigatie aan zetten (GPS is een stroom vreter)

Als je niet thuis bent kan je WiFi ook uit zetten gebruikt redelijk veel stroom (helft van GPS ongeveer)

Het klopt dat hij bij naviatie warm word, doen alle pda's die ik tot nu toe heb gehad.

ansnet   wifi staat aan bluetooth aan gps uit  gps is uit vanwege langer laden facebook omdat ie je locatie wil weten batterij is 92 ^% 2 uur 33 m 58 s op batterij  bedrijfstijd is 13:32
Vanavond testje gedaan.

Om 23.45h wifi uitgeschakeld (batterij was toen 98%).

s'Morgens 09.00h nieuwsgierig mijn GalaxyS2 opgepakt, de lading was gezakt tot 86%.

Dit is een keurige waarde!!

Het is evident dat je met wifi aan meer verbruikt maar dat je na een nachtje metwifi (in idle stand) nog slechts de halve (of minder) over hebt is ONACCEPTABEL.

Het betreft  Android versie 4.0.3 die ik afgelopen vrijdag via KIES gedownload hebt

ICS PDA-LPD/PPHONE:LPW/CSS:LP1 (KPN) en het lijkt er op dat er een serieus probleem met deze versie is qua batterij verbruik als je wifi aan hebt staan.

To be continued...

Groet,

Henk

P.S. Tot nu toe geen reboot meer gehad dus dit probleem lijkt met deze versie te zijn opgelost!

Reageer